וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד הגזענות באלעד: לומדות בבית - כדי לא ללמוד לצד ספרדיות

22.10.2015 / 10:20

ארבע נערות ממוצא מזרחי שובצו בסמינר "דרכי חנה" שבעיר, אך התלמידות וההורים סירבו לקבלן והשביתו את הלימודים. בפועל, התלמידות לומדות בבתיהן בקבוצות, בעוד הספרדיות מגיעות לבדן לכיתה. אחד ההורים: "זו לא אפליה". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

תלמידות כיתה ט' בסמינר "דרכי חנה" באלעד לומדות בימים האחרונים בבתים פרטיים במקום ללכת למוסד החינוכי, רק כדי להימנע מלימודים משותפים עם ארבע תלמידות ממוצא מזרחי ששובצו במוסד בעקבות החלטת משרד החינוך. כך, בימים האחרונים, מגיעות ארבע הבנות הספרדיות לבד לבית הספר – כאשר שתיים מהן לומדות בכיתה אחת, ושתיים בכיתה המקבילה לה. לידי וואלה! NEWS הגיע תיעוד שבו נראות תלמידות הסמינר לומדות בבתים הפרטיים.

תלמידות הסמינר, המכונה גם "זלזניק", מגיעות ללימודי הבית בחשאיות ואף שומרות בסוד, יחד עם הוריהן, את מיקום הבתים שבהם הן מתכנסות. לעומת זאת, בפומבי, מצהירים הורים כי מדובר בהשבתת הלימודים משום שהם מסרבים שבנותיהם ילמדו לצד ארבע הספרדיות.

עוד בוואלה! NEWS:
הורי התלמידים חששו מהפועלים הערבים - והחליטו להשבית את הלימודים
נגד לימודים באקדמיה: בוגרות סמינרים חרדיים לא מקבלות ציונים
"שערורייה": תשע ילדות מזרחיות מאלעד טרם החלו ללמוד

יקי אדמקר באולפן, על אפליית תלמידות באלעד, למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
התלמידות נכנסות לבתים פרטיים ולומדות, בעוד ההורים הכריזו שביתה/מערכת וואלה!

סאגת האפליה באלעד החלה בערב פתיחת שנת הלימודים; עתירה שהוגשה אז לבית המשפט המחוזי העלתה טענות נגד שני סמינרים שמפלים לכאורה תלמידות ממוצא מזרחי, ואחרי מאבק ארוך, החליטו הצדדים להגיע לפשרה לפיה הנערות ייקלטו במוסדות בפיקוח משרד החינוך. ואולם, גם לאחר שהוגשה הפשרה, תשע בנות נותרו בבית. בעקבות כך, כפה משרד החינוך את שיבוצן בסמינרים "דרכי חנה" ו"לדעת חכמה". ב"לדעת חכמה" סירבו בתוקף לקבל את התלמידות עד ש"זלזניק", שבו לומדות כרגע ארבע הספרדיות לבדן לגמרי, יקבל את התלמידות לשורותיו.

בעוד שבוע צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה שהגישה הנהלת הסמינר נגד השיבוץ של משרד החינוך. טרם ברור כיצד יפעלו ההנהלה וההורים אם תתקבל החלטה להשאיר את שיבוץ משרד החינוך על כנו. גורמים בוועד ההורים הכחישו כי החרמת הלימודים הרשמיים נובעת מאפליה עדתית. "אין כאן אפליה", טען אחד ההורים, "יש לנו ספרדיות בבית הספר והבנות הספציפיות האלה לא מתאימות לרמה החינוכית של המוסד. המאבק שלנו הוא בעיקר נגד משרד החינוך שלא יכול להתערב בעניינים שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנהלת הסמינר עושה ככל העולה על רוחה מבלי שאף אחד נוקף אצבע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים עירוניים מתחו ביקורת קשה על כך שבמשרד החינוך לא עשו די כדי לשבץ את הבנות הספרדיות בסמינר בצורה שהלימודים יתקיימו כסדרם, ובפועל, "הנהלת הסמינר עושה ככל העולה על רוחה מבלי שאף אחד נוקף אצבע נגדה", כלשונם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המחוז החרדי במשרד החינוך פועל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי לוודא קיום הוראותיה של ועדת הערר בשני המוסדות המדוברים. יצויין כי המחוז רואה בחומרה את התנהלות המוסדות במקרה המדובר וימשיך להיאבק עד לשילובן המלא של התלמידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully