וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפיגוע בשער שכם: שוטרי מג"ב במחווה מרגשת לחברתם שנהרגה

10.2.2016 / 16:49

עם סיום השבעה על הדר כהן, שנהרגה בפיגוע המשולב במקום, קראו שוטרי היחידה לשנות את תמונת הפרופיל ברשתות החברתיות לתמונה במדים לזכר השוטרת האמיצה, שירתה במחבלים בכוחותיה האחרונים

צילום: ניב אהרונסון, חטיבת דוברות המשטרה; עריכה: טל רזניק

שבוע לאחר ששוטרת מג"ב הדר כהן נהרגה בפיגוע בשער שכם, מאות משוטרי משמר הגבול החליפו היום (רביעי) את תמונות הפרופיל שלהם בפייסבוק לתמונתם במדי היחידה כמחוות הזדהות. במחווה השתתפו גם שוטרים לשעבר במג"ב, על מנת להנציח את הלוחמת הצעירה שהספיקה לירות במחבלים בכוחותיה האחרונים.

בפיגוע נפצעה לוחמת נוספת מלבד כהן באורח בינוני עד קשה וגבר נוסף כבן 20 באורח קל. שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

עוד בנושא:
ישראל העבירה את גופות שלושת המחבלים מהפיגוע בשער שכם
עליית מדרגה ברמת הפיגועים: "כבר לא מפגע בודד, אלא התארגנות"
סגר מלא הוטל על קבטיה; תושבים נעצרו בחשד לסיוע לשלושת מחבלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מותה, סיפרה דודתה זהבית כהן כי "לגבי כל מה שהיא רצתה, היא אמרה 'אני אגיע ואני אעשה'". לדבריה, "היא באמת הייתה ילדה שכולם אהבו. היא מאוד רצתה להתגייס למג"ב ונלחמה". על ההצבה בשער שכם מיד לאחר סיום הטירונות, אמרה דודתה: "אחרי חודשיים? זה מוגזם. היא עדיין טירונית, לא מכירה את השטח, אז שמו לה שכפ"צ. הם עוד ילדים קטנים. לצאת ישר לשטח זה מוגזם".

סגן-ניצב שלומי יוסף, מפקד גדוד הטירונים במג"ב, סיפר כי הלוחמות "הוצבו בשטח עם לוחם ותיק והגיבו כפי שמצופה". "שתי לוחמות מוצבות עם מוביל ותיק, לוחם מג"ב שמכיר את הגזרה ולוחמים נוספים. הלוחמות שלנו מיומנות להיתקל באירועים מסוג זה ואכן הן הגיבו כמו שמצופה מהן, בנחישות ובגבורה", אמר. "לוחמות מג"ב באירועים האחרונים הוכיחו את עצמן בצורה מצוינת". כמו כן, הוא מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועה הנוספת מהפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי העבירה ישראל לידי הרשות הפלסטינית את גופות שלושת המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע. הגופות הועברו דרך מעבר סאלם שבאזור ג'נין, וצוותי הסהר האדום קיבלו אותם לידיהם. השלושה הם אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, תושבי העיירה קבטיה בני 20 ו-21.

במסגרת מדיניות הענישה הקולקטיבית על אזורים שמהם יוצאים מחבלים, ביום הפיגוע יצאה חטיבת מנשה למבצע בגזרת קבטיה, הסמוכה לג'נין. הכוחות נפרסו במרחב במטרה למנוע כניסה ויציאה של אזרחים, וקציני המנהל האזרחי הבהירו לראשי ההנהגה בקבטיה כי עד להודעה חדשה, אין כוונה לאפשר כניסה ויציאה מהעיירה, למעט במקרים הומניטריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully