וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החינוך: "ראש עיריית אלעד מוביל את אפליית הספרדיות"

26.10.2015 / 17:34

ח"כ יעקב מרגי, שלאחר הפרסום בוואלה! NEWS כינס דיון בנושא אי-שלוב בנות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים בעיר, זעם על התנהלות מועצת העיר ואף איים בהגשת בג"ץ נגד משרד החינוך, שלא אוכף לטענתו את החלטתו. "העיריית משתפת פעולה עם המוסדות המפלים"

עריכה: קשת סידי

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), הביע היום (שני) את זעמו על נציגי עיריית אלעד והעומד בראשה, ישראל פרוש, בדיון שהתקיים בוועדה בנושא אפליית בנות ספרדיות ואי-שילובן במוסדות החינוך בעיר.

בתיעוד, שפורסם לראשונה בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, נראות תלמידות בסמינר "דרכי חנה" לומדות בבתים פרטיים על מנת להימנע מללמוד יחד עם ארבע בנות ספרדיות ששובצו במוסד על ידי משרד החינוך.

"ראש עיריית אלעד מוביל, ביחד עם מנהלי המוסד, את האפליה הפושעת בבנות הספרדיות", תקף מרגי. בתגובה לדברי נציגת עיריית אלעד, דבורה בידרמן, שאמרה כי הבנות טופלו ברגישות, אמר: "אין כאן לא רגישות ולא חמלה. יש כאן אטימות של האיש שעומד בראש העירייה".

לקריאה נוספת:
תיעוד הגזענות באלעד: לומדות בבית - כדי לא ללמוד לצד ספרדיות
"לא נקטו באף צעד": משרד החינוך נמנע מטיפול בגזענות באלעד
"שערורייה": תשע ילדות מזרחיות מאלעד טרם החלו ללמוד

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי/מור שאולי

בישיבת המעקב בנושא יישום החלטת משרד החינוך לשילוב בנות ספרדיות קרא מרגי למשרד לשלול את סמכותו של פרוש כראש עיר לעסוק בענייני חינוך. עוד אמר כי אם לא תהיה ברירה וראשי הסמינרים החרדיים ימשיכו להדיר תלמידות ספרדיות מהלימודים - הוא יעתור לבג"ץ נגד משרד החינוך שלא כופה את החלטתו.

נציג משרד החינוך בדיון, עו"ד לירון ספרד, התייחס גם לחמש תלמידות נוספות, מתוכן ארבע ספרדיות, ששובצו לסמינר "לדעת חכמה" באלעד אך טרם החלו את שנת הלימודים. הוא ציין כי המשרד פועל בכל הדרכים האפשריות לשיבוצן. לדבריו, התקיימו ועדות ערר שהפנו תלמידות לשיבוץ במוסדות המבוקשים על ידן. חרף המצב המתמשך בסאגת האפליה, אמר עו"ד ספרד, שרק השבוע יידון בית המשפט בעתירה מנהלית נגד בתי הספר שסירבו לשבץ את הבנות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יקי אדמקר באולפן, על אפליית תלמידות באלעד, למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
תלמידות סמינר "דרכי חנה" נכנסות לבתים פרטיים ולומדות/מערכת וואלה!

עם סיום הדיון אמר מרגי כי הוא רואה בחומרה רבה את התנהלות עיריית אלעד והעומד בראשה. עוד אמר כי הוועדה רואה בחומרה את הסלחנות של משרד החינוך והאגף החרדי במשרד החינוך כלפי מועצת העיר בנושא האפליה החמורה. "יש בכך שיתוף פעולה נואל של העירייה עם מוסדות החינוך המפלים", אמר.

הוועדה קראה למשרד החינוך לא להעניק רישיונות למוסדות חינוך מפלים ואף קרא לשר החינוך, כאמור, לשלול את סמכותוו של פרוש כראש רשות החינוך המקומית ולמנות ממונה חינוך חיצוני. לסיכום קבע כי הוועדה תקיים דיון משותף בנדון עם הוועדה לענייני ביקורת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully