וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף התנועה: בעוד הגופות מוטלות, נהג האוטובוס התעסק בקופסה השחורה

16.2.2016 / 15:30

ניצב ירון בארי רמז בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה בנושא הקטל בדרכים כי חיים ביטון, נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה שלשום ובה נהרגו שישה בני אדם, שיבש הליכי חקירה. יו"ר מזכירות אגד: "לא מורידים מספיק נהגים מהכביש בגלל התנהגות". צפו בשידור חי מוועדת הכלכלה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, התייחס היום (שלישי) במסגרת דיון מיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הקטל בדרכים לתאונת הדרכים הקטלנית שלשום בכביש 1, שבה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12 נוספים. הוא רמז כי הנהג, חיים ביטון, ניסה לשבש הליכי חקירה. "זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן", אמר בארי.

בארי ביקש לחזק את משפחות ההרוגים והפצועים ואמר כי משטרת התנועה חוקרת את הנושא. "אנחנו בוחנים וחוקרים את האחריות הישירה של הנהג לאירוע, כמו גם את כל מי שהיה אחראי לזה שהנהג או הנהגים עלו על ההגה. החקירה הזאת מתבצעת בדקות אלה וחלק מהאנשים נחקרים".

לקריאה נוספת:
"יש הרבה נפגעים, בואו מהר": השיחה הראשונה למד"א לאחר התאונה בכביש 1
חנה הייתה בהריון, יעקב היה בדרך ל"שידוך": סיפורי ההרוגים בתאונה
משרד התחבורה גורר רגליים - ופרצה בחוק מאפשרת לטייח עבירות תנועה

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
זירת התאונה הקטלנית, שלשום/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

ראש אגף התנועה סיפר על השתלשלות האירועים לפני התאונה ורמז כי דעתו של נהג האוטובוס הוסחה טרם התנגש במשאית. "המשאית נתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן, אחריו נוסע אוטובוס בקו 402 של אגד שלמזלנו לא היה מלא וחלק גדול מהנוסעים ישבו בצד שמאל. מסיבה לא ברורה, שקשורה לגורם האנושי, הוא סוטה לפני שהוא מגיע למשאית ונוסע בשוליים וזמן קצר לפני שהוא פוגש את המשאית לוקח חזק את ההגה שמאל ודופן ימין משתפשפת בפינה שמאלית של המשאית. המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה ובודקים מה הסיבות לכך. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי".

לדבריו, "אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו רואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמסים והולכים אל מותם וזה הסיפור".

עוד באותו נושא

נהג האוטובוס חשוד בשיבוש החקירה; עשה תאונה דומה בעבר עם 18 פצועים

לכתבה המלאה

יו"ר מזכירות אגד: אנחנו מתפשרים על איכות הנהגים

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן כבל, אמר בפתח הדיון השני במסגרת השימוע הציבורי למאבק בתאונות הדרכים כי הוא "מכריז מלחמה" בנושא. "כפי שאמרתי, אני לא מכיר אף גנרל שהיה מעז להודיע לראש הממשלה שבשנה הבאה יהיו 355 הרוגים. אם הוא היה מעז, הוא היה מפוטר. יצאנו לדרך כדי לכנס את כולם ולטפל בנושא בכל הכוח. אנחנו יודעים שיש גורם אנושי בתהליך ואנחנו מנסים לייצר את כל המערכות כדי להימנע מכך שהגורם האנושי יהיה כל כך משפיע".

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, בדיון הוועדה בנושא מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
מכריז מלחמה. כבל/נועם מושקוביץ

יו"ר מזכירות אגד, אלחנן ארז, התייחס בדיון בוועדה לעובדה כי החברה ממשיכה להעסיק עובדים שהורשעו בעבר בגין עבירות תנועה חמורות. "אנחנו מבצעים מעקבים יזומים במיוחד אחרי נהגים חדשים ויש גם מעקבים שנובעים כתוצאה מתלונות נוסעים. לכל נהג יש תיק בטיחות. ועדת בטיחות מתרכזת בנהגים מרובי תאונות או תלונות, מנסים להצביע לו (לנהג) על טעויות ותקלות בצורת נהיגה. יש נהגים שמופנים חזרה לבית ספר לנהיגה".

לדבריו, הנושא הכספי משפיע על איכות הנהגים על הכביש. "בעבר, כשהתשלום היה סביר, כוח האדם היה טוב יותר. זאת עובדה קיימת. כיום נוצרה תחרות. יש חוסר בנהגים בענף, זה יוצר בעיה להשיג נהגים. אני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים. בשנה שעברה יותר ממאה נהגים מתוך 4,500 עברו סדנה בבית לוינשטיין. יש כללים שאומרים לנהג שלא עולה יותר על ההגה. אני יודע שיש נהגים שהורדו מהכביש לאחר תאונות או פסקי דין. היו נהגים שכתוצאה ממכלול התנהגויות הורידו מנהיגה, ואין הרבה כאלה".

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully