וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: אגד פרסמה מודעת אבל נוספת - עם שמות הרוגי התאונה

החברה פרסמה הודעת תיקון לאחר שעוררה זעם לפני יומיים כשלא ציינה במודעת אבל את שמות קורבנות התאונה בכביש 1. אתמול הגיעו בכירי החברה לביקור ניחומים בבתי משפחות ההרוגים. חלק מהקרובים אמרו להם: "החברה לא אשמה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(הנהג החשוד בגרימת מוות ברשלנות שוחרר למעצר בית)

יומיים אחרי שעוררה סערה פרסמה הבוקר (חמישי) חברת אגד מודעה חדשה בעיתונות החרדית, רק שהפעם היא כללה את שמות ההרוגים בתאונה שאירעה השבוע בכביש 1. אתמול הגיעו בכירים בחברה לבתי משפחות הקורבנות לביקור ניחום אבלים. חלק מקרובי ההרוגים אמרו להם כי אין להם שום טענות אליהם ביחס למודעה מיום שלישי שלא כללה את השמות."החברה לא אשמה, אבל צריך לבדוק. השם נתן והשם לקח", אמרו בהתייחס למותם של בני משפחותיהם.

הרב ישראל חשין, אביו של יעקב מאיר חשין, שנהרג בתאונה בדרך לפגישת "שידוך" בבני ברק, סיפר לבכירי החברה שאין בלבו עליהם. "אגד לא אשמה, הביטוח לא אשם, אף אחד לא אשם, גם אני לא אשם, גם אשתי לא אשמה, גם הקדוש ברוך הוא לא אשם. השם נתן והשם לקח, צריכים אמונה להיות חזק עם זה. אמרתי אתמול, אני לא הזמנתי את זה, אף אחד לא הזמין את זה, אין מה לעשות. זה באמת לא קל, בחור כזה. נורא. הוא היה אש. תותח. למד, גרס, מידות טובות".

אתמול התברר כי את המודעה שפורסמה לפני יומיים בעיתונות החרדית ניסח אריה פרנקל, חרדי המכהן בתפקיד היועץ החרדי של אגד. הוא גם קרוב משפחתה של חנה פרנקל, שנהרגה בתאונה. בריאיון לכלי תקשורת חרדיים ניסה פרנקל להסביר את השיקולים מאחורי פרסומה, אך סירב לפרט את הסיבה בגינה התעלם משמותיהם של ההרוגים: "קיבלתי את ההחלטה בלב כבד. אני לא זוכר עוד מודעה שהקדשתי לה כל כך הרבה זמן כמו במודעה הזאת. אני חייב לומר שכל מודעה שמתפרסמת בעיתונות החרדית עוברת גם תחת ידם של המבקרים ואף אחד מהמבקרים לא העירו הערה. כנראה שזה לא כצעקתה".

לקריאה נוספת:
התאונה הקטלנית בכביש 1: בכירי אגד יזומנו לחקירה באזהרה
ראש אגף התנועה: בעוד הגופות מוטלות, נהג האוטובוס התעסק בקופסה השחורה

המודעה הישנה - והחדשה

לפני יומיים גרמה חברת אגד לתרעומת כשפרסמה מודעת תנחומים גדולה בעיתונות החרדית למשפחות ששת הרוגי התאונה, ללא ציון שמם – דבר שהוביל רבים לטעון כי מדובר במעשה חסר רגישות, שנועד לטהר את שם החברה ולהסיר ממנה את האחריות לאירוע. המהלך נעשה על רקע גיבוי החברה את נהג האוטובוס חיים ביטון וסירבה להתייחס לביקורת שהופנתה כלפיה על מעורבות הנהג בתאונת דרכים בעבר.

הבוקר, כאמור, כללה המודעה את כל ששת שמות ההרוגים בתאונה שאירעה ביום ראשון בכביש 1 בין אוטובוס למשאית: לוי יצחק אמדדי, ישראל וינברג, יעקב מאיר חשין, אהרון מרדכי כהן, לאה מלמוד וחנה פרנקל.

מסע מנותק

"המודעה נראית ומריחה כמו מסע מנותק של יחסי ציבור על גב זכרם של ההרוגים", אמר אריה ארליך, סגן עורך העיתון החרדי "משפחה". "המינימום שמצופה מחברת אגד אחרי תאונה טראגית וקשה כל כך, לצד הפקת הלקחים הנדרשת וחקירה שקופה של מכלול השאלות שעולות מהתאונה הזו, כולל השאלה מה הוביל את החברה להחזיר את הנהג לכביש, זה קצת התחשבות בכבוד של המשפחות השכולות ובזכרם של הנספים".

מחברת אגד נמסר אז בתגובה: "עסקינן במודעות אבל ונחומין למשפחות השכולות ומקורביהן מקרב המגזר החרדי אשר קפדו את חיי היקר להן מכל בתאונת הדרכים הקשה והמצערת הזו. ההשתתפות בצער היא אמיתית וכנה והיא מבטאת את תחושת כל עובדי ונהגי אגד בימים קשים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully