וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצועה מהפיגוע בשער שכם לאלשיך: "אנחנו כאן בשביל האזרחים"

4.2.2016 / 0:15

רווית, שוטרת מג"ב שנפצעה באורח בינוני-קשה בפיגוע המשולב שבו נהרגה השוטרת הדר כהן, אמרה למפכ"ל שהגיע לבקרה בבית החולים כי "הדר ידעה שאנחנו כאן עבורם ובגלל זה היא פעלה כך". אלשיך: "אני מצדיע לכם"

צילום: חטיבת דוברות המשטרה

רווית, שוטרת מג"ב שנפצעה אתמול (רביעי) באורח בינוני-קשה בפיגוע המשולב בשער שכם בירושלים, אמרה אמש למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך כי "אנחנו כאן להגן על האזרחים. בשביל זה התגייסנו ולשם כך אנחנו כאן. אין לי ספק שהדר ידעה זאת ולאור העובדה הזאת היא פעלה". אלשיך ביקר את רווית לאחר שהתאוששה בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. היא אמרה את הדברים בהתייחס לשוטרת מג"ב הדר כהן, בת 19 מאור יהודה, שנהרגה באירוע.

רווית סיפרה לאלשיך על התגלגלות האירועים: "קיבלנו דיווח על שני חשודים שיושבים ליד שער שכם. היינו ארבעה – מלווה אחד ושלושתנו, והלכנו לבדוק מה קורה. הבחנו בהם והמלווה בא לבקש תעודה מזהה מאחד המחבלים. מחבל אחד קם מהספסל, וכשהמלווה ביקש ממנו לחזור לשבת, המחבל השני שהיה לידי קם גם הוא מהספסל וכנראה בא לתקוף את המלווה".

רווית אמרה כי הדפה את המחבל והחלה להתעמת עמו. "הוא שלף את הסכין היפנית", סיפרה. "המלווה ביקש לירות והמחבל כבר התחיל לתקוף אותי עם הסכין ונפגעתי בפנים. נפלתי לרצפה וצעקתי להם לירות. המחבל המשיך לחתוך אותי בצד האחורי של הראש ואז שמעתי יריות. אני עדיין הייתי על הרצפה ומאז אני לא זוכרת מה קרה"

המפכ"ל רוני אלשיך מבקר את רווית שנפצעה בפיגוע בירושלים 03 פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"מחיר כבד וכואב אבל אין לי ספק שמנעתם פיגוע גדול הרבה יותר"/חטיבת דובר המשטרה

"זה היופי במג"ב", שיבחה השוטרת את יחידתה. "אנחנו באים לסכל פיגועים כאלה, שבהם אזרחים תמימים היו יכולים להיפגע".

"המחיר הוא מחיר כבד וכואב אבל אין לי ספק שמנעתם פיגוע גדול הרבה יותר, אני מצדיע לכם", אמר לה המפכ"ל. "אין לי ספק שחוליית מחבלים שמגיעה עם ארסנל נשק בסדר גודל כזה, הכוונה שלהם היא לבצע פיגוע המוני. התפקוד שלכם, החתירה למגע והנחישות שלכם, וגם של השוטרים והלוחמים הנוספים שהיו במקום מנעה ללא ספק אסון גדול. אני מצדיע לכם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בשער שכם/רויטרס

שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

אחד משוטרי מג"ב שהיה במקום וירה במחבלים שחזר בפני המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, את השתלשלות האירועים בפיגוע. "זיהיתי שני אנשים לבושים במעיל. הם נראו לי מפוחדים. אמרתי להם 'שלום, תביאו לי תעודות זהות'. הוא קם, פתח את המעיל שלו, הוציא קרל קוסטב ודפק לי אותו בראש", שחזר. לאחר מכן, פעל במהירות וירה במחבל עוד לפני שהספיק לפגוע בו. "הלכתי טיפה אחורה, ראיתי שהוא מכוון עליי את הקרל גוסטב ובא ללחוץ על ההדק. נתתי לו מכה על הנשק, התרחקתי שני צעדים, דרכתי את האקדח ונתתי בו כדור. אחר כך הסתובבתי וראיתי את השני עם סכין יפני והוא דקר אותה, לקחתי את האקדח דפקתי בו כדור". לאחר מכן, לדבריו, שמע יריות וראה כי מחבל נוסף עומד מאחוריו ויורה.

"אני שומע צעקות 'אירוע'", סיפר שוטר אחר, שנטרל את המחבל השלישי. "אני רץ עם האנשים ומבחין בבחור שלובש חולצה שחורה, שזה המחבל. הוא מוציא נשק מאולתר שנראה כמו קרל גוסטב, אני מוציא את הנשק, מצמצם טווח, מוציא כדור, הוא ממשיך לרוץ. צמצמנו טווח שלושה צדדים, ירינו בו עד שהוא נפל על הרצפה".

תושבי אור יהודה מדליקים נרות לזכרה של הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, אתר רשמי
נרות נשמה באור יהודה לזכר הלוחמת שנהרגה בפיגוע/אתר רשמי, פייסבוק

אמש כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון ביטחוני עם ראשי מערכת הביטחון עקב הפיגוע. בדיון השתתפו שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתוך כך, בעקבות הפיגוע כוחות החלו לכתר אמש את העיירה קבטיה שממנה הגיעו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו. הוחלט לכתר את העיירה קבטיה שממנה יצאו שלושת המחבלים שחוסלו בזמן הפיגוע. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בהם עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully