וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הספרדי: "מצווה להלשין על מי שמסכן חיים בכביש"

21.2.2016 / 0:36

הרב יצחק יוסף התייחס בשיעורו לתאונה הקשה בכביש 1 והסביר שיש לדווח למשטרה על מקרים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, דיבור בטלפון או מחלת הנפילה. "זה פיקוח נפש"

ספק 500

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף התייחס אמש (שבת) בשיעורו השבועי לתאונת האוטובוס הקשה שאירעה בתחילת השבוע בכביש 1, שבה נהרגו שישה בני אדם. הרב קבע כי זו מצווה למסור פרטיו של אדם "שמשחק בטלפון" בזמן נהיגה למשטרה. לדבריו, "מצווה להלשין על דבר כזה כדי למנוע את התאונות האלה".

"אם אתה רואה נהג שנוסע, עוקף מימין, עוקף משמאל, משתולל בכביש, מיד תעקוב אחרי המספר שלו ותטלפן למשטרה. מצווה להגיד", אמר הרב בשיעורו. בניסיון למנוע הישנות של תאונות מעין אלה, אמר הרב לתלמידיו שאם יש להם מכר שעלול לעבור עבירת תנועה, כמו למשל לנהוג תחת השפעת אלכוהול, חובה עליהם לדווח. "אם יש שכן שמבקש רישיון או לומד נהיגה והוא מכיר אותו, והוא שתיין גדול השכן הזה, כל הזמן שותה, וינהג שתוי, מותר להלשין עליו למשרד הרישוי", ציין הרב. הוא הוסיף מקרה גם של מחלת הנפילה, שהתפרצות שלה עלול להוביל לתאונות. "כל שכן אם שכן שלו יש לו חס ושלום חולי הנפילה, מותר לטלפן למשרד הרישוי ולומר להם שפלוני יש לו מחלת הנפילה, חס ושלום הוא באמצע הנהיגה יכול לקבל התקפה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גורמים במערכת הביטחון: "התקדמות במו"מ בין ישראל לטורקיה"
אישה נהרגה ועוד חמישה נפצעו בינוני-קשה בתאונה בעמק יזרעאל
אחרי סוף שבוע נעים: הגשם חוזר מחר לביקור

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
"חשוב שאדם ילמד טוב את חוקי התעבורה". יצחק יוסף/יואב דודקביץ'

"כמה זה חשוב שאדם ילמד טוב את חוקי התעבורה. ראינו השבוע מה שקרה, איזה אסון כבד", סיכם את דבריו, שבהם הבהיר את חשיבות הדיווח. "מה, אני יהיה מוסר? זה פיקוח נפש הדברים האלה. תהיה מוסר", קרא לתלמידים.

בתאונה שאירעה ביום ראשון האחרון נהרגו שישה בני אדם וכ-12 בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות, כאשר האוטובוס שבו היו התנגש במשאית סמוך למחלף ענבה שמחבר בין כביש 1 לכביש 431. נהג האוטובוס, חיים ביטון, נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

(עדכון ראשון: 23:50)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
זירת התאונה בכביש 1/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully