וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה ההמונית בקלן: יותר מ-500 תלונות התקבלו במשטרה

יותר מ-200 תלונות נוגעות להטרדה מינית במהלך התקרית שבה השתתפו יותר מאלף איש, רובם ממוצא צפון אפריקני. במקביל, מסמכים חסויים של המשטרה מראים כי מסרים שהפיצו מבקשי מקלט ברשת החברתית קראו להמונים להתאסף בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה בקלן הודיעה אתמול (ראשון) כי הגיעו לידיה 516 תלונות על מקרי אלימות שאירעו בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בעיר בערב השנה החדשה, 40% מתוכן – כ-200 תלונות, נוגעות לתקיפה מינית. מדובר בקפיצה משמעותית במספר התלונות הנוגעות לאירוע, שבמסגרתו כאלף בני אדם תקפו מינית עשרות נשים, רובם, כך על פי המשטרה, פליטים ומבקשי מקלט מצפון אפריקה.

עיתון הבילד חשף אתמול מסמכים משטרתיים חסויים המראים כי אנשים ממוצא צפון אפריקני שלחו מסרים ברשת החברתית הקוראים להתאסף בקלן בערב השנה החדשה. עד כה עוכבו לחקירה 31 חשודים, מתוכם 18 מבקשי מקלט. עם זאת, אף אחד לא הואשם.

עוד כתבות בנושא:
כך מנצל הימין הקיצוני בגרמניה את סערת התקיפות המיניות בקלן
אחרי התקיפה המינית בקלן: גרמניה תגרש פליטים שהורשעו בפלילים
בעקבות התקיפות המיניות בעיר קלן: מפקד המשטרה יתפטר מתפקידו

תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
הכיכר שבה אירעה התקיפה/רויטרס

שר המשפטים של גרמניה, הייקו מאס, אמר כי על הרשויות לבחון אם ישנו קשר לתקיפות מיניות שאירעו בערב השנה החדשה בערים נוספות במדינה ובאירופה. זאת, לאחר שתלונות על הטרדה מינית בערב השנה החדשה התקבלו גם בהמבורג, שם נרשמו 133 תלונות, וכן בעיר שטוטגרט. תקיפות דומות אירעו גם בערים שונות באוסטריה, בפינלנד ובשוויץ.

"אם עדר כזה מתאסף כדי לבצע פשעים, ייתכן ומדובר בפעולה מאורגנת", אמר מאס. "אף אחד לא יכול להגיד לי שהדבר לא תוכנן מראש ותואם. יש לבדוק את כל הקשרים למתקפות בערים אחרות. קיים חשש כי נבחר תאריך מסוים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016.. רויטרס
הפגנה של הימין הקיצוני בקלן נגד גל הפליטים/רויטרס

התקיפה עוררה זעם על המשטרה העירונית שכשלה מלמנוע את התקיפה ההמונית, ומפקד המשטרה הושהה מתפקידו. סקר שפרסם אתמול "הבילד" מראה כי 39% מהנשאלים חשים שהמשטרה אינה מספקת הגנה ראויה לאזרחים. כמו כן, כמעט מחצית מהנשאלים מאמינים כי מקרה תקיפה המוני דומה עשוי להתרחש בעריהם.

המתקפה עוררה כעס ציבורי גם על הקנצלרית אנגלה מרקל ועל מדיניותה הפשרנית יחסית בנוגע לקליטת פליטים. מאות פעילי תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה", המתנגדת להגירה, הפגינו בשבת בקלן, בעוד שהמשטרה השתמשה נגדם באמצעים לפיזור הפגנות, ובהם תותחי מים. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "לא אומר לא. התרחקו מהגוף שלנו" ואף צעקו "מרקל צריכה ללכת". לפי המשטרה, המפגינים יידו חזיזים ובקבוקי בירה לעבר שוטרים, שניים מהם נפצעו וכמה נוספים נעצרו.

באותו היום הצהירה מרקל כי תשקול לערוך שינויים בחוק שיקלו על גירוש פליטים ומהגרים שביצעו פשעים. לפי מרקל, מהגרים שיבצעו פשעים יאבדו את זכותם למקלט מדיני בגרמניה. "זכותו של אדם לקבל מקלט מדיני לא תתאפשר אם אדם יורשע בפלילים, יהיה על תנאי או ייכלא", אמרה מרקל במהלך פגישה עם שאר מנהיגי מפלגת "הנוצרים הדמוקרטים" שבהנהגתה. "עבריינים סדרתיים ששדדו או הטרידו נשים שוב ושוב חייבים להרגיש את כוחו המלא של החוק", הוסיפה מרקל, תוך הבטחה שתביא להפחתת זרם הפליטים הבלתי פוסק השוטף את ארצה בשנה האחרונה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. 9 בינואר 2016.. רויטרס
מרקל במהלך נאומה בשבת/רויטרס

"אין זה מוקדם מדי לדבר על נקודת מפנה, או לפחות על מגמה שהחלה להתגבש", אמר אנדרס רודר, פרופ' להיסטוריה מודרנית באוניברסיטת מיינץ. ואכן, הממשלה החלה לאחרונה להגביר את הבדיקות אחר הפליטים המגיעים למדינה. מאז ה-1 בינואר החלה המדינה בקיום ראיוניות אישיים לפליטים המגיעים מסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully