וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בצומת להבים: "זה לא גורל, זה רצח"

מפקד זק"א שהגיע לשטח סיפר שהתאונה ב"כביש הדמים" התרחשה לאחר שטרקטור נפל ממשאית ופגע באוטובוס. שמונה מנוסעיו נהרגו. "שיבוא הקצין שאישר כביש כזה צר", אמר עלי אבו שחיטא, קרוב משפחה של הרוגים ופצועים באירוע

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

"שיבוא הקצין שאישר כביש כזה צר", אמר היום (שלישי) עלי אבו שחיטא, קרוב משפחה של הרוגים ופצועים בתאונה הקשה שאירעה בכביש 31, סמוך לצומת להבים. "זה לא גורל, זה רצח", זעק בפני הנוכחים בזירת התאונה. "הם חזרו מתפילה. זה מה שנשאר להם בחיים - להתפלל לאלוהים כל יום שלישי. זה יום עצוב. אני כועס על כל מי שלא עשה כלום בנדון בקשר לכביש".

שמונה נשים כבנות 50 נהרגו בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש 31, בצומת להבים שבצפון הנגב בין אוטובוס, משאית וטרקטור, כך אישר מנכ"ל מד"א אלי בין. 28 בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, אחד במצב בינוני והשאר במצב קל. כוחות מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוכרז אירוע רב-נפגעים.

עוד בוואלה! חדשות:
מהומה בדיון על "חוק המסתננים": "איפה הייתם כשילדה נאנסה?"
התפטרות שייבאס: השמחה תהיה קצרת מועד
אתי אלון לא תשוחרר לפני תום מאסרה

"זירת התאונה הייתה קשה מאוד. האוטובוס נפגע ממשאית שהובילה טרקטור ובעקבות כך חלק מנוסעות האוטובוס נהרגו במקום", סיפר אלעד לוי, מתנדב "איחוד הצלה" שהגיע לטפל בפצועים. "הענקנו להם יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנוענים של 'איחוד הצלה' לכמה נפגעים שהיו בהכרה".

ד"ר מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה, סיפר: "הפצועים הגיעו עם פציעות קלות, בעיקר בגפיים. הרבה נמצאים במצב של חרדה. לא כל הפצועים הם פצועים פיזית, חלק סובלים מחרדה". לדבריו, "בית החולים מתמודד טוב עם האירוע. זה אירוע נקודתי, אני מעריך כי בזמן הקרוב לפחות חלק מהפצועים ילכו הביתה".

בכניסה לבית החולים ממתינים בשעה זו יותר מאלף איש מעבר למחסומי המשטרה, בני משפחותיהם של הנפגעים, כדי לשמוע דיווחים על גורל יקיריהם.

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה
קרובי משפחה של הפצועים ממתינים בבית החולים סורוקה, היום/מערכת וואלה, אבי אשכנזי

בעלי חברת ההסעות א.ח.ס.ן. סיור ותיור, החברה שהפעילה את האוטובוס, סיפר כי מדובר באוטובוס של מתפללים מכפר חורה שנוסעים באופן קבוע בכל יום שלישי להתפלל בירושלים. לדבריו, נהג האוטובוס הוא זה שהתקשר לחברה ודיווח על התאונה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. יחידה אווירית משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
זירת התאונה במבט מהאוויר, היום/חטיבת דובר המשטרה, יחידה אווירית משטרת ישראל

ראש המועצה האזורית להבים, אלי לוי, התייחס במשדר וואלה! לתאונה בכביש, שאותו כינה "כביש הדמים". "גם הבוקר דיברתי עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. זה הפך להרגל שאחת לשבוע אנחנו מדברים על לקחת את הקטע כביש הקטן הזה - 1,800 מטרים - ולהפוך אותו לארבעה נתיבים. זה כביש פקוק, מכיל פי חמש מנפח התנועה שהוא יכול להכיל לתוכו".

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

לוי הוסיף: "מדובר בכביש דו-סטרי עם אלפי כלי רכב שעוברים בו ביום. לא היינו צריכים להגיע למספר ההרוגים הזה כדי שמישהו יטפל בנושא. המהנדסים משקיעים בתשתיות רק אחרי תאונות. צריך להשקיע בתשתיות בלי קשר לתאונות, והיו תאונות".

ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, אמר כי כוחות ההצלה "השתדלו לפנות את ההרוגים בכבוד ולכסות אותם. עשינו זאת בזהירות". הוא הוסיף כי זירת האירוע הייתה "מחרידה, עם נתונים מצערים מאוד". לדבריו, נסיבות התאונה והנהג ייחקרו וייבדקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

צוותי הרפואה של מד"א במקום האירוע הקפיצו את יחידת החילוץ 669 באמצעות מסוקים על מנת לפנות את הפצועים לבתי החולים. כמו כן, 14 צוותים של שירותי הכיבוי הגיעו לזירה ועפלו לחילוץ לכודים מהאוטובוס ונפתח במקום חפ"ק.

מפת מקום התאונה

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
כוחות משטרה בזירת התאונה, היום/חטיבת דובר המשטרה
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. איחוד הצלה,
זירת התאונה/איחוד הצלה
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. בני בן סימון, צילום מסך
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015/צילום מסך, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully