וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בצפון תל אביב עדיין חוששים: "הצהרת המפכ"ל חסרת אחריות"

6.1.2016 / 1:38

רוני אלשיך קרא לתושבי העיר לחזור לשגרה, אך רבים מהם עדיין חרדים מהעובדה שהמחבל מסתובב חופשי ודוחים את ניסיון ההרגעה שלו. "איך אפשר לצאת בלי חשש?", תהתה אחת התושבות, שציינה כי בגלל הפחד אינה מחנה את רכבה בחניון תת-קרקעי

עריכה: ניר חן

התייחסותו הראשונה של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, אתמול (שלישי) לפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום שישי האחרון, לפיה על אף ההערכה הגוברת כי המחבל נשאת מלחם מסתתר בצפון העיר, התושבים יכולים לחוש ביטחון מלא ולחזור לשגרה לא הצליחה להרגיע רבים מתושבי העיר. בתי הקפה, החנויות והרחובות בצפון תל אביב עדיין ריקים. בחנויות הבגדים מעידים על ירידה בעבודה, וכך גם נהגי המוניות, וחלק מהתושבים אינם מצליחים להבין את הצהרת המפכ"ל. "זהו חוסר אחריות מצדו כל עוד המחבל חופשי", אמר אחד התושבים.

בבתי הספר דווקא נרשמה עלייה בנוכחות התלמידים, אך לדברי ההורים, לא בעקבות התגברות רמת הביטחון אלא בעיקר משום שהם אינם רוצים שילדיהם יפסידו ימי לימודים נוספים. סיון, אמה של ליאם בת השמונה שלומדת בבית הספר נוף ים, סיפרה כי בתה הגיעה אתמול ללימודים אחרי יומיים בבית. "לא היה שום שומר ושום אבטחה, שום סיור עד שהילדים נכנסו לבית הספר", טענה האם.

עוד בנושא:
מעצר אביו של המחבל מתל אביב הוארך ביומיים בלבד
בצל המצוד אחר המחבל: כחלון אישר לתקצב אבטחת מוסדות חינוך עד 16:00
לוחמי צה"ל הצטרפו למצוד אחר המחבל; נתניהו: "לתת גיבוי מלא לכוחות"

רמת אביב חוזרת לשיגרה אחרי הפיגוע בדיזינגוף. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
בתי הקפה עדיין ריקים. צפון תל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו

על דברי המפכ"ל אמרה סיון: "לא ברור למה המפכ"ל אמר שאפשר להירגע, המצב נשאר אותו דבר, המחבל עדיין חופשי, הפחד הוא אותו פחד. למה להוריד את רמת הכוננות? לא באמת אפשר לנשום לרווחה. מסתכלים על כל אחד כחשוד. אף ששלחתי את הילדה לבית הספר אין רגיעה".

גם מאי ומור, סטודנטיות שהגיעו לאחד מבתי הקפה השוממים בשכונת נווה אביבים, התקשו להבין את הצהרת המפכ"ל. "מגוחך מה שהמפכ"ל אמר, להגיד 'תחזרו לשגרה' זה הכי חסר אחריות, עוד לא תפסו את המחבל, המדינה צריכה לקחת אחריות על הדברים שהיא אומרת", אמרו. "המחבל לא אומר לעצמו, 'אהה, מאי יושבת בבית קפה, היא לא שמה עליי, פשש הם חוזרים לשגרה'. מה שקורה זה שאנחנו חוזרים לשגרה ואנחנו חשופים. תמיד יהיה חשש בכל מקום שאסתובב".

עוד באותו נושא

"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל

לכתבה המלאה
רמת אביב חוזרת לשיגרה אחרי הפיגוע בדיזינגוף. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"יהיה חשש בכל מקום". מאי ומור בשכונת נווה אביבים, היום/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו

בשכונת הגוש הגדול הקרובה לים האווירה דומה. תושבי השכונה מפחדים להחנות את רכביהם בחניונים התת-קרקעיים מחשש שהמחבל עלול להתחבא שם. גלי, תושבת השכונה בת 35, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS: "לא ברור איך רוצים שנחזור לשגרה אם המחבל מסתובב חופשי. אנחנו וכל תושבי השכונה מפחדים להחנות את הרכבים שלנו בחניונים התת-קרקעיים, אין שם קליטה ולא קשה להיכנס לשם". היא הוסיפה כי "השכונה עדיין נמצאת בבנייה ויש פה הרבה פועלים ערבים, אם המחבל רוצה הוא פשוט יכול להתחבא באחד מהאתרים פה. איך אפשר לצאת בערב בלי חשש? איך אפשר לחזור בלי פחד?".

"המפכ"ל לא צריך לתת דין וחשבון על כל הצעדים שלו"

מנגד, יש גם תושבים שמקבלים בהבנה את דברי אלשיך. ליאו, תושב רמת אביב ג', סבור כי מקור דברי ההרגעה הם טקטיקה מהשב"כ. "מה שהמפכ"ל אמר זה כנראה מדיניות מסוימת שהוא מאמץ לתוך המשטרה, הוא לא פותח את כל הקלפים, הוא עושה מה שצריך לעשות ומצד שני אומר דבר אחר", אמר ליאו.

"אני חושב שזה טוב כי כנראה יש לו שיטות", הוסיף. "הוא לא צריך לתת דין וחשבון על כל הצעדים שלו, אני אישית די רגוע. הבן שלי הולך לבית הספר, הבת לצבא, החיים ממשיכים וכל אחד עושה מה שצריך לעשות. אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולא לתת ביקורת".

רמת אביב חוזרת לשיגרה אחרי הפיגוע בדיזינגוף. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"אני אישית די רגוע". ליאו בשכונת רמת אביב ג', היום/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו

דורון בן משה, נהג ממוניות הקסטל ברמת אביב, הסביר כי בעקבות המצב עדיין מורגשת הירידה בכמות העבודה ואין באמת חזרה לשגרה. "כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר, המפכ"ל. הוא איש שב"כ לשעבר, הוא גם עובד כמו איש שב"כ. כנראה שהוא לא רוצה להפחיד את האנשים, אולי הוא (המחבל – ד"י) לא פה בכלל".

לדברי בן משה, אתמול חלה ירידה גם בכמות כוחות הביטחון שסורקים את צפון העיר. "אין פה הרבה משטרה, יש אולי סמויים אבל בגדול זה לא כמו שאנחנו מתארים את זה, אין פה מסות של משטרה כמו בימים הראשונים", אמר. "למרות מה שהמפכ"ל אמר, לא חזרו פה לשגרה. העבודה ירדה ב-40%. תראו את רמת אביב, נראית כמו בשבת".

(עדכון ראשון: 22:00)

רמת אביב חוזרת לשיגרה אחרי הפיגוע בדיזינגוף. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"העבודה ירדה ב-40%". מוניות הקסטלברמת אביב/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו
רמת אביב חוזרת לשיגרה אחרי הפיגוע בדיזינגוף. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
מסוק משטרתי מסייע בסריקות לאיתור המחבל/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות המחבל שהפיצה המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully