וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר בו מהבטחתו: ראש ממשלת פינלנד לא יארח פליטים בביתו

1.2.2016 / 18:38

יוהה סיפילה הצהיר לפני כמה חודשים שיארח משפחה של מבקשי מקלט באחד ממעונותיו ועורר זעם בקרב הימין ומתנגדי ההגירה. לדבריו, הוא נאלץ להשהות את תכניתו בשל שיקולי ביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת פינלנד יוהה סיפילה הבהיר כי הוא לא יוכל לעמוד בהבטחתו לארח משפחה של מבקשי מקלט מתוך שיקולי ביטחון. סיפילה עורר מחלוקת בחודש ספטמבר האחרון כשאמר שהוא יפתח את ביתו השני בצפון המדינה עבור פליטים. ואולם, בריאיון שהעניק אתמול (ראשון) לרדיו הציבורי הוא הודה כי הוא נאלץ להשהות את התכנית, על אף שהוא טען כי יתמוך במשפחה של פליטים בדרכים אחרות עד שהמצב ישתנה.

"שאלתי מומחי ביטחון אם יהיה זה בטוח עבור משפחה עם ילדים לעבור לבית", הסביר. "בשל הפרסום הרב של זה, בהתאם למצב הנוכחי זה לא יהיה מהלך הגיוני". לראש ממשלת פינלנד יש בית אחד בסמוך לבירה הלסינקי כמו גם מעון ממשלתי רשמי. הבית שאותו הציע לפליטים ושבו הוא ממעט לשהות שוכן בעיר הולדתו קמפל.

פוליטיקאים ואנשי ציבור האשימו את סיפיליה כי הוא מעודד מבקשי מקלט להגיע לפינלנד בשל הצעתו. המדינה הסקנדינבית קיבלה קרוב ל-32 אלף מבקשי בשנה שעברה, אחרי שב-2014 קלטה רק 3,600. העלייה החדה, שמגיעה בזמן של מיתון כלכלי, הביאה לעלייה בתמיכה במפלגה הלאומנית ולהקמת ארגונים מקומיים שמסיירים ברחובות, מאחר שלטענתם הם צריכים להגן על הפינים הילידים מפני המהגרים.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיגת הימין הקיצוני בגרמניה: לירות במהגרים בלתי-חוקיים
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"

בית הנופש של ראש ממשלת פינלנד יוהה סיפילה, שאותו הציע להארחת פליטים. AP
לא שוהה שם הרבה. הבית שאותו הציע ראש ממשלת פינלנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully