וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית מהתאונה בכביש 1: האוטובוס פגע בה ברגע שירדתי ממנה

שני הנהגים שהיו מעורבים בתאונה שבה נהרגו 6 בני אדם עוכבו לחקירה. נהג המשאית עמד בצד הדרך, ונהג האוטובוס סטה מנתיבו ונפגע מהמנוף שעל המשאית - אשר ככל הנראה חרג מתחומה. מתנדב זק"א: "הגעתי למקום והיה שקט של מוות"

צילום: דוד קורן, מאצ'י הוף, דוברות מד"א, אבי אשכנזי - באמצעות סמארטפון וואווי - HUAWEI; עריכה: טל רזניק

נהג המשאית מהתאונה הקטלנית בכביש 1 אמש (ראשון) שבה נהרגו שישה בני אדם עוכב לחקירה לאחר התאונה, וכך גם נהג האוטובוס, שנפצע באורח קל ושוחרר מבית החולים אסף הרופא. מחקירה ראשונית עולה כי המשאית עמדה בצד הדרך והאוטובוס סטה לכיוונה, ונפגע מהמנוף שלה. בין ההרוגים יש גם ילדים, ו-12 בני אדם נפצעו. "שמעתי רעשים מהמנוע של המשאית. אותתי ועצרתי בשול הימני", אמר נהג המשאית לחוקרי המשטרה. "בדיוק כשירדתי ממנה, באותה דקה, הגיח האוטובוס ופגע בחלק האחורי".

מאהר, אחיו של הנהג, תושב מזרח ירושלים, סיפר לוואלה! NEWS: "אחי אמר לי שיש לו רעש במשאית. אמרתי לו שיעצור בצד ושיבדוק. אחרי ארבע דקות הוא מתקשר ואומר לי 'תבוא תבוא, מלחמות מלחמות, הורגים אותי', וסגר את הטלפון". בהמשך, סיפר: "הוא לא ענה לי. התקשרנו למשטרה ואמרנו שיש בעיה עם אח שלי בדרך לתל אביב. חזרו אליי ואמרו שיש תאונת דרכים על כביש 1. המשטרה ביקשה ממני לבוא מחר לתחנת ירושלים. עכשיו הוא בבית חולים והם לא נותנים להיכנס, יש חקירת משטרה אצלו".

אח נוסף של הנהג, וליד, סיפר לחדשות 2 כי אחיו הסביר לו ש"הלך הגיר" במשאית. "אמרתי לו שיעמוד בצד ימין והתקשרתי למכונאי", סיפר. לאחר שהמכונאי הבהיר לו שלא יכול לבוא, הוא התקשר לבנו, שהגיע לסייע לנהג. "הילד התקשר וצעק: 'יש כאן תאונה גדולה', וניתק. התקשרו אליי מהמשטרה אחר כך ואמרו לי שהילד שלי בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, התייחס לתאונה. "האוטובוס פגע כנראה בדופן המשאית וכתוצאה מכך יש בזירה חמישה הרוגים. מחקירת המשטרה עלה כי המשאית עמדה בשולי הכביש לאחר שנתקעה. רוחב השול כשני מטרים, וככל הנראה היסח דעת של נהג האוטובוס הוא זה שגרם לתאונה", אמר. "אחד הדברים שנבדקים אם היה במטען המשאית משהו שבולט שגרם לפגיעה באוטובוס".

מתנדב זק"א שהגיע למקום, סיפר על זירה קשה מאוד. "היה שקט של המוות", סיפר. "אנשים צעקו, היו אנשים שהיו שרועים על הכביש כתוצאה מהתאונה הקשה. אנשים היו שרועים על האוטובוס. חלקם היו במצב אנוש, לא הגיבו. הצלחנו החייאה אבל נקבע מוות של חמישה אנשים. חלק היו בתוך האוטובוס, וחלק נזרקו מחוצה לו".

זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016/אבי אשכנזי , צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בזירת התאונה/אבי אשכנזי , צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בעקבות התאונה, הורה שר התחבורה ישראל כץ למנכ"ל משרדו לפעול לזרוז התקנת מערכות מצילות חיים בכלי הרכב. לדבריו, מערכת בטיחות של סטייה מנתיב הייתה עשויה למנוע את התאונה. לפני כשבועיים חתם השר על תקנה חדשה המחייבת אוטובוסים ומשאיות להתקין מערכות מצילות חיים של בקרת סטייה מנתיב וניתור מרחק מלפנים, החל מ-1 בנובמבר 2016.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully