וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפליטים: עשרות בני אדם טבעו למוות לחופי טורקיה

30.1.2016 / 18:15

לפחות חמישה ילדים בין כ-40 מבקשי המקלט שנספו כשסירתם שקעה מול האי לסבוס שביוון. "התעוררנו לקול צעקות המהגרים", סיפר ראש העיר. מרקל: "האזרחות שניתנה לפליטים - זמנית בלבד"

צילום: רויטרס

לפחות 40 בני אדם, בהם לפחות חמישה ילדים, טבעו היום (שבת) למוות לאחר שסירתם שקעה סמוך לעיירה אייווג'יק שלחופה המערבי של טורקיה. 75 בני אדם נוספים חולצו מהספינה בבטחה על ידי משמר החופים הטורקי, ואושפזו כשהם סובלים מתסמיני היפותרמיה. בטורקיה דיווחו כי הניצולים הם אזרחי סוריה, אפגניסטן ומיאנמר.

מאמצי החילוץ נמשכים, וההערכות בטורקיה הן שעל הסירה שטבעה היו בסך הכול לפחות 120 בני אדם. "אני חושש שמספר הנספים יעלה", אמר ראש עיריית אייווג'יק, מחמא אונל סהין, שהוסיף: "התושבים התעוררו הבוקר לקול צרחותיהם של המהגרים וסייעו במאמצי החילוץ מאז עלות השחר. יש לנו רצועת חוף באורך 80 קילומטרים מול האי לסבוס שביוון, מה שהופך את השמירה עליה לקשה".

לקריאה נוספת:
סקר בגרמניה: 40% מעוניינים בהתפטרות מרקל לנוכח משבר הפליטים
יוון: 23 מבקשי מקלט טבעו למוות בסמוך לגבול עם טורקיה
דיווח: שבדיה תגרש עד 80 אלף מבקשי מקלט שהגיעו ב-2015

זירת שקיעת ספינת מהגרים בטורקיה. רויטרס
חמישה מהנספים - ילדים. החוף שאליו נסחפו שרידי ספינת המהגרים בטורקיה/רויטרס

בתוך כך, הודיעה היום קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי אשרות השהייה של כל הפליטים במדינה מוגבלות בזמן. בפגישה עם חברי המפלגה הנוצרית-הדמוקרטית שבראשה היא עומדת, הדגישה המנהיגה המתמודדת עם ביקורת ציבורית קשה בעקבות משבר הפליטים: "עלינו להדגיש שמדובר באזרחות זמנית". היא הוסיפה: "אנחנו מצפים כי ברגע שיושב השלום לסוריה, ברגע שדאעש יובס בעיראק, ישובו הפליטים למולדתם".

יותר ממיליון מהגרים ומבקשי מקלט הגיעו למדינות האיחוד האירופי במרוצת השנה שעבר וכ-3,600 מתוכם מתו או שעקבותיהם אבדו במהלך המסע. כחצי מיליון מבקשי המקלט עברו בגבולות טורקיה, ושמו נפשם בכפם על מנת להגיע לחופי יוון בספינות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
זירת שקיעת ספינת מהגרים בטורקיה. רויטרס
75 חולצו ואושפזו. מחלצים מטפלים בגופת מבקש מקלט שנספה בשקיעת הספינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully