וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת המחבלות מהפיגוע ברמלה בחקירתה: "באנו להרוג יהודים"

המחבלות, אחת משכונת ג'ואריש בעיר והשנייה מהפזורה הבדואית שעברה עם משפחתה לרמלה, סיפרו בחקירתן: "ראינו שאתם הורגים ערבים והחלטנו לנקום". מעצרן הוארך בחמישה ימים בתום דיון שנערך בדלתיים סגורות. צפו ברגעים שאחרי התקרית

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, מאצ'י הוף; עריכה: שניר דבוש

"באנו להרוג יהודים" - כך אמרה היום (חמישי) בחקירתה אחת המחבלות בנות ה-13 שדקרו מאבטח כבן 25 בתחנה המרכזית ברמלה ופצעו אותו באורח קל. השתיים, תושבת שכונת ג'ואריש והשנייה מהפזורה הבדואית, שמשפחתה עברה להתגורר לאחרונה ברמלה, הגיעו עם תיקי בית הספר אל התחנה המרכזית ובתוכם שתי סכינים.

אחת מהבנות סיפרה לחוקרי המשטרה והשב"כ: "ראינו מה אתם עושים באל-אקצא, שאתם הורגים ערבים והחלטנו לנקום". מעצרן של השתיים הוארך בבית המשפט לנוער בראשון לציון, למרות שגילן מתחת ל-14, בחמישה ימים. הדיון נערך בדלתיים סגורות. החקירה נמשכת ומסתמן כי המניע הוא אכן לאומני. בשכונת ג'ואריש פרסמו מנהלי בתי הספר וראשי הקהילה מכתבים לכל ההורים, ובו הם מסתייגים מהמקרה.

סמוך לשעה 10:40 הגיעו שתי הנערות לעמדת המגנומטר בתחנה המרכזית. המאבטח המוצב במקום ביקש מהן להזדהות משום שעוררו את חשדו ואחת מהן השיבה: "אני בת 13, אין לי תעודת זהות עדיין". בשלב זה הן שלפו את הסכינים, הסתערו לעבר המאבטח ודקרו אותו ברגלו ובידו. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב. ואילו הן נלקחו לחקירה בתחנה המשטרה ברמלה.

קצין במשטרת מחוז מרכז אמר כי "אם מסתכלים על הסכינים, מבינים את מידת הכוונה והרצינות שלהם לפגוע באזרחים". הקצין הוסיף כי המאבטח "פעל בצורה הטובה ביותר. הוא הבין במהרה שיוכל להשתלט עליהן וכך עשה, ולא שלף את נשקו". לדבריו, "במהלך המאבק נפצע המאבטח. מאבטחים נוספים שהיו במקום חשו לעזרת חברם וסייעו לו להשתלט על השתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
שיחות השלום קרסו - במערב ובאופוזיציה מאשימים את אסד ופוטין
תמלילים חדשים של רוצחי אבו חדיר: "כולו עלה באש בשנייה אחת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החפצים שהיו בתיקי המחבלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

חובש בכיר במד"א שלמה אלקסלסי, שהיה במקום בזמן ההתרחשות, סיפר: "בזמן שטיילתי בקניון שמעתי לפתע צעקות 'מחבלים, מחבלים' ורצתי מיד למקום, הבחנתי בצעיר כבן 25 כשהוא בהכרה מלאה ונסער, הוא סבל מכמה פצעי דקירה בגפיים, הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ובתוך דקות ספורות הגיעו אמבולנסים שלנו למקום ופינו אותו לבית החולים. המאבטחים במקום השתלטו על שתי הדוקרות והעבירו אותן לידי כוחות הביטחון".

ד"ר שמואל בר חיים, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא, שאליו פונה הפצוע מסר: "הפצוע הגיע עם פציעות בפלג גוף תחתון מדקירות סכין. המצב שלו כרגע מוגדר כקל". לדברי ד"ר בר חיים, הפצוע טוען שנדקר על ידי שתי צעירות, בזמן העבודה שלו כמאבטח. הרופא הוסיף כי טרם הוחלט על שחרורו. "נעשה לו צילומים, נבדוק מה מצבו, בשלב יותר מאוחר נחליט".

(עדכון ראשון: 12:15)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עמדת בידוק בתחנה המרכזית רמלה. 4 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
עמדת המאבטח בתחנה המרכזית/ראובן קסטרו
תחנה מרכזית רמלה. 4 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
תחנה מרכזית רמלה. 4 בפברואר 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully