וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי על מערכות ההגנה מפני טילים הודח לאחר שנמצא חומר מסווג במחשבו

27.12.2015 / 18:23

יאיר רמתי, ראש מנהלת "חומה", יסיים את כהונתו לאחר ארבע שנים בהן עסק בפיתוח מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ. ממשרד הביטחון נמסר: "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, שבעטיה לא יכול רמתי להמשיך בתפקידו"

צילום: ערן מולדבסקי, דוברות משרד הביטחון; עריכה: טל רזניק

(צפו: ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3", החודש)

יאיר רמתי, ראש מנהלת "חומה" האחראית לפיתוח המערכות הקשורות בהגנה מפני טילים ובהן מערכת "חץ", יסיים את תפקידו לאחר ארבע שנות כהונה בשל עבירת ביטחון מידע חמורה - כך נמסר היום (ראשון) ממשרד הביטחון. מפרטים שהגיעו לוואלה! NEWS, עולה כי רמתי הודח לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים, בניגוד לכללי אבטחת המידע הנוקשים במשרד הביטחון. כך, כנראה, היה חשוף לאפשרות של זליגת מידע חשוב, שיכול היה להיות קשור למערכת השכבות להגנה מפני טילים של מדינת ישראל.

בהודעת המשרד נמסר כי "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, אשר בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון. המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים".

רמתי קידם בתקופת כהונתו את פיתוח מערכות "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ", ולאחרונה עמד בראש סדרת הניסויים המוצלחת במערכות השונות. ממשרד הביטחון נמסר כי "מדובר בהישגים יוצאי דופן, בקנה מידה עולמי, למערך ההגנה האקטיבית הרב-שכבתית". עוד נמסר בהודעת המשרד כי "לרמתי זכויות רבות ותרומה גדולה למערכת הביטחון, ולפיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

בשנים האחרונות הוחמרה האכיפה בתחום אבטחת המידע במרחב הקיברנטי ובמרחב הכללי, כמו בתחום הסלולר והמסמכים המודפסים. זאת, בשל החשש שאויבים המנסים להשיג מידע מסווג על מהלכי מערכת הביטחון יצליחו לנצל נקודות תורפה כמו זליגות אבטחת מידע וגניבת מידע מסווג שלא בידיעת המחזיקים בו. הדחתו של רמתי מתווספת לשורה של מקרים בעשור האחרון, שבהם הודחו מתפקידם קצינים בצה"ל שאיבדו קבצים מסווגים, מכשירים מוצפנים או ששוחחו על מידע מסווג ביותר עם גורמים שלא בסמכותם להיחשף אליו.

בשבוע שעבר הדיח הרמטכ"ל גדי איזנקוט את אלוף משנה אילן לוי, קצין תותחנים בפיקוד הצפון, שמכוניתו, בה הושארו מסמכים מסווגים בניגוד לפקודות, נגנבה לפני כשבועיים. הקצין הושעה באופן מידי מתפקידו לתקופה של 14 יום. המשטרה הצבאית (מצ"ח) פתחה בחקירה בחשד להתרשלות, שבסיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. כשהתגלתה הגניבה, נפתחה באופן מידי חקירה והחומרים נמצאו והוחזרו בסיוע שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שיחת סקייפ עם אמיר בוחבוט על הניסוי בטיל חץ 3. רויטרס
הניסוי המוצלח במערכת "חץ", החודש/רויטרס

הדחתו של רמתי מגיעה שבועיים לאחר ניסוי מתוכנן מראש במערכת הנשק "חץ" עם מיירט חץ 3, בגובה מאות קילומטרים מהקרקע, שביצעו משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA). לאחר שתוצאות הניסוי נותחו על על ידי המהנדסים, נמסר ממערכת הביטחון כי הוא הסתיים בהצלחה. הניסוי, השלישי במספר שביצעה מערכת הביטחון במערכת זו, נעשה בשיתוף עם התעשייה האווירית.

מערכת "חץ 3", שמפותחת על ידי ישראל וארצות הברית, אמורה ליירט טילי אויב, בדומה ל"שיהאב 3" האיראני, בעודו בחלל. ב"חץ 3" מותקנת מערכת בקרת ירי של "אלישרא" מבית אלביט מערכות. בניסוי זה שופרו כלל המערכות והוא איננו חוזר על תרחיש דומה, כמו בניסוי בשנת 2014, אלא מדמה תרחיש מאתגר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully