וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העמדת אותי על הרגליים": הרוגי התאונה בכביש 1 הובאו למנוחות

אלפי בני אדם ליוו במהלך היום למנוחות את השישה שנהרגו בתאונה הקטלנית. בהר הזיתים עדיין נערכת הלווייתה של חנה פרנקל, שהייתה בחודש השני להיריונה. בעלה, שנפצע קל, ספד לה: "היית מושלמת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

מאות מכרים וקרובי משפחה מלווים הערב (שני) למנוחות בהר הזיתים את חנה פרנקל, בת 23 מירושלים, שהייתה בחודש השני להיריונה ונהרגה אתמול בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש 1 בין אוטובוס למשאית. משעות הבוקר המוקדמות הובאו לקבורה עוד ארבעה מששת הרוגי התאונה. הלווייתה של ההרוגה לאה מלמוד, בת 61 מירושלים, נערכת גם היא הערב. "נתת לי עצות חכמות כפי שאף אחד לא יכול לתת, העמדת אותי על הרגליים", ספד לה בעלה מרדכי פרנקל, שנפצע באורח קל בתאונה.

במשך שעות ארוכות חיפש אתמול מרדכי פרנקל את אשתו, שלא פונתה עמו לבית החולים קפלן ברחובות. אחיו העיד כי חנה ישבה לצד בעלה באוטובוס וישנה בזמן התאונה. כשהאוטובוס נפגע, מרדכי קפץ החוצה. משלא אותרה בחמשת בתי החולים שאליהם פונו הפצועים, נסעו נציגים מהמשפחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לזהות את גופתה.

הזוג פרנקל ציין אתמול שנתיים לנישואיו. "כל פעם שלמדתי, היית מסביבי כאילו אני גדול הדור, שמחת מלימוד התורה שלי. ידעת איך לא להיכנס לדברים לא טובים. הייתה לך מסירות נפש וצניעות גדולה", ציין הבעל. "נזהרת מלשון הרע. היית מושלמת. ותמיד אמרת שאסור להיות מושלם כי מי שמושלם אין לו מה לעשות כאן. ואת היית מושלמת".

לקריאה נוספת:
נהג האוטובוס חשוד בשיבוש החקירה; עשה תאונה דומה בעבר עם 18 פצועים
עדות מהאוטובוס: "הרמתי ספסל וראיתי מישהו מדמם. אחר צעק: 'אשתי נמעכה'"

מרדכי פרנקל בעלה של חנה פרנקל שנהרגה בפיגוע בכביש 1 בהלווית אשתו. קובי הר-צבי, אתר 'בחדרי חרדים', מערכת וואלה! NEWS
מרדכי פרנקל, עם הגעתו להלוויית אשתו/מערכת וואלה! NEWS, קובי הר-צבי, אתר 'בחדרי חרדים'

אתמול סמוך לשעה 19:00 פגע אוטובוס בקו 402, שהיה בדרכו מירושלים לבני ברק, במשאית שעמדה בצד כביש 1 סמוך למחלף ענבה. כתוצאה מהפגיעה הקשה בצדו של האוטובוס נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 11. הבוקר הוארך מעצרו של נהג האוטובוס, חיים ביטון, שחשוד בגרימת מוות ברשלנות. הוא נפצע קל בתאונה ופונה אמש לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, אולם עם שחרורו נעצר. במהלך הדיון נודע כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה.

מאות ליוו הערב למנוחות את לאה מלמוד, בהם תלמידות ובוגרות הסמינר שבו לימדה בירושלים, בהלווייה שיצאה מביתה בשכונת עזרת תורה בירושלים אל בית העלמין בהר הזיתים. בעלה, נפתלי, ספד לה, וסיפר כי נהג לשתף אותה בלימוד תורה ובסברות תלמודיות שעלו במוחו כאילו הייתה רב: "ביום שנולדת בת, העולם הפסיד ראש ישיבה גדול. לא רגילים לומר על אישה נפלה עטרת ראשנו אבל על כזו אישה אפשר להגיד אגרויסע ראש ישיבה (ראש ישיבה גדול)".

הוא אמר כי היא הייתה אם מסורה לשבעת ילדיהם, וכשהזכיר את בן הזקונים, שאמור להתחתן בעוד כמה שבועות, פרץ בבכי והשתנק, וההספד נקטע. רב השכונה יעקב ולדנברג סיפר כי היא אתמול הייתה בדרכה ל"חתונת מצווה". מלמוד נסעה לשמח את חברתה האלמנה שאתמול חיתנה את נכדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"האמין שאם יגיד את כל התהילים תהיה לו הזכות להיות חתן"

מוקדם יותר, בצהריים, נערכה הלווייתו של יעקב מאיר חשין, בן 27, שהיה בדרכו לפגישת "שידוך" בבני ברק. הוא נטמן בהר המנוחות בירושלים. אביו, הרב ישראל חשין, ספד לו: "הבן שלי היה מחובר לצדיק, הוא נסע אליו תמיד ליבניאל, דיבר איתו והתייעץ איתו. הוא אמר לו שאם יגיד את כל התהילים תהיה לו הזכות להיות חתן, לפני כמה שבועות שהיה היארצייט (יום הפטירה - י"א) של הרב שיק הוא נסע לשם לשבוע שלם". רבנים נוספים שספדו לו אמרו כי המנוח דיבר תמיד על כך שצריך "לחטוף מצוות לפני יום המיתה".

הלוויתו של יעקב מאיר חשין נהרג בתאונת דרכים בכביש 1. קובי הר צבי/ בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
"הבן שלי היה מחובר לצדיק". הלווייתו של יעקב מאיר חשין/מערכת וואלה! NEWS, קובי הר צבי/ בחדרי חרדים

בבוקר יצא מסע הלוויה של אהרן מרדכי כהן, בן 18, מהישיבה שבה למד בבני ברק, גם הובא למנוחות בירושלים. "שמן זית טהור, הפנינה של הישיבה", אמר הרב מאיר לוריא, אחד מהרבנים בישיבה. הרב מיכאל הלר, שמכהן כראש הישיבה, אמר שהיה "דוגמה לכל בחור ובחור". רב אחר הוסיף: "מה שהוא הסתלק ממנו הכול בגלל העבירות שלנו ולא בגלל העבירות שלו".

מוקדם יותר נטמן ישראל וינברג, בן 26, בהר המנוחות בירושלים. בהלווייתו, שבה השתתפו מאות בני אדם, ספד אחיו משה: "היית חבר טוב בסערות, בעליות וירידות. ידעת לשמוח בשמחתם של אחרים".

"מי לא היה חבר שלך?", תהה בקול האח. "שרוליק רק אתה יודע מה זה לב של אדם אחר". הוא דיבר על השקדנות שלו בלימוד התורה: "ישראל היה חי מ'סיום' ל'סיום' (סיום של מסכת גמרא) היה שואל אותי תמיד משה מתי נקבע חברותא?".

נהג האוטובוס חיים ביטון שהיה מעורב בתאונת הדרכים בכביש 1, בית המשפט לתעבורה בירושלים, 15 בפברואר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי  Huawei –, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו של הנהג/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי Huawei –

שעות לאחר התאונה, לפנות בוקר, נטמן לוי יצחק אמדדי, בן 17 מיבנאל, בעירו. הרב הלל אמדדי, אביו ומחשובי הרבנים בקהילת ברסלב המקומית, סיפר כי רק הבוקר שוחח עמו. "לוי יצחק, היום בבוקר דיברתי איתך, שאלתי אותך 'מה שלומך?' אמרת לי 'מצוין'. רבותיי, אתם יודעים למה הוא אמר לי שהוא מרגיש מצוין? כי היום סידרו לו חברותא מיוחדת שילמד איתו בסדר ג'. הוא היה שבת בירושלים וחזר משם היום לישיבה בבני ברק, אבל הקדוש ברוך הוא רצה שהוא יילך לישיבה של מעלה".

"אני רק מודה לבורא עולם שברוך השם הוא היה אצל רבנו (רבי נחמן מברסלב – י"א), והוא נפטר עם פיאות וזקן, הוא נפטר כבן תורה. הוא זכה להיות היום בכותל לפני שהוא נסע, התפלל על זה שהוא יצליח בישיבה. לוי יצחק, תפעל בישיבה של מעלה עבור עם ישראל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully