וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס חשוד בשיבוש החקירה; עשה תאונה דומה בעבר עם 18 פצועים

מעצרו של חיים ביטון, החשוד גם בגרימת מוות ברשלנות, הוארך בשלושה ימים. הוא הודה כי הוציא את המכשיר המתעד את רישומי הנהיגה והחזירה. לפי המשטרה, התאונה בעבר - באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

חיים ביטון, נהג האוטובוס מירושלים שהיה מעורב אמש בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1, שבה הייתה מעורבת משאית ונהרגו שישה בני אדם, נעצר הלילה (שני) בחשד לגרימת מוות ברשלנות. הוא נפצע קל ופונה לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, אולם עם שחרורו נעצר. בית הדין לתעבורה בירושלים האריך הבוקר את מעצרו בשלושה ימים. במהלך הדיון נודע כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה. נהג המשאית, בן 40 ממזרח העיר, עוכב לחקירה.

לטענת המשטרה, לביטון אין עבר פלילי, אך בעבר עשה תאונה הדומה לזו שאירעה אתמול ובה נפצעו 18 בני אדם באורח קל - באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך. רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, סיפר כי ביטון נסע "כברת דרך על שולי הכביש". לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה".

לקריאה נוספת:
נהג המשאית מהתאונה בכביש 1: האוטובוס פגע בה ברגע שירדתי ממנה
חנה הייתה בהריון, יעקב היה בדרך ל"שידוך": סיפורי ההרוגים בתאונה
"יש הרבה נפגעים, בואו מהר": השיחה הראשונה למד"א לאחר התאונה בכביש 1

חיים ביטון, נהג האוטובוס בתאונה במחלף ענבה. בית הדין לתעבורה בירושלים. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
מעצרו הוארך. נהג האוטובוס חיים ביטון/נועם מושקוביץ
"גרסתו לא מלאה ולא משתלבת עם הממצאים. ביטון טוען שלא ראה את המשאית - גרסה תלושה הממציאות. שדה הראייה מראה אחרת"

ביטון, שמיוצג על ידי עורכת הדין לאה גולדמן, הודה במהלך החקירה כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, מ"ש). "פעולה זו מהווה שיבוש הליכי חקירה", טענה מנגד המשטרה. כהן הוסיף: "עוד לא שמנו יד על הדסקה. הקופסה אצלנו אך עוד לא הצלחנו לפתוח אותה ואיננו יודעים אם היא בפנים. המשיב לפי דבריו הוציא את הדסקה ולטענתו החזיר אותה".

המשטרה ביצע הלילה שחזור של התאונה, שבמהלכה ביצעו שני ניסויים: בדיקת מערכות ההיגוי והבלמים של האוטובוס ובדיקה של שדה הראייה של נהג האוטובוס. השוטרים הביאו למקום אוטובוס זהה של אותו דגם ושנת ייצור של חברת אגד וביצעו נסיעה כדי לבחון מאיזה מרחק אפשר היה לזהות את המשאית וכיצד יכול היה ביטון להגיב למניעת התאונה. הליך הבדיקה נמשך יותר משעה ובסיומו הועברו ממצאי הבדיקה לצוות החקירה, כדי שיגבש מסקנות ראשוניות באשר לתאונה. לפי המסתמן, התאונה התרחשה בעקבות הסחת דעת של ביטון.

עוד באותו נושא

עדות מהאוטובוס: "הרמתי ספסל וראיתי מישהו מדמם. אחר צעק: 'אשתי נמעכה'"

לכתבה המלאה
תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
שישה נהרגו, נהג האוטובוס נעצר. זירת התאונה הקטלנית בכביש 1, אתמול/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

כהן אמר הבוקר לאולפן וואלה! NEWS: "התמונה המתגבשת יותר ברורה, אחרי 14 שעות". לדבריו, "הנהג נחקר, גרסתו לא מלאה ולא משתלבת עם הממצאים. נהג האוטובוס טוען שלא ראה את המשאית - גרסה תלושה הממציאות. שדה הראייה במקום התאונה מראה אחרת. השאלה היא לא אם פגע בכוונה, אלא אם יכול היה לראות את המשאית בפועל".

נוסף על ההרוגים נפצעו בתאונה 12 בני אדם, מתוכם אחת במצב קשה. היא נותחה במהלך הלילה בבית החולים אסף הרופא ונמצאת בטיפול נמרץ, ללא שינוי במצבה. יתר המעורבים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שיבא שבתל השומר, קפלן שברחובות, וולפסון שבחולון ומעייני הישועה שבבני ברק.

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א
תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
נבדק אם הנהג שתה אלכוהול לפני הנסיעה. זירת התאונה, אתמול/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

ינון יזדי, אחד הפצועים בתאונה, שחזר אתמול בשיחה עם וואלה! NEWS ממיטת אשפוזו את השניות הדרמטיות. "הייתי בדרך לבני ברק. בהתחלה לא הבנתי מה קורה. ברגעים הראשונים שמעתי את הזכוכיות מתנפצות. המנוף של המשאית חתך את האוטובוס. בשניות הראשונות הרמתי ספסל לידי, היה שם מישהו מתחת מלא בדם ועזרתי לו לצאת".

סמוך אליו, הניחו סדין לבן על נוסע שככל הנראה כבר לא היה בין החיים. "פתאום שמעתי מישהו צועק 'אשתי נמעכה בין הספסלים'. שום מכונית לא עצרה, כולם היו בפניקה. ביקשתי מכלי רכב שנסעו על הכביש להזמין צוותי הצלה. אני עדיין לא מעכל את הנס שקרה לי", הוסיף.

(עדכון ראשון: 7:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully