וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע יחסי ציבור": אגד פרסמה מודעה לזכר הרוגי התאונה - ועוררה זעם

מודעת אבל קצרה שפרסמה החברה בעיתונים חרדיים, שבה לא נרשמו שמות ששת ההרוגים בתאונה הקטלנית, עוררה ביקורת רבה. "צעד מנותק ויהיר", אמר עורך שבועון חרדי מרכזי. ח"כ עליזה לביא: "זו לא השתתפות בצער ובטח שלא לקיחת אחריות"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

(הארכת מעצרו של נהג האוטובוס, אתמול)

לאחר שחברת אגד גיבתה אתמול את נהג האוטובוס חיים ביטון שהיה מעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1, וסירבה להתייחס לביקורת שהופנתה כלפיה על מעורבות הנהג בתאונת דרכים בעבר, הבוקר (שלישי) מצליחה החברה לעורר סערה נוספת. הנהלת אגד פרסמה מודעת תנחומים גדולה בעיתונות החרדית למשפחות ששת הרוגי התאונה, ללא ציון שמם – דבר שהוביל רבים לטעון כי מדובר במעשה חסר רגישות, שנועד לטהר את שם החברה ולהסיר ממנה את האחריות לאירוע.

"אבלים, דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית", נכתב במודעה. "אנו שולחים את תנחומנו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם".

"המודעה נראית ומריחה כמו מסע מנותק של יחסי ציבור על גב זכרם של ההרוגים", אמר אריה ארליך, סגן עורך העיתון החרדי "משפחה". "המינימום שמצופה מחברת אגד אחרי תאונה טראגית וקשה כל כך, לצד הפקת הלקחים הנדרשת וחקירה שקופה של מכלול השאלות שעולות מהתאונה הזו, כולל השאלה מה הוביל את החברה להחזיר את הנהג לכביש, זה קצת התחשבות בכבוד של המשפחות השכולות ובזכרם של הנספים".

עוד כתבות בנושא:
"העמדת אותי על הרגליים": הרוגי התאונה בכביש 1 הובאו למנוחות
אגד מגבה את נהג האוטובוס שהורשע בעבר: "שילם חובו לחברה"
חתונת הפצועה נדחתה; אביה הודה לרופאים ש"הצילו את ידה הקטועה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מזעזע וחסר רגישות". מודעת האבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו, מדובר במודעה "מנותקת ויהירה". הוא התייחס לעובדה ששמות הקורבנות אינם מצוינים במודעה, וציין כי הדבר "מעורר זעם גדול וכאב עצום בעיקר בקרב המשפחות, אך גם בציבור החרדי כולו". "כל אחד מהם זה איש", הוסיף. "זה אדם. אלה חיים שלמים שנגדעו מעל פני האדמה. לכל אחד יש בני משפחה ויקירים שכואבים מאוד את מה שקרה ולפחות הם מצפים שלא ימוסגרו תחת הכותרת הלקונית והלא מחייבת של 'ששת ההרוגים'. אני מקווה שאגד יעמדו על הטעות שעשו ויפרסמו מודעה מתוקנת ומכבדת יותר".

גם ח"כ עליזה לביא הגיבה לפרסום המודעה. "זה מזעזע וחסר רגישות", אמרה. "אסור לעבור על כך בשתיקה. זו לא נחמה ולא השתתפות בצער, ובטח שלא לקיחת אחריות".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "עסקינן במודעות אבל ונחומין למשפחות השכולות ומקורביהן מקרב המגזר החרדי אשר קפדו את חיי היקר להן מכל בתאונת הדרכים הקשה והמצערת הזו.
ההשתתפות בצער היא אמיתית וכנה והיא מבטאת את תחושת כל עובדי ונהגי אגד בימים קשים אלה".

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
אוטובוס בקו 402 שהיה מעורב בתאונה/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

אתמול נודע כי הנהג חיים ביטון הורשע בשנת 2014 בעבירות תנועה חמורות, לאחר תאונת דרכים שבה נפגעו 18 בני אדם, ובה התנגש במשאית – כפי שאירע לפני יומיים. הוא נידון ל-120 שעות של עבודות שירות, 45 ימי פסילת רישיון בפועל ושלושה חודשי פסילה על תנאי, ובתום ריצוי עונשו הוא שב לעבודתו.

לשאלת וואלה! NEWS כיצד החברה מעסיקה אדם שהורשע בעבירות תנועה חמורות, השיבה אגד: "השאלה לא רלוונטית". דובר החברה, רון רטנר, מסר כי החברה פועלת בהתאם לחוק. "נהג באשר הוא נהג, שנאשם בעבירת נהיגה, מורשע בדין ומשלם את חובו לחברה. בגמר ריצוי העונש חוזר לאחוז ברישיונו על פי חוק תוך שהוא כשיר ורשאי לנהוג בכלי רכב ציבורי, כך שהשאלה איננה רלוונטית כלל ועיקר".

נהג האוטובוס נעצר כמה שעות לאחר התאונה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בית הדין לתעבורה בירושלים האריך אתמול את מעצרו בשלושה ימים. במהלך הדיון נודע כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully