וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאן עוד נלך?": עשרות אלפי סורים מתדפקים על גבול טורקיה הסגור

הרבבות שברחו מהלחימה העזה בחאלב הגיעו למעבר הגבול של מחוז קיליס, אך שעריו סגורים זה היום השני ברציפות. זאת למרות שטורקיה הודיעה רשמית כי היא ממשיכה במדיניות "הגבול הפתוח". האיחוד האירופי קרא לאנקרה לפתוח את הגבול

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

30 אלף פליטים סורים לפחות מתגודדים היום (שבת) בצדו הסורי של הגבול עם טורקיה לאחר שנמלטו מהתקיפות האוויריות העזות שמבצעים כוחות חילות האוויר הסורי והרוסי במחוז חאלב הצפוני. אף שרשמית טורקיה הצהירה כי אין לה כל בעיה להכניס את הפליטים לארצה, בפועל הגבול נותר סגור.

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו הדגיש בשיחה עם עיתונאים כי ארצו עדיין מקיימת את מדיניות "הגבול הפתוח" שאותה היא נוקטת מאז תחילת מלחמת האזרחים. "אנחנו עדיין שומרים על מדיניות גבול פתוח עבור אלה שבורחים מתקיפות המשטר הסורי וחיל האוויר הרוסי", אמר צ'בושואלו לאחר פגישה עם מקביליו האירופים באמסטרדם. הוא הוסיף: "עלינו לשמור על מדיניות זו. קלטנו כבר 5,000 מהם, ועוד 50 עד 55 אלף בדרכם לכאן ואסור לנו לנטוש אותם שם".

ואולם, במקביל לדברים, הודה סולימאן טאפסיז מושל מחוז קיליס, השוכן בגבול טורקיה-סוריה, כי בינתיים אין כוונה להכניס את הפליטים למדינה אלא אם כן יתרחש "משבר בלתי רגיל". לדבריו, לטורקיה, שבה נקלטו כבר שני מיליון פליטים וחצי, יש את היכולת לדאוג לרווחתם של הפליטים בעודם נמצאים בצד הסורי של הגבול, אך ישנן הכנות לאפשר להם להיכנס במקרה של "משבר קיצוני". הוא סירב להרחיב מעבר לכך.

לקריאה נוספת:
"מחכה למשפחה": הסורים שנמלטו מחאלב השאירו את יקיריהם מאחור
קרי: "נשים וילדים נהרגים בהמוניהם בהפצצות הרוסים בסוריה"

פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016. רויטרס
עשרות אלפים מחכים במזג האוויר הסוער בגבול/רויטרס

רבבות סורים שנמלטו מהתקיפות המסיביות על מחוז חאלב, צבאו החל מאתמול על הגבול הטורקי. טורקיה הותירה היום את מעבר הגבול אונקופינר סגור זה היום השני ברציפות ועובדי סיוע טוענים כי הפליטים מועברים למחנות סמוכים הנמצאים בצד הסורי. טאפסיז הוסיף כי עוד 70 אלף סורים עשויים להגיע לגבול אם לא ייפסקו התקיפות הסוריות והרוסיות באזור.

בעקבות המשבר בגבול קרא היום האיחוד האירופי לטורקיה לפתוח את גבולותיה בפני עשרות אלפי הסורים המתדפקים על שעריה. שרת החוץ האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי "התמיכה שמספק האיחוד האירופי לטורקיה מכוונת בדיוק לשמירה על כך שאנקרה תוכל להגן על מבקשי המקלט ולארח אותם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016. רויטרס
האיחוד יתרום 3.3 מיליארד דולרים למטרה זו/רויטרס

ביום חמישי בפגישת 60 מדינות תורמות בלונדון הוחלט על גיוס מיליארדי דולרים לרווחת הפליטים הסורים. האיחוד האירופי בלבד הסכים להוציא 3.3 מיליארד דולרים למטרה זו. כ-4.6 מיליון בני אדם נמלטו מסוריה בארבע שנות המלחמה המתחוללת במדינה. עוד 13.5 מיליון זקוקים לסיוע הומניטרי בתוך המדינה. טורקיה מארחת בארצה את המספר הגדול ביותר של הפליטים.

"ארדואן לא פותח את השערים"

במחנה אחד שוכנו נשים וילדים, חלקם החזיקו בבקבוקי מים ואחרים שיחקו בבוץ. כמה מהאוהלים במקום קרועים ומלוכלכים בעוד אחרים, שסופקו על ידי ארגון סיוע טורקי, נראו חדשים.

פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016. רויטרס
"הבתים שלנו נהרסו"/רויטרס

אחד הפליטים, מוחמד אידריס, סיפר כי ברח מהעיירה הסורית אעזאז, בהסתמך על מדיניות הגבול הפתוח שמנהיג הנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן. אחרי ארבעה ימים, הוא עדיין מחכה להיכנס. "לפני כן, ארדואן אמר בטלוויזיה שהעמים הסורי והטורקי הם אחים, אבל עכשיו הוא לא פותח את השערים", סיפר בשיחה עם רויטרס. "הבתים שלנו נהרסו ואנחנו באים לביתו. לאן עוד נלך?".

כתב רויטרס במעבר הגבול אונקופינר דיווח כי ניתן לשמוע הפצצות באזור ואף חזה בכמה אמבולנסים חוצים את הגבול. בצד הטורקי התאספו עשרות פליטים כדי להתחנן בפני הרשויות שיאפשרו לקרוביהם להיכנס פנימה או לחצות את הגבול.

פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016. רויטרס
אישה מנסה להיכנס במעבר הגבול אונקופינר/רויטרס
פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016. רויטרס
פליטים מסוריה שנמלטו מהתקיפות האוויריות בחאלב מחכים לפתיחת הגבול הטורקי, סוריה, פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully