וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה לחרדים: מנהל חילוני מונה למחוז החרדי במשרד החינוך

6.1.2016 / 0:18

ועדת המכרזים במשרד אישרה את מינויו של יצחק זהבי, למרות מאבק החרדים שביקשו לסגור את המחוז שלדבריהם "התערב בתכני הלימוד" במוסדותיהם או למנות לו מנהל חרדי. המחוז הוקם לפני כשנתיים ועסק בין היתר באפליית בנות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
הרבנים הורו להחרים את משרד החינוך. נערות חרדיות/ניב אהרונסון

ועדת המכרזים של משרד החינוך אישרה היום (רביעי) את מינויו של יצחק זהבי לתפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך. המינוי מהווה מכה לח"כים החרדים ולגורמים חרדים נוספים שהובילו לאחרונה מאבק עיקש נגד המחוז, שלטענתם "התערב בתכני הלימוד במוסדות החינוך החרדיים".

כחלק מהמאבק הורו בעבר רבנים בכירים להחרים את משרד החינוך ולהתעלם מהוראותיו, "עד להחזרת המצב לקדמותו". החרדים מעוניינים לסגור לחלוטין את המחוז החרדי במשרד החינוך, אך משום שקשה להוציא מהלך כזה לפועל, הם העדיפו שלתפקיד מנהל המחוז ימונה אדם חרדי. לבסוף, אחרי שהוועדה ראיינה ביומיים האחרונים יותר מ-30 מועמדים, היא בחרה ברוב קולות בזהבי החילוני.

זהבי, בן 53 ובעל תואר ראשון ושני בחינוך, שימש בעבר מנכ"ל בפועל של "ג'וינט אשלים" וראש היחידה לגיל הרך, ילדים נוער וצעירים. בנוסף לכך, כיהן גם כמנהל תיכון דב הוז בתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
תושבים בצפון תל אביב עדיין חוששים: "הצהרת המפכ"ל חסרת אחריות"
בשל המצוד אחר המחבל: ירידה בפשיעה ברוב חלקי תל אביב
בעקבות גל הטרור: עסקים בירושלים יקבלו סיוע של אלפי שקלים

מי שכיהן בתפקיד עד כה הוא מאיר שמעוני. מינויו של שמעוני היה זמני ובמהלך כהונתו הוא חרט על דגלו את המאבק נגד אפליית התלמידות הספרדיות בחינוך החרדי. בשל כך, חלק מהגורמים החרדים נאבקו בו ובמחוז עצמו. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) התייחס בציניות למינויו של זהבי ואמר: "כששמעתי שהמנהל הנבחר הוא ללא כיפה, הוקל לי שלפחות הוא לא חובש כיפה סרוגה". טרם ברור האם הנציגים החרדיים ימשיכו במאבקם נגד המחוז החרדי או שישתפו פעולה עם המנהל החדש.

יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה" אמר לוואלה! NEWS כי המאבק החרדי מתחילתו "היה מיותר". לדבריו, המינוי של זהבי הוא "סטירת לחי מצלצלת לעסקנות החרדית ובעיקר לסגן שר החינוף, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), שאנשים המזוהים עמו לא הצליחו להרשים את חברי הוועדה". עוד הוסיף: "אני מאחל למנהל הנכנס הצלחה בתפקידו ואנחנו נמשיך לעקוב אחר פעילות המחוז, כדי שלא יהיה שינוי במיגור האפליה העדתית".

שי פירון יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
המחוז הוקם בזמן כהונתו. פירון/טלי מאייר

המחוז החרדי במשרד החינוך הוקם לפני כשנתיים על ידי שר החינוך לשעבר שי פירון. מאז הקמתו, החל המשרד בהידוק הפיקוח ובאכיפת הנהלים על מוסדות החינוך החרדיים המוכרים שאינם רשמיים, כמתחייב בחוק. כאמור, אחד הנושאים המרכזיים שבהם עסק הוא טיפול באפליית בנות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים. בנות שנותרו ללא מוסד חינוכי בשל היותן ממוצא מזרחי, פנו למחוז החרדי, וזה בכפוף להתאמתן כפה את קבלתן על מנהלי המוסדות.

אחרי הבחירות האחרונות, כאשר החרדים חזרו לקואליציה, מובילי המאבק נגד משרד החינוך, שמרביתם מנהלי מוסדות חינוך חרדים, החלו לדרוש להדיח את שמעוני החילוני במנהל חרדי שמזוהה עמם. באחת מהפגישות שקיימו, טענו כי "אי אפשר שחילוני יתערב ויקבל עבורנו החלטות כל כך דרמטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully