וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה ברמת הפיגועים: "כבר לא מפגע בודד, אלא התארגנות"

אמיר בוחבוט ודב גיל-הר

4.2.2016 / 18:25

גורמים במערכת הביטחון מעידים כי המחבלים בשער שכם אתמול הוציאו לפועל הונאה מתוחכמת בשטח, אף שנותרו שאלות פתוחות. ח"כ פרי לאולפן וואלה! NEWS: "בקרוב נדע אם ההתארגנות מונחית על ידי ארגון טרור או יוזמה מקומית". דני יתום: "מו"מ ימנע פיגועים"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

אחרי הפיגוע בשער שכם, שבו נרצחה שוטרת מג"ב ונפצעה באורח בינוני עד קשה שוטרת נוספת, מעידים גורמים במערכת הביטחון כי הפעילות החבלנית מצביעה על "עליית מדרגה". לדבריהם, המחבלים אינם מסתפקים בהתנפלות באמצעות סכינים או בפיגוע ירי, אלא מעורבים בהונאה בשטח ומנסים לפגוע בלוחמים בזמן שאחד המחבלים מתצפת ממרחק ופותח באש.

חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד), לשעבר ראש השב"כ, חיזק בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הדברים. "התכנון, הביצוע והשילוב כבר לא מאפשרים לדבר על מפגע בודד, אלא על התארגנות, שבקרוב נדע אם היא הייתה מונחית על ידי ארגון טרור או יוזמה מקומית". לדבריו, ייתכן שהמחבלים הונחו על ידי ארגון טרור ואפילו ארגון איסלאמי, "אף שקבטיה ידועה כמעוז פתח".

פרי הסביר כי גם אם היו מסרים שהעידו על כוונה לבצע פיגוע, "אי אפשר להאשים אף אחד בכך שלא עלו על זה". הוא התייחס גם לעובדה ששלושת המחבלים שלא היו בעלי היתרים הצליחו להיכנס לירושלים. "מחדלים? אנחנו לא חושבים שכל מחסום יכול לתת את התשובה. לגבי הנשק, הגדה מלאה כלי נשק, אין בעיה לקנות ולהשיג נשק. היום באווירה המתוחה ורוויית השנאה וההסתה יש אווירה של טרור, שמונחית על ידי כלי התקשורת הפלסטינים".

לקריאה נוספת:
בעקבות הפיגוע: נתניהו כינס דיון ביטחוני; כוחות מכתרים את קבטיה
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"
הפצועה מהפיגוע בשער שכם לאלשיך: "אנחנו כאן בשביל האזרחים"

מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבלים מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
נבדק כיצד חדרו לירושלים. המחבלים מוחמד כמיל ואחמד זכארנה/צילום מסך, טוויטר

דני יתום, לשעבר ראש המוסד, טען כי משא ומתן יכול למנוע את מה שקורה היום ברחוב. "מדוע ראש הממשלה שנשאר על כסאו כל כך הרבה שנים לא יוזם כלום? משא ומתן חשוב הרבה יותר ממה שקורה היום ברחוב ויכול למנוע את זה. ללא דיאלוג המצב יילך ויחמיר עוד. יש פה שורה ארוכה של אירועי טרור שרובם נולדו על ידי בודדים, שפועלים על רקע ההסתה הנוראית את הרשות הפלסטינית וחמאס", אמר באולפן. יתום טען כי ישנן כמה שאלות שנותרו פתוחות בנוגע לפיגוע אתמול. "איך התארגנו ומצאו נשק? איך הגיעו לירושלים? מערכת הביטחון תעשה הכול כדי ללמוד את מה שאירע ולסתום פרצות".

השניים גם גינו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שביקר אתמול משפחות המחבלים. "אבו מאזן נהג אתמול באופן מחפיר ובאופן שלא צריך לייצג את העם הפלסטיני", אמר יתום. "אבל צריך לזכור שארגוני הביטחון טוענים שהוא סיכל עשרות פיגועים ושהוא מרסן את התנזים. הוא נותן להם הנחיות להישאר בבית. תאר לך שהתנזים, על מאות כלי הנשק שלו, היה משתף פעולה עם הטרוריסטים. אבו מאזן עושה ומביא לכך שהרצון הזה לא יתממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"גלי ההסתה פוגעים בחפים מפשע". הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בעיר העתיקה/צילום מסך, פייסבוק

ח"כ פרי הוסיף שיו"ר הרשות פועל בצביעות. "משחקו של אבו מאזן כפול. הוא מקפיד על כך שהתיאום הנוכחי עם ישראל יישמר ועושה מעצרים וצעדים אחרים, אך מהצד השני אינו מגנה, פוגש משפחות של מחבלים, ובסופו של דבר מתרחק מאותן הצהרות שהוא מרבה להצהיר על כך שפניו למשא ומתן".

גם בתום חקירה ראשונית, במערכת הביטחון עדיין לא יודעים להסביר כיצד חדרו שלושת המחבלים מהעיירה קבטיה, שבצפון השומרון, לירושלים - אף שרצף הנסיעה אמור לאפשר להם להגיע רק עד הכניסות לעיר. לא ברור אם המחבלים נסעו בסיבוב רחב דרך אזור הבקעה, הגיעו לאחד המחסומים הקבועים בכניסה לירושלים והערימו על המאבטחים, תוך שהם מסליקים נשקים, או חדרו פנימה דרך פרצת אבטחה אחרת בגדר, מהסוג ששכיח באזור עוטף ירושלים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם משפחת האסיר השובת רעב מוחמד אל-קיק, פברואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
"משחק כפול". אבו מאזן ומשפחת אסיר היושב בכלא הישראלי/אתר רשמי, טוויטר

השאלות מתרבות לנוכח העובדה ששלושת המחבלים אינם בעלי רקע ביטחוני או היתרי שהייה בישראל. בשירות הביטחון הכללי מנסים להבין אם נשלחו על ידי תשתיות טרור של החמאס או הג'יהאד האיסלאמי, או ששוב מדובר בהתארגנות של שלושה שותפים, שהחליטו על דעת עצמם להוציא לפועל פיגוע בישראל.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התייחס אתמול לאינתיפאדת הבודדים והאשים את הרשות הפלסטינית בהמשך ההסתה. "במקום לטפח ולהשקיע בפיתוח מערכת החינוך, הכלכלה והקדמה, מפנה חמאס את משאביו לבניית מנהרות שהופכות ל'מנהרות מוות' לבוניהן וחופריהן". הוא הוסיף: "ביהודה ושומרון גלי השקר וההסתה על הוצאות להורג ופגיעה בחפים מפשע ייחשפו, והאמת תתגלה במלוא עוזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully