וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצו להפוך ל"שהידות": המחבלות בנות ה-13 מרמלה מואשמות בניסיון רצח

11.2.2016 / 9:35

מכתב האישום שהוגש נגד השתיים, עולה כי כחודש לפני הפיגוע החליטו להוציא אותו לפועל בעקבות חיסולם של המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם. הן הלכו לעבר התחנה המרכזית שלוש פעמים בניסיון לאתר חיילים, ומשהבינו שיש במקום רק אזרחים - דקרו את המאבטח

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד שתי הנערות בנות ה-13 שדקרו ופצעו באורח קל מאבטח בפיגוע ברמלה בשבוע שעבר. הן מואשמות בעבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין רעות אבירי לבית המשפט המחוזי לנוער בלוד, כחודש לפני האירוע שוחחו השתיים על גל הטרור הנוכחי והחליטו להפוך ל"שהידות" ולהיהרג כחלק ממלחמה למען הדת.

לפני כשבועיים, לאחר הפיגוע המשולב בשער שכם בירושלים שבו נהרגה שוטרת מג"ב הדר כהן, קבעו המחבלות להיפגש למחרת כשהן מצוידות בסכיני מטבח כדי לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים, בעקבות חיסולם של שלושת המחבלים מבצעי הפיגוע. למחרת, החליטו שבמקום ללכת לבית הספר יבצעו את הפיגוע והסתירו סכיני מטבח בתיקי בית הספר. הן הלכו לעבר התחנה המרכזית ברמלה בכוונה לדקור שלוש פעמים, אך בכל פעם חזרו על עקבותיהן משום שבמקום היו רק אזרחים.

כשהבינו שלא יראו חיילים במקום, החליטו לדקור את המאבטח שעמד בכניסה למתחם. הן ניגשו לעבר עמדת הבידוק, ולאחר בקשת המאבטח לערוך בדיקה ביטחונית ולבדוק את תיקיהן, שלפו את הסכינים והחלו לדקור אותו במטרה להרוג אותו תוך שהן קוראות קריאות "אללה", ואחת הנאשמות צועקת "מוות לכם". כתוצאה מהמאבק, נפל המאבטח על הרצפה ובעודו מנסה להתגונן המשיכה אחת הנערות לדקור אותו, עד שהשתיים נוטרלו על ידי חייל צה"ל ומאבטח נוסף.

לקריאה נוספת:
המחבל דוקר את הגבר באמצע האימון – ובורח: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
שבוע לפיגוע בשער שכם: שוטרי מג"ב במחווה מרגשת לחברתם שנהרגה
פיגוע דקירה בגוש עציון: בן 30 נפצע קל-בינוני; המחבל נמלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המאבטח פעל כשורה". זירת האירוע ברמלה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת מן השתיים היא תושבת שכונת ג'ואריש והשנייה מהפזורה הבדואית, שמשפחתה עברה להתגורר באחרונה ברמלה. אחת מהבנות סיפרה לחוקרי המשטרה והשב"כ: "ראינו מה אתם עושים באל-אקצא, שאתם הורגים ערבים והחלטנו לנקום. באנו להרוג יהודים".

קצין במשטרת מחוז מרכז אמר כי "אם מסתכלים על הסכינים, מבינים את מידת הכוונה והרצינות שלהם לפגוע באזרחים". הקצין הוסיף כי המאבטח "פעל בצורה הטובה ביותר. הוא הבין במהרה שיוכל להשתלט עליהן וכך עשה, ולא שלף את נשקו".

עוד באותו נושא

"פחד ברחובות": הדו קיום ברמלה בסכנה אחרי שני אירועי הדקירה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם סכינים בילקוט. חפצי הנערות בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון שיגרו בני משפחת אחת המחבלות שביצעו את הפיגוע מכתב לראש עיריית רמלה, יואל לביא, ובו גינו בחריפות את הפיגוע. "אנו, בני משפחת אבו עאמר, על כל פלגיה מטף ועד זקן, מגנים גינוי חריף וחד משמעי את המעשה הנפשע והפוגעני שנעשה היום בקניון רמלה על ידי שתי תלמידות בגיל 13 ובו נפצע מאבטח", כתבו בהתייחס למאבטח בן ה-25 שנפצע באורח קל באירוע. "אין אנו מקבלים כל הסבר או נימוק או מניע למעשה נפשע זה ומגנים אותו ואת העושות בכל דרך ותוקף".

לאחר מכן, הבהירו כי הם מוכנים גם לסייע בחקירה אם יהיה צורך בכך. "אנו, בני המשפחה, נעמוד ועומדים לצד החוק ונשמח לסייע בכל דרך שתתבקש. העיר רמלה היא עיר של כל תושביה ודוגמה לדו קיום אמיתי, ומקרה זה לא ישנה מציאות זו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מקבלים את המעשה הנפשע". המכתב של משפחת המחבלות לראש עיריית רמלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הוואקף המוסלמי ברמלה, עדנאן ג'רושי, סיפר על המשפחה. "הם גרים המון שנים ברמלה, לפחות 50 שנה. משפחה ענפה. הם לא מסכימים עם הגישה הזאת בכלל", אמר.

לדבריו, "אחת מהתלמידות היא מהצד של משפחת אבו עאמר. התלמידה השנייה, אמה היא מהמשפחה ואביה מהשטחים, הוא חי בארץ ללא אישור ופשוט גורש לפני שנה וחצי-שנתיים. נראה שזה השפיע על הילדה, הגירוש של אבא שלה. בתור מי שמייצג את האוכלוסייה המוסלמית ברמלה כיו"ר הוואקף המוסלמי, האירוע הוא מאוד חמור, כולם מגנים את האירוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully