וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של ההרוג: "חייו נגדעו רק בגלל שהוא יהודי, איבדתי את היקר מכל"

2.1.2016 / 21:01

רבים פקדו את בית משפחת רווימי באופקים לאחר מותו של שמעון בפיגוע בבר ברחוב דיזנגוף. חבר שהיה עמו בזירת הפיגוע: "עברנו מלחמות יחד, יצאנו לשתות בירה - וחזרנו עם חבר מת"

צילום: בני בן סימון עריכה: מתן חדד

מאות בני משפחה וחברים הגיעו היום (שבת) לביתו של שמעון רווימי, תושב אופקים בן 30 שנהרג אתמול בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. משפחתו של רווימי מוכרת מאוד בעיר ולכן רבים הגיעו לנחמה. "אתמול נגדעו חייו רק בגלל שהוא יהודי, איבדתי את היקר לי מכל", אמרה אמו, איריס. "בעל המסעדה בא לבקש מאיתנו סליחה, אמרתי לו שהוא לא אשם. כולנו אשמים כי אנחנו יהודים".

האם המשיכה וסיפרה על בנה, שהיה לדבריה אדם ערכי ואהוד. "הבן שלי תמיד נהנה מהחיים, הוא היה ילד מלא רוך ואהבה", אמרה. "הוא תמיד אהב את חבריו, שלשום הוא דיבר איתי ואמר לי שהוא מתגעגע. הוא אמר שאולי יבוא, ותראו מה קרה – הוא נרצח רק משום שהוא יהודי, וזה עצוב שאנחנו לא חופשיים בארצנו", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
אלון נרצח ביומו האחרון בעבודה: "הקליע פגע בלב הזהב הענק שלו"
גופה עם פצעי ירי נמצאה ליד מלון בתל אביב; נבדק קשר לפיגוע
"עדיין בשוק ממה שקרה": שמעון הגיע לחגוג יום הולדת - ונרצח

שמעון רואימי, נרצח בפיגוע הירי בתל אביב. ינואר 2016. באדיבות המשפחה
"הניצחון שלנו הוא להמשיך לשמוח". רווימי/באדיבות המשפחה

"בעל המסעדה אמר לנו שהוא רוצה לסגור את המסעדה, ואנחנו אמרנו לו שבשום פנים ואופן, הניצחון שלנו זה להמשיך לשמוח", הוסיפה האם. "כל אימא שהוציאה מבטנה מחבל, סופה שצריך להרוס את ביתה. המחבל צריך לקבל עונש של שן תחת שן ועין תחת עין. הוא לא צריך לשבת בכלא אלא לקבל את מה שמגיע לו, ושאבא שלו לא ינקה את מצפונו בכך שהסגיר את בנו". האם הביעה את צערה על כך שהמחבל לא נוטרל בזירת האירוע, ואף פנתה לממשלה וביקשה ממנה להכיר בפיגוע כאירוע טרור.

"הגענו למסיבת יום הולדת ואחרי חמש דקות החלו צרורות", סיפר ישראל אביטן, חברו של שמעון שהיה לצדו בעת הפיגוע ונפצע בעצמו. "הלכתי לדבר איתו, פתאום שמענו צרורות ושמעון נפל. חברים שלנו גררו אותו לפנינו. אני נפצעתי וישר הבנו שמדובר בפיגוע". אביטן סיפר כי הוא וחבריו ראו מישהו בורח, וכי התמונות הזכירו לו את הצילומים מזירת הפיגוע באולם בטקלאן בפריז לפני כחודש וחצי. "היה טירוף, אנשים התחבאו וחלקם עשו עצמם מתים. עברנו מלחמות ביחד, יצאנו לשתות בירה וחזרנו עם חבר מת", הוסיף אביטן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש עיריית אופקים יצחק דנינו ואיריס רווימי, אמו של שמעון רווימי שנרצח בפיגוע ירי בתל אביב. אופקים. 2 בינואר 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"הדמעות לא יבשו, אי אפשר לעכל את זה". איריס רווימי וראש עיריית אופקים, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

"הוא היה אמור לחגוג יום הולדת בעוד פחות מחודש", סיפרה מור פרץ, דודתו של שמעון. "ההורים שוברים ומרוסקים, הוא היה בחור חברותי שאהב את החיים. הוא לא פספס רגע, אהב את החברים שלו מאוד. הם היו חבורה מאוד מגובשת", הוסיפה.

סבתו של שמעון, מסדה, סיפרה על אופיו הטוב של נכדה. "הדמעות לא יבשו, אי אפשר לעכל, תמיד הוא היה קורא לי סבתונה", סיפרה. "הוא ילד טוב ירושלים, היה תמים ואהב את כולם. פשוט קשה לנו לעכל". דודתו ליאת טנגי סיפרה על חגיגת יום ההולדת המשותפת שערכה המשפחה לסבתא. "לפני שבועיים היינו פה יחד. זה כאב שבלתי ניתן לתפוס, זה עוצמתי מדי", אמרה והוסיפה כי "הם נסעו לחגוג יום הולדת, היו חברים טובים. כולם היו בצבא ביחידות קרביות".

שמעון רואימי, נרצח בפיגוע הירי בתל אביב. ינואר 2016. באדיבות המשפחה
"כאב שבלתי ניתן לתפוס". רווימי/באדיבות המשפחה

רווימי הוא אחד משני הרוגים בפיגוע, שבו פתח מחבל באש לעבר יושבי בר "סימטא" במרכז תל אביב. המצוד אחר המחבל עדיין נמשך, כשהחשוד העיקרי הוא נשאת מלחם, תושב ערה בן 28, ששהה בעבר במאסר בכלא הישראלי בגין תקיפת חייל וניסיון חטיפת נשקו. ההרוג הנוסף בפיגוע הוא אלון בקל, בן 26 מתל אביב, שהיה ממנהלי "סימטא".

שמעון רואימי, נרצח בפיגוע הירי בתל אביב. ינואר 2016. באדיבות המשפחה
שמעון רווימי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully