וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני הפיגוע בתל אביב: המחבל ערך סיור מקדים בדיזנגוף

מניתוח סרטוני אבטחה שצולמו בסביבה עולה כי נשאת מלחם סייר באזור הבימה וברחוב דיזנגוף פעמיים בימים שקדמו לפיגוע. לאחר הירי חמק מניידת משטרה, הסתתר בסמטה והסתיר את נשקו מתחת למעיל. אביו נעצר הבוקר

עריכה: ניר חן

נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב ביום שישי האחרון, ערך סיור מקדים ברחוב דיזנגוף יומיים לפני הרצח – כך נודע היום (שלישי) מהמשטרה לאחר ניתוח הסרטונים שצולמו במצלמות האבטחה באזור. לאחר הירי הקטלני שגבה את חייהם של שני בני אדם, חמק מלחם מניידת המשטרה הראשונה שהגיעה לזירה והסתתר בסמטה המובילה לבית ברחוב שפינוזה, עשרות מטרים בודדים ממקום הפיגוע.

במהלך הימלטותו הסתיר המחבל את נשקו מתחת למעיל. להערכת המשטרה, בדרך זו הצליח להיכנס למונית מבלי לעורר את חשדו של הנהג, אמין שעבאן. כעבור כמה דקות ירה בו למוות, לאחר שהבחין במחסום משטרתי.

מחבל נמלט מזירת פיגוע בלב תל אביב || סיקור מיוחד:
זיהה מחסום משטרתי ורצח את נהג המונית: כך נמלט המחבל מזירת הפיגוע
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
בצל המצוד אחר המחבל: כחלון אישר לתקצב אבטחת מוסדות חינוך עד 16:00

חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
במשטרה גוברת הערכה כי מלחם מסתתר בצפון העיר. חיפושים ברמת אביב, אתמול/ראובן קסטרו

מלחם סייר באזור פעמיים, לראשונה הגיע לאזור ביום שני ובפעם השנייה יומיים לאחר מכן. בין היתר, הוא הלך באזור הבימה, ברחוב דיזנגוף וברחובות נוספים במרכז העיר. להערכת המשטרה, מטרתו הייתה להתכונן לקראת הפיגוע. במשטרה מתחזקת ההערכה כי מלחם שוהה במבנה בצפון העיר.

במשטרה מעריכים כי העובדה שיש לו רקע פלילי בעבירות רכוש מעידה על כך שיש לו את היכולת להסתתר במשך זמן רב בשטח מאוכלס. זאת ועוד, כוחות הביטחון מעריכים כי תכנן לבצע פיגוע הקרבה, אולם מאחר שלא נפגע היה מעודד והמשיך ופגע גם בנהג המונית במהלך מנוסתו. "הוא עלול לשוב ולפגוע באזרחים פעם נוספת ומכאן המסוכנות הרבה העולה בשעה זאת", נמסר מהמשטרה.

אביו של המחבל, מוחמד מלחם, נעצר הבוקר על ידי המשטרה המנהלת זה היום החמישי מצוד אחרי המחבל. זאת, יממה לאחר שקרא לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו - וחרף העובדה כי הוא זה שדיווח למשטרה על המחבל. הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה בשעות הצהריים.

עוד באותו נושא

אלשיך: "נפסיק לדברר את החקירה, אפשר להפחית את המתח בגוש דן"

לכתבה המלאה
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
חיפושים אחרי מלחם בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully