וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: אחת מכל ארבע תקיפות מיניות מבוצעת בידי מהגרים

נתונים שנחשפו באחת מתחנות הטלוויזיה במדינה, שקלטה אלפי מבקשי מקלט, מראים כי רבע מהמורשעים בתקיפה מינית בשנת 2015 היו זרים. זאת, על אף שהממשלה מחייבת מהגרים לעבור סדנאות מיוחדות בנושא יחס לנשים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מאות פעילי ימין הפגינו ברקע התקיפה ההמונית בקלן)

אחת מכל ארבע עבירות מין שבוצעו בנורבגיה בשנה שעברה נעשו על ידי מהגרים – כך עולה מנתונים שפורסמו ברשת הטלוויזיה הנורבגית TV2. על פי הנתונים, 399 בני אדם הורשעו בשנת 2015 בעבירות של תקיפה והטרדה מינית, ומתוכם 90 היו מבקשי מקלט או מהגרים. בעקבות זאת, השיקו הרשויות במדינה הסקנדינבית תכניות למניעת אונס, המיועדות באופן ספציפי לאוכלוסיית המהגרים.

הנתונים שהוצגו ב-TV2 הסתמכו על הגדרת מהגר כפי שמקובל בחוק הנורבגי, כלומר אדם שנולד מחוץ למדינה לשני הורים זרים, או שנולד בנורבגיה לשני הורים זרים שנולדו מחוץ לה. "לא צריך לדעת את הרקע האתני המדויק של כל אדם כדי להסביר את הממצאים הללו", הסביר פרופ' כריסטיאן גונדרסון מהמחלקה לביולוגיה באוניברסיטת אוסלו. "הסיבות יכולות להיות כלכליות או סיבות שקשורות בגיל, ואלו כמעט תמיד גברים".

לקריאה נוספת:
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"
גרמניה: בית מחסה לפליטים במזרח המדינה הוצת - התושבים הריעו
השסעים באיחוד מעמיקים: אוסטריה תכניס רק 80 מבקשי מקלט מדי יום

פליטים מהמזרח התיכון במרכז קליטה למבקשי מקלט בנורבגיה. 2 בפברואר 2016.. AP
תוקפים למרות המאמצים החינוכיים של אוסלו. פליטים בנורבגיה, החודש/AP

השיח סביב עבירות מין המבוצעות על ידי פליטים ומהגרים גבר באירופה בחודשים האחרונים, בעיקר מאז סערת התקיפה המינית ההמונית בקלן שבגרמניה בערב השנה החדשה. הדוח שפורסם בנורבגיה ראה אור רק יום לאחר שפליט בן 16 מאפגניסטן, שסיים לא מכבר קורס ממשלתי המלמד הלכות התנהגות לנשים, הורשע באונס עובדת במרכז למבקשי מקלט בבלגיה.

כחלק מהעיסוק הגובר בעבירות שמבצעים מבקשי המקלט הצובאים על גבולות אירופה ומבקשים להיקלט בה, החלו מדינות שונות במערב היבשת לבחון את נושא התקיפות המיניות וביטחונן האישי של נשים לנוכח גל הפליטים. בחודש שעבר, החלה משטרת שבדיה בחקירתן של טענות לפיהן שוטרים טייחו האשמות על תקיפות מיניות שבוצעו לכאורה בעיקר על ידי מהגרים בפסטיבל מוזיקה בשטוקהולם. בגרמניה, שבה בתחילת החודש דווחו שוב 22 מקרי תקיפה מינית בזמן אירוע המוני, פורסם דוח משטרתי שחשף כי תופעת התקיפות והגניבות המתבצעות בידי מהגרים נגד נשים היא רחבת היקף והפכה למכת מדינה של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully