וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצוד אחר המחבל: ירידה בפשיעה ברוב חלקי תל אביב

6.1.2016 / 1:42

החיפושים אחר המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף גרמו לכוחות רבים של משטרה וצבא לשטוף את הרחובות, והובילו, כך מתברר, למיעוט מקרים פליליים. "בלילה ממוצע אנחנו מקבלים עשרה דיווחים על פריצות לדירה. בימים האחרונים רק שניים", סיפר קצין במרחב ירקון

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב ביום שישי עורר חרדה בקרב תושבי צפון העיר, וגרם לכוחות משטרה וצבא רבים לשהות ברחובות. כעת מתברר כי ריבוי השוטרים באזור הוביל לירידה חדה במספר מקרי הפשע באזורים רבים בתל אביב.

"בלילה ממוצע אנחנו מקבלים עשרה דיווחים על פריצות לדירה. בימים האחרונים המספר עומד רק על שני מקרים", סיפר לוואלה! NEWS קצין במשטרת מרחב ירקון, האחראי על אזור מרכז וצפון תל אביב. "העובדה שהרחובות מוצפים בכוחות גלויים וסמויים שלנו לא נסתר מעיני העבריינים והם יודעים כי אם ינסו לפרוץ בלילה לדירה הם יכולים להיתקל במקרה הרע בלוחמי ימ"מ שיפלו עליהם, ובמקרה הטוב מבחינתם בלוחמי יס"מ. הם עושים את החושבים שלהם והפורצים מעדיפים כך נראה לנו לצאת לחופשה עד שהמחבל ייתפס על ידנו", המשיך.

רחובות ואזורים שלמים בצפון העיר הוצפו בכוחות משטרה, חלקם עם אמצעים מיוחדים לראיית לילה. חלק מהכוחות הוצבו כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולתת מענה במקרה שהמחבל ינסה לשוב ולתקוף.

לקריאה נוספת:
מעצר אביו של המחבל מתל אביב הוארך ביומיים בלבד
תושבים בצפון תל אביב עדיין חוששים: "הצהרת המפכ"ל חסרת אחריות"

חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
"הפורצים מעדיפים לצאת לחופשה". חיילים ברחובות תל אביב/ראובן קסטרו

אתמול (שלישי) התייחס לראשונה המפכ"ל רוני אלשיך לפיגוע והדף את הביקורת הציבורית על המצוד המתמשך אחרי המחבל נשאת מלחם. "אנחנו ממוקדים במשימה אחת ויחידה: לשים את היד על הרוצח. זה התפקיד שלנו. לא נעשה כל דבר שעלול להפריע, לעכב, להאריך או לפגוע במרדף. לכן המדיניות שלי ושל משטרת ישראל בנושא התקשורת היא להפסיק לדברר את החקירה ולהפסיק להוציא פרטים", אמר אלשיך מחוץ לבית משפחתו של אלון בקל בכרמיאל, אחד משני הנרצחים בירי בפאב ה"סימטא".

אלשיך טען כי על אף ההערכה הגוברת כי המחבל מסתתר בצפון תל אביב, תושבי העיר יכולים לחוש ביטחון מלא. "בהזדמנות זו נעדכן כי החל מהבוקר אפשר להוריד את המתח בגוש דן. לא אפרט מעבר לכך כדי לא לעשות נזקים. ההנחיות לא השתנו – שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן. היא חלק מהעוצמה והערנות, היא חלק מהעידן המורכב. אנחנו ערוכים לערנות. אני מעריץ את הציבור על ההתנהגות, האחריות. אנחנו מתייחסים לכל הודעה גם אם היא לא מתאימה למודיעין שלנו. היכן שצריך יהיו שוטרים, היכן שפחות צריך יהיו פחות שוטרים. הסד"כ (סדר הכוחות) מוגבל, אבל נעשה מה שצריך. אני לא אתן תשובות של מה אנחנו יודעים ומה לא, קבלו בהבנה ותהיו אחראים כמו הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות משטרה בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
כוחות משטרה בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016/ראובן קסטרו

מוקדם יותר דחה בית משפט השלום בחיפה את בקשת המשטרה להאריך ב-12 ימים את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של המחבל נשאת שביצע את הפיגוע, ואפשר להאריכו רק ביומיים. האב נעצר על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. יחד עמו נעצרו שלושה בני אדם, שני בני משפחה, דודו של המחבל בדר מלחם בן ה-60 ובן דודו אמין מלחם בן ה-23 וחבר המשפחה, איימן שרקיה בן 38. המשטרה ביקשה להאריך גם את מעצרם ב-12 ימים, אולם גם במקרה זה בית המשפט אפשר להאריך את המעצר ביומיים בלבד. שני מכרים נוספים שעבדו עם נשאת באתר בנייה בתל אביב נעצרו גם הם.

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully