וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בכביש 1: מנהל כוח האדם באגד חשוד שמנע את פיטורי הנהג

1.3.2016 / 13:00

בכירים באגד נחקרו בימים האחרונים באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. על פי החשד, הם ידעו על עברו הבעייתי של הנהג ומנהל כוח האדם אף מנע את פיטוריו, למרות המלצה לעשות זאת עקב תלונות רבות נגדו. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בכירים באגד נחקרו בימים האחרונים בחשד לגרימת מוות ברשלנות בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש 1 לפני כשבועיים שבה נהרגו שישה בני אדם ו-18 נוספים נפצעו. מנהל כוח האדם של אגד, מנהל אזור ירושלים של החברה וקצין הבטיחות בירושלים נחקרו תחת אזהרה. גם קצין הבטיחות הארצי באגד נחקר אך לא תחת אזהרה. מהמשטרה נמסר כי בכירים נוספים באגד ייחקרו בימים הקרובים.

המשטרה חושדת כי הבכירים ידעו על עברו הבעייתי של נהג האוטובוס, חיים ביטון, ועל הרשעותיו ותלונות על אודותיו, אך בכל זאת אפשרו לו לנהוג. על פי חומר החקירה שנאסף באגף התנועה, הבכירים ידעו לא רק על ההרשעות של הנהג אלא גם על תלונות של נוסעים ואזרחים נגדו. למרות זאת, לא נהגו בצעדים מתאימים כדי למנוע את המשך התנהגותו הפרועה בכביש.

מנהל כוח האדם, כך חושדים במשטרה, מנע את פיטוריו של הנהג, למרות המלצה לפטרו בעקבות ריבוי התלונות. לדברי גורם במשטרה, כל אחד מהבכירים החשודים יכול היה למנוע את התאונה אם היו נוהגים בנהג על פי הסבירות המצופה.

לקריאה נוספת:
שבוע לאחר התאונה בכביש 1: האישה שנפצעה קשה נפגשה עם ארוסה
הרב הראשי הספרדי: "מצווה להלשין על מי שמסכן חיים בכביש"
אחרי הביקורת: אגד פרסמה מודעת אבל נוספת - עם שמות הרוגי התאונה

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
בכירים נוספים באגד ייחקרו בימים הקרובים. זירת התאונה/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

בדיון שנערך אחרי התאונה בבית המשפט לתעבורה בירושלים אמר רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, כי בהתבסס על בדיקה ראשונית, ביטון נסע "כברת דרך על שולי הכביש". לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה". בעבר היה ביטון מעורב בתאונה דומה, באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך, שבה נפצעו 18 בני אדם באורח קל.

במהלך חקירתו הודה ביטון כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג), כשהבין כי הוא מעורב בתאונה – פעולה שלטענת המשטרה מהווה שיבוש הליכי חקירה. עם זאת, הגרסה שהציג ביטון בחקירתו – לדברי כהן – "תלושה מהמציאות". בין השאר, לשיטת כהן, לא מובן מדוע טען הנהג שלא ראה את המשאית בטרם פגע בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
נהג האוטובוס החשוד בגרימת מוות ברשלנות שוחרר למעצר בית. גדעון צנטנר
היה מעורב בתאונה דומה בעבר. ביטון בבית המשפט/גדעון צנטנר

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה לחקרית הבכירים: "אנו מנועים מלהגיב עד למיצוי החקירה. אגד משתפת פעולה עם משטרת ישראל בחקירה ככל שנדרש. אנו מאמינים שיוכח שלא נפל פגם בהתנהלות אגד כארגון המספק מדי יום, באמצעות אלפי נהגים, שירות מקצועי תוך מחויבות עליונה לבטיחות בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully