וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בכביש 1: בכירי אגד יזומנו לחקירה באזהרה

בכירים במשטרה הבהירו כי חקירת אנשי החברה נחוצה כדי לבדוק אם הייתה להם אחריות למותם של ששת נוסעי קו 402. "מבחינתנו, כל בכירי אגד עשויים להיות חשודים בגרימת התאונה". ליצמן מתח ביקורת על המשטרה, שלטענתו עיכבה את קבורת ההרוגים כשדרשה תצלומי שיניים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בכירי חברת אגד יזומנו ביממה הקרובה לחקירה תחת אזהרה במשטרה, בחשד למעורבות בגרימת התאונה הקטלנית שבה נהרגו שישה מנוסעי האוטובוס בקו 402 בכביש 1, ו-12 אחרים נפצעו. ראש צוות החקירה, סגן-ניצב אילן ידגר, קיבל את ההחלטה בגיבוי ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי. "אנחנו לא נתמקד רק בהתנהלות הנהג שגרם לפי החשד לתאונה, אלא גם בבכירי החברה", אמר גורם בכיר באגף התנועה. "אנחנו נרחיב את החקירה בצורה כזאת ונבדוק את חלקם של בכירי אגד בעניין". גורם בכיר במשטרה הוסיף: "מבחינתנו, כל בכירי אגד עשויים להיות חשודים בגרימת התאונה".

עוד בנושא:
ראש אגף התנועה: בעוד הגופות מוטלות, נהג האוטובוס התעסק בקופסה השחורה
"מסע יחסי ציבור": אגד פרסמה מודעה לזכר הרוגי התאונה - ועוררה זעם
משרד התחבורה גורר רגליים - ופרצה בחוק מאפשרת לטייח עבירות תנועה

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
"יש שאלות שצריך לשאול את הנהלת החברה". זירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

במשטרה התייחסו לתאונה בכביש 31 לפני שנה, אז נהרגו שמונה נשים בסמוך לצומת להבים לאחר שאוטובוס התנגש במוביל טרקטורים. גם אז, נחקרו בכירי החברות המעורבות בתאונה והוגשו כתבי אישום נגד חמישה מהם. "גם כאן לא נסתפק בחקירה שטחית של הנהג, אלא נבדוק את כל המכלולים הקשורים לתאונה והגורמים לה בחברת אגד, על כל מה שמשתמע מכך", אמר הגורם הבכיר.

בשעות אלה בודקים במשטרה את האוטובוס עצמו, ואת כלל המערכות המכניות והבטיחותיות בו. ככל הנראה, זוהתה שורה של כשלים טכניים בתחזוקתו, שעליהם היו אחראיים בכירי אגד מתוקף תפקידם. עוד ייבדק כיצד ההנהלה התייחסה לנהג חיים ביטון, לאור התלונות על תפקודו המסוכן והעובדה שהורשע בעקבות תאונה בשנת 2003 שבה נפצעו 18 בני אדם. "אדם נמצא מסוכן על הכביש ובית המשפט הרחיק אותו לתקופה מסוימת מלהיות נהג ציבורי. מיד לאחר מכן, הוא הוחזר לעבוד באגד ולהסיע נוסעים", אמר גורם באגף התנועה. "יש שאלות שצריך לשאול את הנהלת החברה. מדוע החזירו אותו לעבודה על ההגה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
אנשי זק"א מפנים גופות מהזירה/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

אתמול נודע כי ביטון הורשע בשנת 2014 בעבירות תנועה חמורות, לאחר תאונת הדרכים שבה נפגעו 18 בני אדם, ובה התנגש במשאית – כפי שאירע לפני יומיים. הוא נידון ל-120 שעות של עבודות שירות, 45 ימי פסילת רישיון בפועל ושלושה חודשי פסילה על תנאי, ובתום ריצוי עונשו הוא שב לעבודתו.

לשאלת וואלה! NEWS כיצד החברה מעסיקה אדם שהורשע בעבירות תנועה חמורות, השיבה אגד: "השאלה לא רלוונטית". דובר החברה, רון רטנר, מסר כי החברה פועלת בהתאם לחוק. "נהג באשר הוא נהג, שנאשם בעבירת נהיגה, מורשע בדין ומשלם את חובו לחברה. בגמר ריצוי העונש חוזר לאחוז ברישיונו על פי חוק תוך שהוא כשיר ורשאי לנהוג בכלי רכב ציבורי, כך שהשאלה איננה רלוונטית כלל ועיקר".

נהג האוטובוס נעצר כמה שעות לאחר התאונה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בית הדין לתעבורה בירושלים האריך אתמול את מעצרו בשלושה ימים. במהלך הדיון נודע כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה.

ליצמן: המשטרה עיכבה את קבורת ההרוגים בתאונה

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בתהליכי הזיהוי של ההרוגים בתאונה. במכתב ששלח לשר לביטחון הבנים גלעד ארדן, כתב ליצמן כי ההתעקשות של המשטרה לזיהוי שיניים בקרב ההרוגים לפני שליחתן לקבורה, עיכבה את הלווייתן משמעותית ו"גרמה צער למשפחות".

על פי החוק, המכון לרפואה משפטית הקובע זיהויים של הרוגים בתאונה או מקרה פתאומי אחר, פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו. "משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית נאמר לי לגבי הגופות שפניהן לא הושחתו וניתנו לזיהוי ודאי, אולם למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שעורכת שעות ארוכות ללא סיבה מוצדקת. במקרה של זיהוי ודאי, מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?" לבסוף, כתב: "אודה לבדיקתך מול גורמי המקצוע במשרדך, ובמידת הצורך אף לתקן את הכשלים".

(עדכון ראשון: 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully