וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה

מסמך סודי שפורסם בתקשורת הגרמנית הראה כי בגין התקיפות והגניבות, שרוב קורבנותיהן נשים, מתקבלות אלפי תלונות. עם זאת, נראה שהמשטרה שומרת על תקינות פוליטית, ונמנעת מלהצביע על הפליטים כאשמים העיקריים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(אלפים הפגינו בקלן נגד קליטת מהגרים, לפני כשבועיים)

דוח משטרתי מסווג שפורסם אתמול (שבת) בכלי תקשורת שונים בגרמניה חשף כי תופעת התקיפות המיניות והגניבות, שהמקרה המפורסם שבהן אירע בעיר קלן ועורר הדים ברחבי אירופה, התרחשה בהיקף נרחב בהרבה מזה שחשבו במדינה עד כה. במסמך הסודי, שהוכן עבור שרי הפנים של מדינות המחוז של גרמניה על ידי הבולשת הפדרלית, קיים כיסוי מלא של מגוון עבירות מין שאירעו במקומות ציבוריים, ושבהן גם נגנב רכוש מהקורבנות. בדוח תוארה גם שיטת פעולה של חלק מהעבריינים, שהגיחו מאחורי הקורבן, הפתיעו אותה ואף חיבקו אותה – מתוך מטרה להסיח את דעתה ולכייס אותה.

במסמך שנחשף מופיע תיעוד של עשרות תקיפות מסוג זה ברחבי גרמניה. בין היתר, 27 תקיפות דווחו בערים מינכן ונירנברג, 25 תקיפות תועדו בבאדן ו-31 תלונות על תקיפה מינית, הטרדה מינית וגניבות הוגשו בעיר הס. העיר שבה דווח על מספר התקיפות הגדול ביותר היא המבורג – שבה הוגשו בסך הכל 195 תלונות, רובן על עבירות מין. במדינת נורדריין-ווסטפאליה, שבה ממוקמת העיר קלן, דווח על 1,076 מקרים – רובם בקלן, בדיסלדורף ובילפלד. רובן המוחלט של התלונות הוגשו בידי נשים.

לקריאה נוספת:
עדויות מהתקיפה המינית ההמונית בקלן: "לא היו שוטרים שיעזרו לנו"
משטרת פינלנד: זינוק בכמות התקיפות המיניות בערב השנה החדשה
שלושה שבועות לאחר התקיפה בקלן: אדם ראשון נעצר בגין הטרדה מינית

שלט נגד תקיפה מינית בקתדרלה של קלן, גרמניה. 23 בינואר 2016.. AP
שלט המתנגד לתקיפות מיניות בקתדרלה המרכזית של קלן/AP

תלונות מסוג זה, הכוללות עבירות מין נוסף לגניבת רכוש וכיוס, מופיעות בדוח המשטרתי בהיקפים שונים בכל רחבי גרמניה. רוב החשודים במעשים לא זוהו, אך רוב המתלוננות סיפרו כי התוקפים היו גברים ממרוקו, מתוניסיה ומאלג'יריה, שהיו ככל הנראה בין גיל 17 לגיל 30.

בדוח פורט הקושי של הקורבנות הרבים לתאר את מאפייניהם של החשודים, ונחשפים גם תיאורי המשטרה – שלרוב נמנעים מאמירה מפורשת לגבי ארצות מוצאם או של היותם מבקשי מקלט ומהגרים. במדינות מחוז שונות המופיעות במסמך השתמשו במינוחים שונים על מנת לשמור על תקינות פוליטית.

כך, למשל, במדינת באדן-וורטנברג תוארו חלק מהחשודים כ"אמריקנים ואלג'יראים", וקבוצה נוספת של תוקפים תוארה כ"בעלי מראה ערבי". בעיר הס כבר היו הרבה פחות ספציפיים, ותיארו קבוצת חשודים מסוימת כ"בעלי מראה צפון אפריקני/ערבי/מערב אירופי או מזרח אירופי". בנורדריין-ווסטפאליה תוארו חשודים כ"בעלי חזות זרה" או "בעלי רקע של הגירה".

שוטרים וניידות משטרה בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית והקתדרלה של קלן, גרמניה. 23 בינואר 2016.. AP
"צורת עבריינות חדשה". ניידת משטרה בקתדרלה של קלן/AP

הדוח הסתיים במסקנות החוקרים של הבולשת הפדרלית, שעל פיהן טבע התקיפות והגניבות שדווחו מלמד על "צורת עבריינות חדשה", שעד עכשיו לא הייתה נפוצה ברחבי גרמניה. בהערות הדוח צוין כי "הוא מספק רק הצצה למצב", שממשיך להיות "דינאמי".

בינתיים, המשטרה ממשיכה בחקירת התקיפה המינית ההמונית שהתרחשה בקלן וביקשה את עזרת מומחי הסקוטלנד יארד הבריטי. החוקרים מלונדון יסייעו לגרמנים לנתח צילומים וסרטוני וידאו מאירועי ערב השנה החדשה, שכן יכולתם לאתר את פרצופי התוקפים גבוהה לאין שיעור מיכולת הגרמנים, עקב שימוש בתכנת זיהוי פנים משוכללת.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully