וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים אמריקנים מזהירים: "יידרש עשור לחיסון נגד נגיף הזיקה"

צוות מחקר מטעם אוניברסיטת טקסס יצא לברזיל כדי לאסוף דגימות מהווירוס שנקשר לגרימת מומים בקרב תינוקות. ואולם, המסר של החוקרים הפועלים במעבדות מאובטחות לא מעודד: "לאנשים יש סיבה לפחד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מדענים אמריקנים שחוקרים את התפשטות נגיף "הזיקה" הזהירו אתמול (רביעי) כי ייתן שיידרש עשור עד שיהיה חיסון לכך. הווירוס, שמתפשט במהירות ביבשת אמריקה, מועבר על ידי יתוש ונקשר כגורם למומים בקרב תינוקות. ה"זיקה" מיוחס לאלפי מקרים בברזיל שבהם נולדו תינוקות עם מומים במוחם.

עבודת המחקר לפיתוח החיסון מובל על ידי אוניברסיטת טקסס ומדענים מטעמה יצאו לאחרונה למדינה הדרום-אמריקנית, שם אספו דגימות שאותן הם מעבדים עתה במעבדות מאובטחות. לדבריהם, על אף שייתכן שחיסון נגד הנגיף יהיה מוכן לבדיקה בתוך שנתיים, יחלפו עוד עשר שנים עד שהוא יאושר לשימוש על ידי הרשויות.

הגישה למעבדות באוניברסיטה מוגבלת ונמצאת בפיקוח הדוק של המשטרה ושל הבולשת הפדרלית (FBI). פרופ' סקוט וויבר, מנהל המכון לחיסונים ולהדבקות בקרב בני אדם, סיפר לרשת BBC מתוך המתקן כי הפחד בקרב האנשים מפני הווירוס מוצדק. "לחלוטין יש כאן סכנה גדולה", הסביר. לדבריו, בשלב הזה אין דרך לעצור את הנזק שגורם הנגיף.

תינוק שנולד עם מום במוחו נבדק בבית חולים בברזיל בשל התפשטות נגיף "הזיקה", 27 בינואר 2016. רויטרס
תינוק נבדק בבית חולים בברזיל/רויטרס

שלשום קרא נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפיתוח מהיר של חיסונים ושל טיפולים בנגיף. הנשיא תודרך בנושא בידי יועציו הבכירים בענייני בריאות וביטחון לאומי. גורמים במערכת הבריאות האמריקנית הגבירו את מאמציהם לבדוק את הקשר בין הנגיף לבין מחלות בזמן ההיריון, כשהם מציינים את הערכות אחרונות שלפיהן "הזיקה" עשוי להגיע לאזורים שבהם חיים 60% מאוכלוסיית המדינה.

"הנשיא הדגיש את הצורך בהאצת מאמצי המחקר כדי לשפר הדרך לאבחן את הנגיף, לפתח חיסונים וטיפולים ולהבטיח שלכל האמריקנים יש מספיק מידע על הווירוס ועל הצעדים שעליהם לנקוט כדי להגן על עצמם מפני הידבקות", נמסר בהודעה מטעם הבית הלבן.

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully