וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחת אחת המחבלות מרמלה גינו את הפיגוע: "הן יצטרכו לשלם את המחיר"

8.2.2016 / 0:21

במכתב לראש עיריית רמלה כתבו בני משפחת אבו עאמר, שאליה משתייכת אחת מבנות ה-13 שפצעו בשבוע שעבר מאבטח באורח קל, כי הם מתייצבים לצד הרשויות ומוכנים לסייע ככל שיידרש. מקורב למשפחה: "האב גורש מישראל בשל הסתה"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, מאצ'י הוף; עריכה: שניר דבוש

בני משפחת אחת המחבלות שביצעו את פיגוע הדקירה בשבוע שעבר ברמלה שיגרו אתמול (ראשון) מכתב לראש עיריית רמלה, יואל לביא, ובו גינו בחריפות את הפיגוע. "אנו, בני משפחת אבו עאמר, על כל פלגיה מטף ועד זקן, מגנים גינוי חריף וחד משמעי את המעשה הנפשע והפוגעני שנעשה היום בקניון רמלה על ידי שתי תלמידות בגיל 13 ובו נפצע מאבטח", כתבו בהתייחס למאבטח בן ה-25 שנפצע באורח קל באירוע. "אין אנו מקבלים כל הסבר או נימוק או מניע למעשה נפשע זה ומגנים אותו ואת העושות בכל דרך ותוקף".

לאחר מכן, הבהירו כי מוכנים גם לסייע בחקירה אם יהיה צורך בכל. "אנו, בני המשפחה, נעמוד ועומדים לצד החוק ונשמח לסייע בכל דרך שתתבקש". לסיום, כתבו: "העיר רמלה, עיר של כל תושביה ודוגמה לדו קיום אמיתי ומקרה זה לא ישנה מציאות זו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"אני אמיתית - לא רוח רפאים": אחת הנשים מפרשת איבגי עונה על כל השאלות
"חגור את חגורת הנפץ": השיר החדש של חמאס קורא לפיגועים
נקודת רתיחה ושמה חאלב: ניצחון הציר השיעי מאיים לטלטל את האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הוואקף המוסלמי ברמלה, עדנאן ג'רושי, סיפר על המשפחה בהתייחס לאירוע. "הם גרים המון שנים ברמלה, לפחות חמישים שנה. משפחה ענפה", אמר. "הם לא מסכימים עם הגישה הזאת בכלל". לדבריו, "אחת מהתלמידות היא מהצד של משפחת אבו עאמר. התלמידה השנייה, אמה היא מהמשפחה ואביה מהשטחים, הוא חי בארץ ללא אישור ופשוט גורש לפני שנה וחצי-שנתיים. כנראה שזה השפיע על הילדה, הגירוש של אבא שלה. בתור מי שמייצג את האוכלוסייה המוסלמית ברמלה כיו"ר הוואקף המוסלמי, האירוע הוא מאוד חמור, כולם מגנים את האירוע הזה".

בת למשפחת אבו אעמר שמכירה את שתי הנערות, סיפרה לוואלה! NEWS כי לאף אחד מהמשפחה "אין מושג איך הן הגיעו למצב הזה". "לצערנו, אמא של אחת התלמידות נשואה לבן אדם שגורש לפני חמש שנים מישראל בשל הסתה במסגדים. הוא היה דרשן, והאמא חיה בשכונה אצל המשפחה. הבת שלה היא מהמצטיינות בבית הספר, השנייה היא קרובת משפחה שלהן", אמרה. "אין לי מושג איך הן הגיעו למצב הזה. לאף אחד מהמשפחה אין מושג. לא מהמשפחה, לא בית ספר ולא מהסביבה. כנראה ההשפעה היא של הרשתות החברתיות או של האבא המגורש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע ברמלה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, אמרה כי "עדיין חסר נעלם במשוואה". "מי הסית אותן? מי הפעיל אותן? מי הפעיל לחץ על בנות בגיל כזה לעשות מעשה איום ונורא?", תהתה. "אף אחד לא מאמין במשפחה ובכלל בשכונה. זה כמו אבל שנפל על כולם עכשיו. הבנות במעצר. לא מדובר בטיול, מדובר בפגיעה בביטחון המדינה, לא מדובר בתיק קל. הן יצטרכו לשלם את המחיר".

ראש עיריית רמלה יואל לביא: "המכתב מדבר בעד עצמו. האירוע אינו מאפיין את הציבור הערבי בעיר שמגנה את המקרה בכל תוקף. כולנו רמלאים שחיים בדו קיום ובשכנות טובה. נמשיך ונפעל לעידוד החיים המשותפים לשיח מפרה המגנה אלימות וקורא לגילוי סבלנות וסובלנות".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully