וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה הרוגים, בהם ילד, וכ-12 פצועים בתאונה בין אוטובוס למשאית בכביש 1

אוטובוס בקו 402 שהיה בדרכו מירושלים לבני ברק התנגש במשאית במחלף ענבה. 12 פצועים בדרגות שונות פונו ל-5 בתי חולים. נהגי המשאית והאוטובוס עוכבו לחקירה. כביש 1 נחסם לתנועה לכיוון תל אביב. משרד התחבורה: "מערכת לזיהוי סטייה מהכביש הייתה יכולה למנוע זאת"

צילום: מאצ'י הוף, דוד קורן, יותם רונן, אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון וואווי - Huawei; עריכה: מתן חדד וטל רזניק

- אוטובוס בקו 402, מירושלים לבני ברק, התנגש במשאית שעצרה בצד כביש 1
- שישה בני אדם, בהם ילד נהרגו
- 12 פצועים פונו לחמישה בתי חולים בארץ
- נהג המשאית ונהג האוטובוס עוכבו לחקירה
- צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת נסיבות התאונה
- חקירה ראשונית: דעתו של נהג האוטובוס הוסחה והוא סטה מנתיבו


שישה בני אדם, בהם ילד, נהרגו וכ-12 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בתאונת דרכים שאירעה היום (ראשון) בין משאית לאוטובוס סמוך למחלף ענבה שמחבר בין כביש 1 לכביש 431. אדם אחד נפצע באורח קשה ו-11 בני אדם נפצעו באורח קל. הם פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר, קפלן ברחובות ואסף הרופא בבאר יעקב, וולפסון בחולון ומעייני הישועה בבני ברק. צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת נסיבות התאונה. נהג האוטובוס ונהג המשאית, בן 40 ממזרח ירושלים, עוכבו לחקירה.

עשרות אמבולנסים של מד"א, ניידות טיפול נמרץ ותחנות אר"ן (אירוע רב-נפגעים) של מד"א טיפלו בפצועים בשטח וחמישה צוותי כיבוי סייעו בחילוץ הפצועים. בעקבות התאונה נחסם כביש 1 לכיוון מערב, ממחלף לטרון למחלף ענבה ועומסי תנועה כבדים מורגשים באזור. באגף התנועה ממליצים לנהגים לפנות לדרכים חלופיות.

עוד בוואלה! NEWS:
שופטי בג"ץ למדינה: שקלו העלאת סעיף היציבות במתווה הגז להצבעה בכנסת
אף ששיקרו בדוחות - נסגר התיק נגד שוטרים שחשמלו צעיר ממוצא אתיופי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. אבי אשכנזי, צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
האוטובוס שנפגע/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי, צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

דובר אגד רון רטנר מסר כי קו 402 יצא מירושלים בשעה 17:40 לכיוון בני ברק. האוטובוס ככל הנראה פגע במשאית שעמדה בשוליים ומנופה בלט לתוך נתיב הנסיעה, מבלי שהנהג הבחין בה. כתוצאה מהתאונה כל הצד הימני של האוטובוס נמחץ. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, הגיעו לזירת התאונה וכן שר הבריאות יעקב ליצמן, שפיקח מקרוב אחר פעולות החילוץ של מד"א ומכבי אש.

יחיאל מילר, מתנדב באיחוד הצלה שהיה בסמוך לזירה כשאירעה התאונה, סיפר: "מדובר בזירה קשה עם מעורבות אוטובוס שכככל הנראה התנגש במשאית בצד הדרך. למרבה הצער כשהגעתי לזירה נתקלתי בילד ושתי ילדות ללא הכרה וללא דופק ונשימה. כמו כן מספר מבוגרים שאיבדו את ההכרה ומספר רב של נוסעים שהיו בהכרה וסבלו מחבלות ופציעות". לדבריו, יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיעו לזירה, הוענק טיפול רפואי ראשוני לנפגעים.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב בארי, אמר כי "האוטובוס פגע כנראה בדופן המשאית וכתוצאה מכך יש בזירה חמישה הרוגים. מחקירת המשטרה עלה כי המשאית עמדה בשולי הכביש לאחר שנתקעה. רוחב השול כשני מטרים וככל הנראה היסח דעת של נהג האוטובוס הוא זה שגרם לתאונה. אחד הדברים שנבדקים אם היה במטען המשאית משהו שבולט שגרם לפגיעה באוטובוס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שנמחץ כתוצאה מההתנגשות במנוף המשאית/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
המפכ"ל אלשיך בזירה/אבי אשכנזי , צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

השר ליצמן אמר בזירת התאונה כי "אני מניח שמשרד התחבורה והמשטרה יודעים איך לחקור אירוע קשה. הקמנו צח"מ, צוות חקירה מיוחד, לחקירת האירוע. אני מציע שנהיה טיפה סבלניים כדי שנדע בדיוק מה קרה. הזירה עדיין טרייה". עם סיום פינוי הנפגעים, החלו מתנדבי זק"א בזירה באיסוף הממצאים, ומסייעים למשטרת ישראל בזיהוי הגופות וההודעה למשפחות.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הרחיב את דיוני השימוע בנושא הקטל בכבישים, ומלבד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, יזומנו לוועדה גם השר לביטחון פנים וגם שר החינוך. בעקבות התאונה אמר ח"כ כבל: "התאונה המחרידה בכביש 1 מעצימה את הצורך הבהול בהתגייסות של כל הגורמים למלחמה בלתי מתפשרת בקטל בדרכים. בכוונתי לפנות כבר הערב לשר לביטחון פנים ולמשטרת ישראל על מנת שיציגו את ממצאי התחקיר ביום שלישי הקרוב בוועדה. ועדת הכלכלה תפעל במהירות ותלחץ על כל הגורמים לפעולות מיידיות שיביאו לבלימת הקטל הנוראי הזה. זו מלחמה לכל דבר וכך צריך להתייחס אליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרוגי התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מתחילת השנה נהרגו 45 בני אדם בתאונות דרכים שמצטרפים ל-355 בני האדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", מתחילת השנה נהרגו 45 בני אדם בתאונות דרכים שמצטרפים ל-355 בני האדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015. זו השנה השלישית ברציפות שמדינת ישראל נכשלת במאבק בתאונות הדרכים ורושמת עלייה במספר ההרוגים כאשר כל המדינות המתקדמות מצליחות לצמצם ולהוריד את מספר ההרוגים מתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג עד שהמדינה תתעורר ותטפל במכת המדינה – תאונות הדרכים? אני קורא לראש הממשלה להתערב ולקחת את הנושא תחת אחריותו, כמו שנושא הגז חשוב לו והוא מתערב ומלווה את הנושא מקרוב הוא חייב כבר מחר לדרוש הסברים ולכנס דיון חירום בממשלה".

לדבריו, "המדינה יודעת לטפל באירועי טרור ומשקיעה בכך משאבים רבים אבל היא מזניחה את הטרור בכבישים. טעויות אנוש תמיד יהיו על הכביש, אבל לא כל טעות חייבת להסתיים בגזר דין מוות. כל משרדי הממשלה חייבים לשלב כוחות וראש הממשלה חייב לקיים דיון בממשלה בדיוק כמו שהוא עושה בכל יום ראשון. לא תמיד רק הנהג אשם גם למדינה יש אחריות".

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
האוטובוס התנגש במשאית שעמדה בשוליים/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 1 הורה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ למנכ"ל משרדו לפעול לזירוז התקנת מערכות מצילות חיים בכלי הרכב. לפני כשבועיים נחתמה תקנה חדשה המחייבת אוטובוסים ומשאיות להתקין מערכות מצילות חיים של בקרת סטייה מנתיב וניתור מרחק מלפנים, החל מ-1 בנובמבר 2016. משרד התחבורה יפעל מול האוצר לתמרץ בעלי רכב שיתקינו את המערכות לפני ה-1 בנובמבר.

במשרד התחבורה אמרו כי תנאי הדרך בכביש 1 שבו אירעה התאונה היו אופטימליים. מדובר בטעות אנוש, ומערכת בטיחות של סטייה מנתיב עשויה היתה למנוע את התאונה.

זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016/אבי אשכנזי , צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully