וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה להרוג יהודים": מטלת התרגום הגזענית בתיכון בראשון לציון

9.3.2016 / 17:59

תלמידים בתיכון מקיף ט' בעיר זועמים על המטלה שקיבלו מהמורה לערבית, ששיקפה לדבריהם "מורה שמחנך תלמידים לשנוא ערבים". בין הביטויים שהיו צריכים לתרגם: "אני רוצה לשחרר את אל-אקצא", "פיגוע" ו"דקירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מורה לערבית בתיכון מקיף ט' בראשון לציון חילק לאחרונה לתלמידי כיתה ט' דפי עבודה שבהם הם נדרשו לתרגם משפטים לערבית, בהם "אני רוצה להרוג יהודים"; "אני רוצה לשחרר את אל-אקצא" ו"רוצה להיות שאהיד". תלמידים התלוננו כי במשימה, כפה עליהם המורה סטריאוטיפים ביחס לערבים. עוד נתבקשו לתרגם את המילים "פיגוע", "דריסה" ו"דקירה". בהמשך המטלה, נדרשו התלמידים לתרגם משפטים נוספים שרבים מהם מייצגים תפיסה פוליטית ימנית. "הערבים רוצים שלום? הם רוצים מלחמה", לדוגמה.

אחד התלמידים בשכבה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המורה ידוע בדעותיו הימניות, חובש כיפה - לא שזה כזה משנה - ובעיקר רואים כאן את השקפת עולמו והניסיון שלו להטיף לתלמידים שכל הערבים הם מחבלים שרק רוצים לרצוח יהודים". עוד הוא הוסיף, כי "מורה בישראל שמחנך תלמידים לשנוא ערבים ולא לחנך לאהבה ושלום, מחנך לא כדי לנצח את הסטריאוטיפים המגעילים שקיימים, זה לדעתי השפל הכי גדול שיש".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חייל של הקצין האמריקני שנרצח ביפו: "נפל קורבן לטרור שבו לחם"
דיווח: ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית
שני רוכבי אופניים חשמליים נפצעו קשה ובינוני מפגיעת רכב בבאר שבע

ח"כ נחמיאס-ורבין: "בקצב הזה, ידוברו כאן עברית, ערבית ושנאה שוטפת"

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין פנתה בעניין לשר החינוך נפתלי בנט וביקשה "לנקוט אמצעים חמורים" נגד המורה. "אין צורך להסביר את הנזק הרב העלול להיגרם מהחינוך הקלוקל של המורה", כתבה. "במקום לחנך לדו-קיום בעזרת לימוד השפה הרשמית השנייה בישראל, המורה מחנך לשנוא ערבים. בקצב הזה, לא ירחק היום שבו בישראל יהיו שלושה שפות רשמיות: עברית, ערבית ושנאה שוטפת".

עוד היא הוסיפה כי ראוי לחנך לדו קיום ברקע גל הטרור בחודשים האחרונים. "דווקא בימים אלה, יש לשים דגש מיוחד על חינוך לדו קיום ולמנוע כל ניסיון של מורה להסית תלמידים כנגד אוכלוסייה שלמה. אני קוראת לך לבדוק את המקרה המתואר לעיל באופן בהול ולנקוט כנגד המורה אמצעים חמורים בהתאם לתוצאות בדיקתך, פן יהפוך משרד החינוך לסניף הראשון שבו מלמדים את שפת השנאה השוטפת".

ממחוז מרכז של משרד החינוך נמסר: "דף ההכנה למבחן המדובר אינו עולה בקנה אחד עם ערכי המשרד, והוא לא אושר על ידי רכזת המקצוע או על ידי המזכירות הפדגוגית. המורה הודה בטעותו והביע חרטה".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז המרכז, יהל קירשנר, מסר: "אנו מגנים בחריפות את פעולותיו של המורה. מדינת ישראל מושתתת על ערכים של שוויון וכבוד הדדי, ואין לכך מקום בשום מוסד חינוכי אשר אמור לחנך לערכים אלו.
אנו מאמינים שזהו מקרה חריג, ומקווים שמשרד החינוך ידע לטפל במקרים אלה ולמנוע תופעה נדירה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully