וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: בית מחסה לפליטים במזרח המדינה הוצת - התושבים הריעו

שריפת מלון שהוסב למרכז קליטה בעיירה באוצן התקבלה בקריאות שמחה מצד צופים מהצד, שהגיבו על פי המשטרה ב"הנאה שלא טרחו להסתיר". לדברי השוטרים, חלקם אף חסמו את דרכם של כבאים שהגיעו לטפל בדליקה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שריפה שפרצה אתמול (ראשון) בבניין המיועד לקליטת פליטים במזרח גרמניה התקבלה בקריאות שמחה מצד צופים מהצד – כך עולה מדיווח המשטרה שהגיעה למקום לטפל באירוע. השריפה שפרצה בעיירה הקטנה באוצן גרמה להריסתו כליל של גג המבנה, שהיה בעבר מלון וכעת היה בתהליכי הסבה כדי שישמש כמחסה למבקשי מקלט. על פי השוטרים, חלק מהתושבים ניסו למנוע מהכבאים להתיז מים לעבר המבנה.

כעת, במשטרת מדינת סקסוניה שבה ממוקמת באוצן חושדים כי מדובר בהצתה. חקירה נפתחה בנושא כאשר עם הצוות נמנים בלשים המתמחים בפשעים קיצוניים מסוג זה. איש לא נפגע בשריפה, אך במשטרה טוענים כי קהל רב התאסף סביב השריפה והגיב באופן שתואר על ידי השוטרים כ"הנאה שבה לא התביישו". שני אנשים שהיו בגילופין נעצרו במקום לאחר שסירבו לעזוב את זירת השריפה. מושל סקסוניה, סטניסלב טיליך, תיאר את הצופים שחסמו את דרכם של לוחמי הכיבוי כ"פושעים".

לקריאה נוספת:
"לאן עוד נלך?": עשרות אלפי סורים מתדפקים על גבול טורקיה הסגור
"בריטניה וצרפת בוכות": אלפים הפגינו באירופה נגד קליטת הפליטים
השסעים באיחוד מעמיקים: אוסטריה תכניס רק 80 מבקשי מקלט מדי יום

הצתת מלון שנועד לשיכון פליטים בגרמניה. 21 בפברואר 2016.. טוויטר, צילום מסך
בעיר אחרת חסמו מפגינים את דרכם של מהגרים למרכז קליטה. השריפה בבאוצן/צילום מסך, טוויטר

רק לפני כמה ימים מפגינים בעיר קלאוסניץ, גם היא בסקסוניה, חסמו את הגעתו של אוטובוס שעליו מהגרים למרכז קליטה. בהפגנה ליד בית המחסה הם צעקו "אנחנו העם" – סיסמה שנקראה רבות במהלך ההתקוממות ב-1989 שהובילה לנפילתה של חומר ברלין ולאיחוד גרמניה. באופן אירוני, מנהל מרכז הקליטה בקלאוסניץ הוא חבר במפלגת האופוזיציה "אלטרנטיבה לגרמניה", הנחשבת שמרנית ומתנגדת למדיניות ההגירה המתירנית של ברלין.

גם במחוז ברנדנבורג במדינה חוקרת המשטרה את הפצתם של עלונים הקוראים ל"התקוממות אבסולוטית" נגד "הפלישה הזרה". על פי החשד, העלונים, שחולקו לתיבות דואר בעיירה נוין שבמחוז, הודפסו על ידי ניאו-נאצים. כמו כן, הם כללו הוראות להכנת מטעני חבלה ולשימוש בחומרי נפץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצתת מלון שנועד לשיכון פליטים בגרמניה. 21 בפברואר 2016.. טוויטר, צילום מסך
במשטרה חושדים כי מדובר בהצתה. שריפת המלון בבאוצן/צילום מסך, טוויטר

גרמניה קלטה במהלך 2015 יותר ממיליון מבקשי מקלט ומהגרים ונחשבת לאחת המדינות בעלות מדיניות ההגירה הפתוחה ביותר באיחוד האירופי. מדינות אחרות בגוש ביקרו את הקנצלרית אנגלה מרקל על טיפולה במשבר הפליטים, ובמדינה כבר אירעו בחודשים האחרונים מקרים נוספים של אלימות והתנגדות גוברת לקליטתם של המהגרים. רוב מבקשי המקלט מגיעים ממדינות מוכות מלחמה כסוריה, עיראק ואפגניסטן, אך רבים נוספים מגיעים ממדינות נוספות דרך הים התיכון.

(עדכון ראשון: 21:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully