וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "נפסיק לדברר את החקירה, אפשר להפחית את המתח בגוש דן"

המפכ"ל הגיב לראשונה לביקורת על חקירת הפיגוע בתל אביב ולמצוד אחר המחבל ואמר כי המשטרה תפסיק להוציא מידע: "זה פוגע ביכולת להגיע לתוצאה מהירה ומסכן את השוטרים", אמר מחוץ לבית משפחת בקל. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המפכ"ל רוני אלשיך התייחס הבוקר (שלישי) בפעם הראשונה לפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום שישי האחרון והדף את הביקורת הציבורית על המצוד המתמשך אחרי המחבל נשאת מלחם. "אנחנו ממוקדים במשימה אחת ויחידה: לשים את היד על הרוצח. זה התפקיד שלנו. לא נעשה כל דבר שעלול להפריע, לעכב, להאריך או לפגוע במרדף. לכן המדיניות שלי ושל משטרת ישראל בנושא התקשורת היא להפסיק לדברר את החקירה ולהפסיק להוציא פרטים", אמר אלשיך מחוץ לבית משפחתו של אלון בקל בכרמיאל, אחד משני הנרצחים בירי בפאב ה"סימטא".

אלשיך נימק את החלטתו בכך שפרסום פרטים מן החקירה עלולים להסב נזקים בשני מישורים. "הפגיעה הראשונה היא ביכולת להגיע לתוצאה מהירה. אנחנו במרדף משותף עם השב"כ – הרבה מאוד כוחות מיוחדים מעורבים, וזה צריך להיות מהיר וללא הפרעה. המטרה השנייה היא לא לפגוע בביטחון כוחותינו: בסופו של דבר אני צריך להביט בעיניים של הנשים, הילדים, האחים והורים של אנשי כוחות הביטחון אם חס וחלילה סיכנתי לוחמים בצורה שאיננה נדרשת.

"המשימה הזו נמצאת על הכתפיים שלי ולכן אני חייב לחשוב מה אני אומר ומה אני לא אומר. אני לא אפרט מה נראה שולי ולמה מפרסמים או לא – עצם ההסבר עושה נזק. בדיעבד, אפשר היה לשאול את כל השאלות, ואם הן לא יעשו נזק הם יענו", אמר.

מצוד אחרי המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בתל אביב || סיקור מיוחד:
יומיים לפני הפיגוע בתל אביב: המחבל ערך סיור מקדים בדיזנגוף
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
בצל המצוד אחר המחבל: כחלון אישר לתקצב אבטחת מוסדות חינוך עד 16:00

המפכ"ל רוני אלשיך, כרמיאל. 5 בינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
"אני צריך להביט בעיניים של משפחות השוטרים". אלשיך מחוץ לבית בקל, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

לדבריו, המדיניות הנוכחית נכונה בטווח הארוך. "ייתכן שיש דברים שגם אחר כך לא נוכל לפרסם כדי לשמור על הכלים שלנו למבצעים עתידים ולמשימות עתידיות. הכלים שלנו לא חד פעמיים, לא שלנו ולא של השירות הביטחון הכללי. במצב שנוצר נצטרך לרדוף אחרי עוד ועוד רוצחים. בעת הזו מה שאנחנו עושים זה דבר אחד ויחידי: לעדכן את הציבור מה ההנחיות. את זה עשינו ואת זה נעשה".

אלשיך טען כי על אף ההערכה הגוברת כי המחבל מסתתר בצפון תל אביב, תושבי העיר יכולים לחוש ביטחון מלא. "בהזדמנות זו נעדכן כי החל מהבוקר אפשר להוריד את המתח בגוש דן. לא אפרט מעבר לכך כדי לא לעשות נזקים. ההנחיות לא השתנו – שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן. היא חלק מהעוצמה והערנות, היא חלק מהעידן המורכב. אנחנו ערוכים לערנות. אני מעריץ את הציבור על ההתנהגות, האחריות. אנחנו מתייחסים לכל הודעה גם אם היא לא מתאימה למודיעין שלנו. היכן שצריך יהיו שוטרים, היכן שפחות צריך יהיו פחות שוטרים. הסד"כ (סדר הכוחות) מוגבל, אבל נעשה מה שצריך. אני לא אתן תשובות של מה אנחנו יודעים ומה לא, קבלו בהבנה ותהיו אחראים כמו הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
"אפשר להפחית את המתח מגוש דן". סריקות אחרי המחבל בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

אלשיך ביקש למסור תנחומים למשפחת בקל ולשני הקורבנות הנוספים. "אני רוצה לנצל את הבמה לשלוח תנחומים למשפחה היקרה הזו, ששורשיה עמוקים במשטרת ישראל, ולמשפחות שני ההרוגים הנוספים - שמעון רווימי ונהג המונית אמין שאעבן. אני רוצה לאחל החלמה מלאה לכל הפצועים בפיגוע".

המשטרה עצרה את אביו של המחבל

המצוד אחרי המחבל מתנהל זה חמישה ימים בסיוע כוחות מיוחדים ואנשי שב"כ. הבוקר עצרו הכוחות את אביו של המחבל, מוחמד מלחם - יממה לאחר שקרא לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו וחרף העובדה כי הוא זה שדיווח למשטרה על המחבל. הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה בשעות הצהריים.

פרקליטו, עורך הדין נחמי פיינבלט, טען כי למשטרה אין קצה חוט וכי מעצר האב נעשה ממניעים לא עניינים. "זו עוד יריה באפילה. האב נחקר כבר מיום הפיגוע במשך שעות ארוכות. השב"כ בלחץ ואין להם כל חדש ואין התפתחות דרמטית. השב"כ חסר אונים וזה נסיון להפעיל לחץ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully