וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שבדיה תגרש עד 80 אלף מבקשי מקלט שהגיעו ב-2015

שר הפנים השבדי צוטט בעיתון כלכלי אומר כי המהגרים יגורשו או יעזבו מרצון באמצעות מטוסים. לדבריו, קרוב ל-58,800 בקשות מקלט נבדקו ומתוכן רק 55% אושרו. מאוחר יותר צייץ השר כי אין זה בסמכותו לקבוע כמה מהגרים יקבלו מקלט במדינה

כוחות ביטחון בודקים נוסעים בשדה תעופה בשבדיה כדי למנוע כניסת מהגרים לא חוקיים. 4 בינואר 2016.. AP
בדיקות גבול/AP

הרשויות בשבדיה מתכננות לגרש כ-80 אלף מבקשי מקלט שהגיעו לשטחה בשנה שעברה – כך צוטט אתמול (רביעי) שר הפנים השבדי אנדרס איגמן בריאיון לעיתון הכלכלי "דאגנס אינדסטרי". לדבריו, המדינה תשתמש במטוסים כדי לגרש את המהגרים בשנים הקרובות.

"אנחנו מדברים על 60 אלף בני אדם אך המספר עלול לעלות גם ל-80 אלף" שיגורשו או יעזבו מרצון, הוא צוטט בכלי התקשורת במדינה. כ-163 אלף הגישו בקשות למקלט בשבדיה ב-2015 – המספר הגבוה ביותר ביחס לאוכלוסייה שנרשם באירופה. קרוב ל-58,800 בקשות נבדקו בשנה שעברה ומתוכן רק 55% אושרו.

לפי העיתון הכלכלי, הממשלה חוששת כי רבים מהם ירדו למחתרת, והמשטרה תגביר את פעולותיה למציאתם. "אתגר גדול ניצב מולנו. אנחנו נצטרך יותר משאבים עבורו ואנחנו חייבים שיתוף פעולה טוב יותר בין הרשויות", הוא צוטט.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה, כולנו יהודים"
מדענים אמריקנים מזהירים: "יידרש עשור לחיסון נגד נגיף הזיקה"

מהגרים הולכים בכביש ראשי בדנמרק בדרכם לשבדיה. 9 בספטמבר 2015.. AP
מבקשי מקלט בדרכם לשבדיה, ספטמבר 2015/AP

מאוחר יותר צייץ השר כי אין זה בסמכותו לקבוע כמה מהגרים יקבלו מקלט במדינה וטען כי מדובר בעניין של הרשויות ובתי המשפט. בשבוע שעבר הבטיח ראש הממשלה סטפן לופבן כי יותר משאבים יופנו למשטרה כדי לסייע לה להתמודד עם עומס העבודה בשל משבר הפליטים.

לאחרונה שבדיה נטשה את מדיניות הדלת הפתוחה שלה והחלה בבדיקת גבולות זמנית בניסיון להשתלט על זרם הפליטים. לצד גרמניה, המדינה הסקנדינבית היא יעד מועדף על פליטים ומהגרים אחרים הנכנסים לשטחי האיחוד האירופי באופן לא חוקי.

מוקדם יותר השבוע עלה רף המתיחות בשבדיה בשל מקרה אלימות בקרב מהגרים. מבקש מקלט בן 15 נעצר בחשד שדקר למוות עובדת במרכז לפליטים במולנדל, שליד גטבורג. לפי נתוני ההגירה, 35,400 קטינים ללא משפחה ביקשו מקלט בשבדיה ב-2015, פי חמישה מהמספר שנרשם ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully