וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד לימודים באקדמיה: בוגרות סמינרים חרדיים לא מקבלות ציונים

20.10.2015 / 18:25

שני סמינרים מוכרים במגזר מספקים לבוגרותמסמך אישור לסיום הלימודים, אך מבלי לצרף אליו את גיליון הציונים, ולכן הן לא יכולות להתקבל לאקדמיה. ככל הנראה משום שבמגזר מתנגדים לכך

נשים חרדיות. עומר מירון
מסיימות את הלימודים, אך לא זכאיות לגיליון הציונים/עומר מירון

שני סמינרים מוכרים במגזר החרדי החליטו לספק לבוגרות המוסד מסמך אישור לסיום הלימודים, אך מבלי לצרף אליו את גיליון הציונים, שהוא מסמך חובה בתהליך הרישום ללימודים אקדמיים – כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. תלונות שנבחנות בימים אלו במשרד החינוך מעלות כי המוסדות המדוברים מונעים מהתלמידות את גיליון הציונים בכוונת תחילה, זאת כדי שהן לא יוכלו להתקבל ללימודים אקדמיים. הסיבה היא שלפי תפיסת עולמם של מנהלי מוסדות החינוך במגזר החרדי – לימודים גבוהים הם דבר פסול.

"מרכז הכשרה - בית המורה" (סניף של שצ'רנסקי- י"א) ו"מרכז הכשרה, סמינר חסידי גור" הם הסמינרים שנוקטים במדיניות המשונה בקרב בוגרות מסלול "מורה בכיר" – תעודת הוראה מוסמכת מטעם משרד החינוך. בוגרות הסמינרים שמבקשות להשלים תואר ראשון, גם במכללות חרדיות, אינן רשאיות לעשות זאת, בשל היעדר גיליון הציונים שנדרש להרשמה. ההגבלה הזו מאפשרת להן תואר אקוויוולנטי בלבד – תואר שמוכר לצורך העלאה בדרגת השכר, אולם לא מאפשר קבלה למוסדות אקדמיים. לאחרונה פנו בוגרות של שני הסמינרים בתלונה למשרד החינוך, ובינתיים הן התקבלו למכללות בתנאי שיציגו את המסמך החסר בשלב מאוחר יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטיני דקר קצין צה"ל במהלך עימותים באזור חברון - ונורה למוות
השר ארדן: "אם המחבל נוטרל אסור להמשיך לפגוע בו"
דריסה, קטטה וירי: ניסיון חיסול של עבריין בכיר - לעיני המצלמות

חרדיות. Dan Balilty, AP
המנהלים רוצים להשאיר את הבוגרות בתוך המגזר/AP, Dan Balilty

העיקרון העומד מאחורי אי הקניית תעודות בגרות ותואר אקדמי במגזר החרדי נובע מהחשש שהתלמידות יפנו ללימודים גבוהים במכללות ואוניברסיטאות, ולא יישארו בגבולות "החממה" החרדית. לפי עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", המייצג את התלמידות שפנו למשרד החינוך, "המנהלים עושים כל מה שביכולתם כדי לעכב את הבוגרות מרישום ללימודים אקדמיים וזאת למרות שמדובר במוסדות חרדיים. ככל ולא יתעשתו הסמינרים ויפסיקו את העוול, נאלץ לפנות בעניין לבית המשפט".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "לאור פניות שנתקבלו ממספר בוגרות במוסדות החינוך המדוברים המשרד פנה אל המוסדות לשם קבלת הבהרות. מהמוסדות הובהר למשרד כי העיכובים נובעים מסיבות טכניות וכי הם פועלים בכדי להנפיק לתלמידות את האישורים הנדרשים לשם השלמת הלימודים לתעודת ההוראה". עוד נמסר ממשרד החינוך כי "המשרד ימשיך לעקוב אחר התקדמות הנושא. יובהר כי באם יתברר כי המוסדות אכן עכבו את האישורים הנדרשים שלא בתום לב ובמטרה למנוע מבוגרות המוסדות השתלמות אקדמית עתידית, המשרד יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully