וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סערת התקיפה המינית בקלן: קבוצות מהגרים הותקפו

11.1.2016 / 12:32

כנופיות תקפו מהגרים מפקיסטן ומסוריה, ופצעו שלושה מהם, במרכז העיר הגרמנית שהייתה לזירת תקיפה מינית המונית ושוד בערב השנה החדשה. המשטרה: התוקפים תכננו בפייסבוק "לצוד זרים". מאות נשים הפגינו: "להקשיח את העמדה כלפי כל הפושעים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מהגרים מפקיסטן ומסוריה הותקפו אתמול (ראשון) על ידי כנופיות בעיר הגרמנית קלן, שבה אירעה תקיפה מינית המונית ושוד של נשים בערב השנה החדשה. שני פקיסטנים וסורי נפצעו בדרגות שונות בעקבות התקיפה, שבוצעה על ידי כ-20 אלמונים סמוך לתחנת הרכבת המרכזית בעיר. בעיתון המקומי "אקספרס" דווח כי התוקפים התארגנו דרך הפייסבוק, וקבעו להיפגש במרכז העיר ו"לצוד זרים", אולם טרם נעצרו חשודים במעשה.

זאת על רקע המשך חקירת מאות התלונות בדבר תקיפה בערב השנה החדשה, שבוצעה על פי החשד על ידי כנופיות שרוב חבריהן מהגרים ומבקשי מקלט. יותר מ-600 תלונות הוגשו בגין שוד ותקיפה מינית, והיום תבחן ועדת החקירה את תפקוד כוחות המשטרה שהוצבו במרכז העיר בעת החגיגות ולא מנעו את המעשים.

עוד בוואלה! NEWS:
התקיפה ההמונית בקלן: יותר מ-500 תלונות התקבלו במשטרה
אחרי התקיפה המינית בקלן: גרמניה תגרש פליטים שהורשעו בפלילים
חוץ מזה | כך מנצל הימין הקיצוני בגרמניה את סערת התקיפות המיניות בקלן

הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016.. רויטרס
"כבוד לנשים". הפגנת "פגידה" בקלן, שבת/רויטרס
"אנו כאן בקריאה לצדק, ולמען הקורבנות שהוטרדו והותקפו כאן"

רלף ייגר, שר הפנים של מדינת צפון ריין-ווסטפליה, שבתחומה נמצאת קלן, מסר היום כי "על בסיס העדויות, הדיווחים של משטרת קלן והמידע מהמשטרה הפדרלית, נראה כי כמעט כל המעורבים הם מהגרים". לדבריו, "כל הסימנים מצביעים על צפון אפריקנים ועל אנשים מהעולם הערבי. על בסיס המידע שיש בידינו כעת, מבקשי מקלט שהגיעו בשנה האחרונה גם נמצאים בין החשודים".

שר הפנים הפדרלי, תומאס דה מיזייר, הבהיר כי אסור להשתיק את מעורבותם של אזרחים זרים במתקפה, אולם הוסיף כי גם אסור להכליל ולחשוד בכל הפליטים והמהגרים. לדבריו, מקרי האלימות "בלתי-מתקבלים על הדעת", והוסיף כי יש לקדם חקיקה שתאפשר ענישה מוגברת.

הפרשה עוררה את הדיון הטעון בנוגע למדיניות קליטת מבקשי המקלט שהובילה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שבמסגרתה נכנסו למדינה יותר ממיליון מבקשי מקלט בשנה האחרונה, ובעיקר על החרפת החוקים הנוגעים לגירוש מבקשי מקלט שהורשעו בפלילים. כ-2,000 בני אדם השתתפו בהפגנה שארגנה תנועת "פגידה" האנטי-איסלאמית בקלן ביום שבת האחרון, וכוחות המשטרה פיזרו אתה לאחר שזיקוקים ובקבוקים הושלכו על ידי המפגינים.

כ-1,300 בני אדם, מרביתם נשים, השתתפו בהפגנת נגד סמוך לקתדרלה המרכזית בעיר, במחאה נגד אלימות נגד נשים. הם נופפו בדגלי גאווה ואחזו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "כבוד לנשים". אחת המשתתפות, כריסטין וונדל, הסבירה: "אני קוראת לפוליטיקאים להקשיח את עמדתם בנוגע לכל הפושעים, לא רק מבקשי מקלט או פליטים, או כל סוג אחר של מהגרים. אנו כאן בקריאה לצדק, ולמען הקורבנות שהוטרדו והותקפו כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016.. רויטרס
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016./רויטרס
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016.. רויטרס
הפגנת תנועת הימין האנטי-איסלאמית "פגידה" בקלן שבגרמניה. 9 בינואר 2016./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully