וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדחת "האבא של 'החץ'": גם האחראי על פיתוח הפרויקט פורש

9.2.2016 / 8:00

פרסום ראשון: משרד הביטחון סופג מכה קשה נוספת לכוח האדם שלו, חודש לאחר שהודח מתפקידו ראש מנהלת חומה, יאיר רמתי, בשל עבירות אבטחת מידע. אופיר שהם, ראש מפא"ת, ששימש מנהלו של רמתי, ביקש לסיים את תפקידו עוד השנה, בתום שש שנים בתפקיד

עריכה: ניר חן

(ראש מערך ההגנה הלאומי הודח בשל עבירת ביטחון מידע, דצמבר 2015)

פרסום ראשון: אופיר שהם, ראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, הודיע במפתיע שיסיים את תפקידו השנה. פרישתו של שהם מורכבת מאוד עבור המשרד בתקופה זו, שכן המשרד עדיין מתמודד עם חסרונו של מספר שתיים במנהל, ראש מנהלת חומה יאיר רמתי שהודח מתפקידו לאחרונה בשל עבירות אבטחת מידע.

שהם כיהן בתפקידו במשך שש שנים. המועמדים להחליפו הם דני גולד מראשי פרויקט החץ לשעבר וחיים נגל שהיה בעבר בכיר במפא"ת וכיום משמש כמשנה לראש המל"ל. בנוסף אליהם, יתמודדו על התפקיד גורמים נוספים ממשרד הביטחון ומתעשיות הביטחון.

מאוחר יותר מסר משרד הביטחון הודעה רשמית על פרישתו. "לאחר קדנציה של יותר משש שנים כראש מפא"ת, הודיע אופיר שהם לממונים עליו, מנכ"ל משרד הביטחון ולרמטכ"ל, על רצונו לסיים את תפקידו במהלך שנת 2016. כמו כן, סוכם כי יבוצע תהליך סדור של הערכות והעברת תפקיד, לכשיסוכם מועד פרישתו ויאותר מחליף".

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר סוכנות החלל על הדחת "האבא של החץ": "ייתכן שנעשתה בלחץ אמריקני"
יעלון לראש פרויקט "החץ" שהודח: "לא יכולנו להתפשר על המעידות"

כיפת ברזל וטיל החץ פרוסים בכיכר רבין, תל- אביב. מרץ 2014. דרור עינב
מכה נוספת לכוח האדם במשרד הביטחון. תערוכת טיל "החץ" וכיפת ברזל בתל אביב/דרור עינב

שהם יסיים שירות ארוך בן יותר מ-36 שנים בצה"ל ובמערכת הביטחון. הוא בוגר המחזור השני של תכניות תלפיות היוקרתית, בוגר קורס חובלים ומפקד סטי"ל בחיל הים, ושירת לאורך הקריירה הצבאית שלו במגוון רב של תפקידי מפתח. בין השאר שימש כרמ"ח תקציבים בחיל הים, רמ"ח מאל"א במפא"ת, כיהן כרח"ט תכנון באג"ת וכמפקד יחידת העילית הטכנולוגית "לוט"ם".

בסוף חודש דצמבר הודיע משרד הביטחון כי רמתי, ראש מנהלת "חומה" האחראית לפיתוח המערכות הקשורות בהגנה מפני טילים ובהן מערכת "חץ", יסיים את תפקידו לאחר ארבע שנות כהונה בשל עבירת ביטחון מידע חמורה. רמתי הודח לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים, בניגוד לכללי אבטחת המידע הנוקשים במשרד הביטחון. החזקת המסמכים המסווגים חשפו אותם לאפשרות של זליגת מידע חשוב, שיכול היה להיות קשור למערכת השכבות להגנה מפני טילים של מדינת ישראל.

הדחת רמתי יצרה דרמה לא קטנה במשרד הביטחון. מקורביו מתחו ביקורת על הדחתו וטענו כי העבירה שביצע לא חמורה כפי שדווחה. זאת אף שגורם ביטחוני בכיר במשרד הביטחון אמר כי רמתי כבר זומן בעבר לשימוע אצל מנכ"ל משרד הביטחון.

מפא"ת, המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, נחשב לאחד מגופי הטכנולוגיה הביטחוניים המתקדמים בעולם. לפי אתר משרד הביטחון, ייעוד מפא"ת להבטיח את יכולתה של מדינת ישראל לפתח את אמצעי הלחימה הדרושים לבניית עוצמתה, ולהמשיך לקיים את יתרונה האיכותי. אחת מיחידות מפא"ת היא מנהלת חומה, האחראית לפיתוח והתעצמות בכל שכבות ההגנה האקטיבית, למערכות ההגנה "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו"חץ 3".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully