וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"

28 בני אדם נפצעו בתאונה בנגב. בשיחה עם וואלה! חדשות מבית החולים סורוקה שבו הוא מאושפז סיפר אחד מהם: "החבטה הייתה חזקה. אנשים פשוט נחתכו". אחר אמר: "הטרקטור גילח את כל הצד השמאלי. כל מי שישב בצד הזה נפגע"

צילום: כיבוי אש, בני בן סימון, זוהר גואטה, דוברות מד"א; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

בתאונה הקטלנית שאירעה היום (שלישי) בצהריים בכביש 31 בסמוך לצומת להבים, שבה נהרגו שמונה נשים, נפצעו עוד 28 בני אדם. כל הפצועים הם במצב קל עד בינוני, והם מאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בשיחה עם וואלה! חדשות שיחזרו כמה מהם את שאירע.

"זה היה פתאום. עברנו את צומת להבים לכיוון ערד, פתאום האוטובוס היטלטל. החבטה הייתה חזקה ומיד ראינו את תוצאות הפגיעה. אנשים פשוט נחתכו", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות אחד הפצועים, עז א-דין היאטלה, בן 26. "היה הרבה דם באוטובוס, הרבה בלאגן. היה פה ממש סרט אימה. אני נפצעתי בכתף והיד נשברה לי אבל אנשים נפגעו בצורה קשה יותר ממני".

תאונה קטלנית בדרום - כותרות נוספות:
שמונה הרוגות ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בנגב
התאונה בצומת להבים: "זה לא גורל, זה רצח"
"כביש הדמים": תשעה הרוגים ו-200 פצועים בכל שנה

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
האוטובוס שנפגע בתאונה, היום בזירת האירוע/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי האוטובוס היה מלא בנוסעים, תושבי הפזורה הבדואית בנגב, ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים. על פי החשד, בעת שהאוטובוס נסע על כביש 31, בסמוך לצומת להבים, הגיחה מולו המשאית מהנתיב הנגדי, וצדו השמאלי פגע בכף הטרקטור שהיה עליה. לפי החשד, הטרקטור בלט מהמשאית בניגוד למותר, ולכן החשד העיקרי של המשטרה הוא כי הסיבה לתאונה היא רשלנות הנהג ולא תנאי הכביש. עם זאת, חוקרי אגף התנועה סבורים כי אם בכביש היו סידורי בטיחות בסיסיים, כמו שוליים רחבים או מעקה בטיחות, הדבר היה מסייע למנוע את התאונה. נהג המשאית נלקח לבדיקת אלכוהול, כחלק מהנוהל השגרתי בחקירת צאונות דרכים.

פצוע נוסף, נימר עזאם, בן 56, סיפר: "נסענו לכיוון ערד. פתאום חטפנו חבטה חזקה. הכף של הטרקטור פגעה בצד של האוטובוס. הוא פשוט גילח את כל הצד השמאלי. כל מי שישב בצד הזה נפגע".

אלדדה חוסיין, אמרה: "מה שקרה בתוך האוטובוס היה מזעזע. הנהג הצליח לעצור את האוטובוס, לפתוח את הדלתות אבל אף אחד לא נמלט כי לאף אחד לא היה את הכוח והיכולת להימלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הטרקטור שפגע באוטובוס/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

אטרש סומייה, שגם היא הייתה בין נוסעי האוטובוס, שחזרה את שאירע ברגע התנגשות. "ישבתי בדיוק מאחורי הנהג של האוטובוס. כל מי שנפגע קשה הם הנוסעים שהיו בצד שבו ישבתי, אבל צמוד לחלון". לדבריה, "הטרקטור פשוט פגע בכל מי שישב לידי. זה היה איום".

מי שהיה אמון על קבלתם של הפצועים בבית החולים הוא ד"ר מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה. "הפצועים הגיעו עם פציעות קלות, בעיקר בגפיים. לא כל ה-28 הם פצועים פיזית, חלק סובלים מחרדה", סיפר. לדבריו, "בית החולים מתמודד טוב עם האירוע, זה אירוע נקודתי, אני מעריך כי בזמן הקרוב לפחות חלק מהפצועים ילכו הביתה".

סגן מנהל בית החולים, פרופ' יוחנן פייבר, מסר: "הפצועים סובלים משורת פציעות גפיים וכן פגיעות הלם. בית החולים נערך מיד עם קבלת ההודעה על האירוע בנוהל אירוע רב-נפגעים וצוותי רפואה רבים הוזעקו לתגבר את בית החולים".

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
קרובי משפחה של הנפגעים, היום בבית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
זירת התאונה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. בני בן סימון, צילום מסך
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015/צילום מסך, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully