וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת הימין הקיצוני בגרמניה: לירות במהגרים בלתי-חוקיים

פראוק פטרי, שעומדת בראש מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", הסבירה כי היא לא מעוניינת בפתרון זה, אלא רק "במקרה הצורך". זאת ברקע הגעתם של יותר ממיליון פליטים למדינה בשנה שעברה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת גרמניה צריכה לירות "במקרה הצורך" במהגרים שמנסים להיכנס למדינה בצורה בלתי-חוקית – כך אמרה אתמול (שבת) מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני במדינה, פראוק פטרי. הערותיה של יו"ר מפלגת "אלטרנטיבה בגרמניה", שמתחזקת בסקרים בשל משבר הפליטים ביבשת, זכו לגינויים מצד מפלגות השמאל ומצד נציגי המשטרה.

"אני לא רוצה שזה יקרה, אך השימוש בכוחות המזוינים צריך להיות על הפרק במקרה שאין ברירה", הסבירה בריאיון לעיתון מקומי. "זה מה שהחוק אומר", הוסיפה כשהתייחסה לכניסתם של מהגרים מאוסטריה לשטחי המדינה. יותר מ-1.1 מיליון מהגרים הגיעו לשטחה של גרמניה בשנה שעברה.

אתמול הבהירה הקנצלרית אנגלה מרקל כי אשרות השהייה של כל הפליטים במדינה מוגבלות בזמן. בפגישה עם חברי המפלגה הנוצרית-הדמוקרטית שבראשה היא עומדת, הדגישה המנהיגה המתמודדת עם ביקורת ציבורית קשה בעקבות משבר הפליטים: "עלינו להדגיש שמדובר באזרחות זמנית". היא הוסיפה: "אנחנו מצפים כי ברגע שיושב השלום לסוריה, ברגע שדאעש יובס בעיראק, ישובו הפליטים למולדתם".

מרקל נקטה גישה מסבירת פנים כלפי המהגרים, עד שהמשבר יצא מכלל שליטה במהלך השנה שעברה. חברי מפלגתה השמרנית הפעילו עליה לחץ רב כדי שתחמיר את תנאי קבלת המקלט המדיני. ואולם, למרות הצעדים שעליהם החליטה הממשלה בשבוע שעבר, סקר אחרון שפורסם במדינה הצביע על כך ש-40% מהאזרחים מעוניינים בהתפטרותה של מרקל, שצפויה להתמודד על כהונה שלישית בבחירות בשנה הבאה.

לקריאה נוספת בנושא
משבר הפליטים: עשרות בני אדם טבעו למוות לחופי טורקיה
סקר בגרמניה: 40% מעוניינים בהתפטרות מרקל לנוכח משבר הפליטים

ילד מהגר אוכל בננה באי לסבוס, יוון, 29 בינואר 2016. רויטרס
ילד מהגר אוכל בננה באי לסבוס, יוון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully