וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו למנוחות את הנרצחים: "שמעון, סליחה שלא הצלחנו להציל אותך"

הלוויותיהם של אלון בקל ושמעון רווימי שנהרגו בפיגוע הירי בתל אביב ביום שישי התקיימו בכרמיאל ובאופקים. "אני כועסת עליך, אמרת לי שנישאר יחד לעולמים", ספדה בת הזוג של אלון. חבריו של שמעון: "במקום לחגוג יום הולדת - אנו קוברים אותך"

עריכה: ניר חן

(שמעון רווימי נרצח בפיגוע בתל אביב: "איבדנו את היקר לנו מכל")

אלון בקל ושמעון רווימי, שנרצחו ביום שישי בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הובאו היום (ראשון) למנוחות בבתי העלמין בכרמיאל ובאופקים. להלווייתו של בקל הגיעו מאות בני אדם, ובר לבב, אחותו, ספדה לו: "אני מסרבת להאמין שמי שכותב לנו את הגורל למעלה יכול להיות כל כך אכזרי. תודה על מה שלימדת אותי ועל מי שהיית בשבילי".

ליאור שחרור, בת זוגו, ספדה: "פחדתי עליך בצוק איתן. לא רציתי שתלך למילואים ודאגתי. דאגת לעדכן אותי כל הזמן. מי היה מאמין שאאבד אותך חודשים אחר כך בפאב באמצע תל אביב". בהמשך סיפרה עליו: "הוא היה אוסף בקבוקי מים בשקית, ומחפש נזקק לתת לו את זה, כדי שיהנה מהפיקדון.
אתה היית יפה מבחוץ ופי מיליון מבפנים, לב של זהב. גוש של אור. תראה כמה אנשים באו ללוות אותך. כל המדינה קוראת עכשיו את הפוסטים שלך ובוכה עליך. וזה כל כך ברור.

"אני כואבת על אותם שלא יזכו להכירך. אני כועסת עליך, כי בהודעה האחרונה כתבת שאתה איתי לעולמים. לא רוצה לעולמים. רציתי לעולם אחד. אנחנו לא נפרדים וההספד הפרטי שלי, שרק אתה שומע, תמיד ימשיך להתנגן. אני מזכירה לעצמי שאני לא נפרדת ושהפכת להיות עוד מלאך שומר עליי".

לקריאה נוספת:
אמו של ההרוג: "חייו נגדעו רק בגלל שהוא יהודי, איבדתי את היקר מכל"
אלון נרצח ביומו האחרון בעבודה: "הקליע פגע בלב הזהב הענק שלו"
אלון ושמעון נהרגו בפיגוע בתל אביב: "איבדנו את ילדינו הטובים"

ההרוגים בפיגוע הירי בתל אביב. פייסבוק, צילום מסך
בקל ורווימי/צילום מסך, פייסבוק
הלווית אלון בקל, בית העלמין בכרמיאל. 3 בינואר 2016. AP
ניצה, אמו של אלון בקל בהלווייתו/AP

"ערכים, חריצות ושמחת חיים. זה מה שאפיין אותך", ספד לו חברו, ארז. "תראה כמה אנשים ליוו אותך בדרכך האחרונה שבאו להגיד לך תודה. תודה על מה שהיית, על מה שעשית. תודה שליווית אותנו 20 שנה". הוא המשיך והתייחס לחבריו הקרובים: "השמינייה של כולנו לא מבינה מה אנחנו עושים עכשיו בבית העלמין בכרמיאל, במקום לשבת ולתכנו את המסיבה של יום שישי.

בהמשך, אמר: "אני מבטיח לך, אלון, אנחנו נקיים את כל מה שתכננת. נקים מקום משלנו", ופנה למשפחתו של בקל בדמעות: "אנחנו מבטיחים להמשיך להביא אליכם את האושר, את שמחת החיים שאלון הביא לעם עד כמה שניתן".

לווית אלון בקל, בית העלמין בכרמיאל. 3 בינואר 2016. ערן גילווארג
"ארגנת לנו מסיבת פרידה ביום שישי". הלווייתו של אלון/ערן גילווארג
הלווית אלון בקל, בית העלמין בכרמיאל. 3 בינואר 2016. ערן גילווארג
"אתה חיברת אותנו". הלוויתו של אלון בקל/ערן גילווארג

ידידתו של אלון, יסמין, ספדה לו ואמרה: "אהוב שלנו, ארגנת לנו מסיבת פרידה ביום שישי", בהתייחסה לאירוע שבו חגגו כשפתח המחבל במסע ההרג ברחוב דיזנגוף. "הסיבה היחידה שנשארנו ביחד, החברים, היא אתה. אתה חיברת אותנו".

סגן שר הפנים ירון מזוז הגיע גם הוא ללוויה ונשא דברים בשם הממשלה. "אבל כבד נפל על עם ישראל כולו ועליכם. משפחת בקל היקרה, העם כולו משתתף בצערכם וכואב את כאבכם על אובדן בנכם היקר אלון", אמר. "גם את חייך הקצרים, עברת בשירות הצבאי בחטיבת גולני ובהתנדבות בעמותת 'לתת'. אלון, אתה מסמל את כל מה שטוב במדינה הזאת. מלח הארץ".

לווית אלון בקל, בית העלמין בכרמיאל. 3 בינואר 2016. ערן גילווארג
"מלח הארץ שכדור של רוצח שפל גדע". הלווייתו של אלון/ערן גילווארג
הלווית אלון בקל, בית העלמין בכרמיאל. 3 בינואר 2016. ערן גילווארג
"מלח הארץ". הלוויתו של אלון בקל/ערן גילווארג

ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, ניחם את המשפחה וספד לאלון. "כל הדאגה של ניצה האם, הייתה לגידול הילדים. לתת להם את החינוך הטוב ביותר. דודו, האבא, התבלט בחינוך הטוב שהוא נתן לילדיו. משפחה כרמיאלית למופת", אמר. "אלון היה בסיירת גולני. איש משכמו ומעלה. מלח הארץ, שכדור של רוצח שפל גדע את הכל. קשה לומר מילים של נחמה, אבל אנחנו אבלים יחד אתכם. הכאב שלכם הוא הכאב שלנו".

"שמעון, עברת את עזה אבל לא כדור אחד של שנאה יוקדת"

אלפי חברים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין באופקים להלווייתו של רווימי. "שמעון, היום אנחנו כפופים ואבלים, במקום לחגוג את יום הולדתך אנחנו קוברים אותך. נרצחת על ידי בן עוולה, ילד תמים וחכם, ילד אהוב. גם אלוהים בכה בשמיים, לא נותרה עין יבשה", אמרה דודתו של רווימי בשם הוריו. "תמיד היית במרכז העניינים, טוב לב, היהלום שבכתר. עברת את עזה אבל לא יכולת לכדור אחד של שנאה יוקדת, שפילח את ליבך ואת ליבנו. אנחנו מסרבים להיפרד, אנחנו לא מוכנים להגיד שלום, נוח על משכבך בשלום, אנחנו אוהבים אותך".

"חמישה חברים הכי טובים, עשינו ביחד הכל. הסתכלנו בברכה של אימא שלך ליום הולדתך הקודם, 'שתישאר טוב כמו שאתה'. וזה מה שהיית - שמח שאהב את החיים", ספד חברו של רווימי, ישראל אביטן, שגם היה איתו בזירת הפיגוע ונפצע בעצמו. "על היד שלך היה קעקוע של 'לחיות את היום'. בעוד כחודש נחגוג את יום הולדתך, אבל לא נצחק אלא נבכה מעל קברך. אנחנו מבקשים סליחה שלא הצלחנו להציל אותך, החמישייה הפכה לרביעייה".

הלווית שמעון רווימי, בית העלמין באופקים. 3 בינואר 2016. רויטרס
"מסרבים להיפרד". הלוויתו של שמעון רווימי באופקים/רויטרס
שמעון רואימי, נרצח בפיגוע הירי בתל אביב. ינואר 2016. באדיבות המשפחה
רווימי/באדיבות המשפחה

השר אופיר אוקניס ספד לשמעון ואמר: "איך נפלו גיבורים. שמעון נרצח על ידי מחבל מתועב וצמא דם, במדינתנו שלנו, מולדתנו שלנו, רק משום שהיה יהודי. כל רצונו היה בבילוי עם חברים, לחגוג יום הולדת לחבר. שמעון רק החל את חייו. צעיר, חסון, יפה הבלורית והתואר. רק רצה לעשות מה שעושה בן גילו בכל מקום בעולם לחיות ולשמוח, אבל המחבל, כבן גילו, רצה את המוות ומקדש אותו".

בהמשך, אמר כי המחבל ייתן את הדין על מעשיו. "אנו במאבק ארוך וקשה על עצם קיומנו כבר מעל מאה שנה הגובה קורבנות שמעון נפל חלל בקרב הזה", אמר. "את הרוצח המתועב נתפוס. הוא יישפט ויינמק בכלא. הוא רצח שני צעירים ומגיע לו שלא יראה עוד אור יום".

ראש העיר אופקים איציק דנינו ספד לו גם הוא וקרא לממשלת ישראל "לעשות מה שצריך כדי לעצור את מסע ההרג ברחובותנו". "בצהרי יום שישי במרכז תל אביב, הכריע הרוע את הטוב. אנו מתקשים להיפרד ממך, שמעון, ולהשלים עם הגזירה. שמעון הלוחם, נפל בשדה הקרב של השנאה, שמעון נרצח רק בשל היותו בן לעם היהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו כפופים ואבלים". הלוויתו של שמעון רווימי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אזרחים נאספו בזירת הפיגוע בתל אביב להדליק נרות. ניב אהרונסון
נרות לזכרו של אלון בקל בבר "סימטא" ברחוב דיזנגוף, אתמול/ניב אהרונסון

בקל, בן 26 מתל אביב, ורווימי, בן 30 מאופקים, שהו בבר "סימטא" בעת שהמחבל נשאת מלחם הגיע למקום ופתח באש לעבר היושבים. שבעה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע. אתמול הגיעו מאות בני משפחה וחברים לביתו של רווימי, שמשפחתו היא אחת מהמוכרות באופקים. "אתמול נגדעו חייו רק בגלל שהוא יהודי, איבדתי את היקר לי מכל", אמרה אתמול אמו, איריס. "בעל המסעדה בא לבקש מאיתנו סליחה, אמרתי לו שהוא לא אשם. כולנו אשמים כי אנחנו יהודים".

(עדכון ראשון: 15:15)

זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
מאות הגיעו להדליק נרות לזכרם של השניים בזירת האירוע בסוף השבוע/יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת האירוע ביום שישי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully