וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס מהתאונה הקטלנית בכביש 1 שוחרר למעצר בית

שלושה ימים לאחר שעל פי החשד פגע במשאית והביא למות שישה בני אדם, שוחרר חיים ביטון למעצר בית של 21 יום. לביטון, שנטען כי גרם לתאונה לאחר שדעתו הוסחה, מיוחסות עבירות גרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי חקירה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט לתעבורה בירושלים שחרר לפני זמן קצר (רביעי) למעצר בית של 21 יום את חיים ביטון, נהג האוטובוס המעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1. ביטון, תושב מזרח ירושלים, חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה. בתאונה, לה על פי החשד היה אחראי, נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12, ובהם אחת באורח קשה.

רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, סיפר בהתבסס על בדיקה ראשונית כי ביטון נסע "כברת דרך על שולי הכביש". לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה". בעבר היה ביטון מעורב בתאונה דומה, באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך, שבה נפצעו 18 בני אדם באורח קל.

במהלך חקירתו הודה ביטון כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, מ"ש), כשהבין כי הוא מעורב בתאונה – פעולה שלטענת המשטרה מהווה שיבוש הליכי חקירה. עם זאת, הגרסה שהציג ביטון בחקירתו – לדברי כהן – "תלושה מהמציאות". בין השאר, לשיטת כהן, לא מובן מדוע טען הנהג שלא ראה את המשאית בטרם פגע בה.

לקריאה נוספת:
נהג המשאית מהתאונה בכביש 1: האוטובוס פגע בה ברגע שירדתי ממנה
חנה הייתה בהריון, יעקב היה בדרך ל"שידוך": סיפורי ההרוגים בתאונה
"יש הרבה נפגעים, בואו מהר": השיחה הראשונה למד"א לאחר התאונה בכביש 1

נהג האוטובוס החשוד בגרימת מוות ברשלנות שוחרר למעצר בית. גדעון צנטנר
ביטון בדיון בבית המשפט, היום/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully