וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שבועות לאחר התקיפה בקלן: אדם ראשון נעצר בגין הטרדה מינית

מבקש מקלט בן 26 ממוצא אלג'יראי נעצר בחשד שהטריד מינית אישה במהלך התקיפה ההומנית שאירעה בערב השנה החדשה. עד כה הוגשו 838 תלונות על פשעים שאירעו בתקיפה, מתוכם כמעט 500 נשים שהתלוננו על הטרדה מינית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צעיר בן 26, מבקש מקלט ממוצא אלג'יראי, נעצר בסוף השבוע בגין מעורבות בתקיפה המינית ההמונית שאירעה במהלך ערב השנה החדשה בעיר קלן שבגרמניה – כך הודיעה אתמול (שני) התביעה במדינה. מדובר באדם הראשון שנעצר בחשד לתקיפה מינית בתקרית, כמעט שלושה שבועות ימים מאז שאירעה בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בעיר.

לפי הודעת התביעה, המשטרה עצרה את הצעיר במרכז לפליטים בעיירה קרפן שליד קלן. דובר משרד התובע, אולריך ברמר, אמר כי העצור הואשם בהטרדה מינית של אישה אחת ובגניבת הטלפון הסלולרי שהיה ברשותה.

עוד כתבות בנושא:
לאחר סערת התקיפה המינית בקלן: קבוצות מהגרים הותקפו
התקיפה ההמונית בקלן: יותר מ-500 תלונות התקבלו במשטרה
כך מנצל הימין הקיצוני בגרמניה את סערת התקיפות המיניות בקלן

תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
האזור שבו אירעה התקיפה ההמונית בקלן/רויטרס

עד כה הואשמו 21 בני אדם בגין מעורבות בתקרית, מהם שמונה נעצרו, אך האישומים אינם כוללים תקיפה מינית. המשטרה עצרה בסוף השבוע שני מבקשי מקלט נוספים ממוצא אלג'יראי, בני 22 ו-24, שניהם בגין שוד שביצעו במהלך האירועים. המשטרה ספגה ביקורת ציבורית נרחבת הן בשל תפקודה במהלך האירועים ואין בשל מספר המעצרים הנמוך.

838 בני אדם הגישו תלונה בגין פשעים שונים שבוצעו באזור תחנת הרכב בערב השנה החדשה, בהם 497 נשים שהתלוננו על תקיפה מינית. כמה אנשים הגישו תלונות משותפות, כך שמספר התלונות על פשעים עומד על 766, מתוכם 381 תלונות על הטרדה מינית – בהם שלושה מעשי אונס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016.. רויטרס
הפגנה של הימין הקיצוני נגד הפליטים בקלן/רויטרס

המתקפה, אשר על פי המשטרה בוצעה בעיקר על ידי פליטים ממוצא ערבי או מצפון אפריקה, עוררה עימות בין צדדים שונים בגרמניה בנוגע לגישה של המדינה כלפי מאות אלפי הפליטים שהגיעו בשנה האחרונה לגבולותיה. אתמול הסכימו חברי מפלגתה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל כי יש להגדיר את מרוקו אלג'יריה ותוניסיה כ"מדינות בטוחות" – דבר שיוריד באופן משמעותי את הסיכוי של אזרחיה לקבל מקלט במדינה. הצעד נועד להפחית את מספר הפליטים הנכנסים ממדינות אלה ולהקל על גירושם.

בשבוע שעבר הותקפו מהגרים מפקיסטן ומסוריה על ידי כנופיות בקלן. שני פקיסטנים וסורי נפצעו בדרגות שונות בעקבות התקיפה, שבוצעה על ידי כ-20 אלמונים סמוך לתחנת הרכבת המרכזית בעיר – שם אירעו התקיפות המיניות. בעיתון המקומי "אקספרס" דווח כי התוקפים התארגנו דרך הפייסבוק, וקבעו להיפגש במרכז העיר ו"לצוד זרים", אולם טרם נעצרו חשודים במעשה.

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully