וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה וצרפת בוכות": אלפים הפגינו באירופה נגד קליטת הפליטים

7.2.2016 / 4:55

התנועה האנטי-איסלאמית "פגידה" ארגנה הפגנות בכמה מוקדים, בהם גרמניה, פולין, צ'כיה ובריטניה. המפגינים בוורשה מחו נגד ה"איסלאמיזציה של אירופה", ואילו המוחים בפראג יידו אבנים לעבר תומכי המהגרים

הפגנה אנטי-איסלאמית בוורשה, פולין. 6 בפברואר 2016. רויטרס, רויטרס
"בריטניה וצרפת בוכות". מפגינים בוורשה שבפולין, אתמול/רויטרס, רויטרס

התנועה האנטי-איסלאמית "פגידה" ערכה אמש (שבת) הפגנות נגד גל הפליטים בכמה ערים ברחבי אירופה, במחאה על הגעתם של מאות אלפי מהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה ליבשת. על פי התקשורת הגרמנית, כ-8,000 בני אדם התאספו בדרזדן שבגרמניה, בעוד שמולם התאספו מאות מפגיני נגד שהחזיקו שלטים עם הכתובות: "סולידריות במקום הדרה" ו"אין מקום לנאצים". הפגנות דומות לזו של "פגידה" נערכו גם בפראג, באמסטרדם, בוורשה ובבירמינגהם שבבריטניה. בקאלה שבצפון צרפת נעצרו עשרות בני אדם במהלך הפגנה נגד הפליטים, שבה נכחו כמאה בני אדם והתקיימה על אף איסור הרשויות לערוך מחאות.

"פגידה" נוסדה בעיר דרזדן. תומכיה מאמינים כי על גרמניה לגרש מבקשי מקלט, שכן אירופה נמצאת בסכנת השתלטות בידי מוסלמים. התנועה הופכת לפופולרית בימים אלו, בעוד ששלטונות אירופה מאבדים לגיטימציה לנוכח הגעתם של פליטים רבים ליבשת. בגרמניה בפרט נקלטו במהלך 2015 יותר ממיליון מהגרים ומבקשי מקלט, שגרמו לירידה דרסטית בפופולריות של הקנצלרית אנגלה מרקל.

לקריאה נוספת:
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"
חזר בו מהבטחתו: ראש ממשלת פינלנד לא יארח פליטים בביתו
מנהיגת הימין הקיצוני בגרמניה: לירות במהגרים בלתי-חוקיים

הפגנה אנטי-איסלאמית באמסטרדם, הולנד. 6 בפברואר 2016. רויטרס
"צריך לשמור על גבולות אירופה". ההפגנה באמסטרדם, אתמול/רויטרס

ההפגנה בפראג כללה כ-2,200 משתתפים, ובהם מתנגדים ותומכים של "פגידה" כאחד. המשטרה נאלצה להתערב במהלך המחאה, ומפגינים התומכים במהגרים הותקפו באמצעות בקבוקים ואבנים. בוורשה התאספו כמה מאות בני אדם, הניפו דגלי פולין וקראו "בריטניה וצרפת בוכות, כך הסובלנות מסתיימת". "אנו מפגינים נגד האיסלאמיזציה של אירופה, אנו מפגינים נגד ההגירה ונגד פלישה", אמר רוברט ויניקי, מנהיג קבוצת הימין הפולנית "התנועה הלאומית", במהלך ההפגנה בוורשה.

מעורבותם לכאורה של מהגרים בתקיפות המיניות ההמוניות שאירעו בקלן שבגרמניה בערב השנה החדשה גרמה להאצה בפופולריות של "פגידה". האירוע נחשב בעיני תומכי התנועה להוכחה כי מדיניותה של מרקל, שקיבלה את הפליטים בזרועות פתוחות, שגויה. "עלינו להמשיך ולשמור על גבולותיה החיצוניים של אירופה שוב", אמר חבר "פגידה" זיגפריד דבריץ במהלך ההפגנה בדרזדן, תוך ששאר חבריו להפגנה קראו "מרקל צריכה ללכת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנה אנטי-איסלאמית בוורשה, פולין. 6 בפברואר 2016. רויטרס
פולין הביעה עמדתה הקשוחה נגד הפליטים. ההפגנה בוורשה, אתמול/רויטרס

במהלך השנה החולפת התקיימו 208 הפגנות של ארגוני ימין המתנגדים להגירה ולמוסלמים ברחבי גרמניה. צ'כיה, סלובקיה, הונגריה פולין אימצו עמדות נחרצות נגד קליטתם של מבקשי המקלט, וחלקן אף נקטו צעדים חריפים על מנת למנוע את כניסתם של המהגרים לשטחיהן.

הפגנה אנטי-איסלאמית בוורשה, פולין. 6 בפברואר 2016. רויטרס
ההפגנה בוורשה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully