וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביטחוני: "ראש פרויקט 'החץ' שהודח היה בשימוע על עבירות זהות"

11.1.2016 / 13:00

שבועיים לאחר הדחתו של ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון יאיר רמתי הודח לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים בניגוד לנהלים, אמר בכיר במשרד כי הוא ספג בעבר ביקורת בנושא. לדבריו, "דליפת המידע יכולה הייתה לפגוע בצורה חמורה בביטחון המדינה"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

גורם ביטחוני בכיר במשרד הביטחון אמר הבוקר (שני) כי ראש מנהלת "חומה" יאיר רמתי, שהודח לפני כשבועיים לאחר שנמצא במחשבו האישי חומר מסווג, כבר זומן בעבר לשימוע אצל מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') דן הראל, בשל עבירת ביטחון מידע. השימוע שבו התבשר על הדחתו היה למעשה הפעם השנייה של רמתי במעמד זה, שבו ספג ביקורת על עבירות ביטחון מידע.

הגורם הוסיף כי חומרת העבירה שהביאה להדחתו של רמתי, שהיה אחראי על פרויקט "החץ", הייתה גדולה. "תם עידן שבו מרגל עם פנס פורץ למשרד וגונב מידע, והאיום של דליפת מידע מסווג הוא חמור ביותר. המידע שהכיל מחשבו הפרטי של רמתי, שהוחזק בביתו, היה רגיש ומסווג ביותר. דליפתו יכולה הייתה לפגוע בצורה חמורה בביטחון המדינה", אמר. הוא הבהיר כי להדחה קדם תהליך ארוך ובהתאם לנהלים, שכלל התייעצויות עם גורמי ביטחון שונים.

לקריאה נוספת:
יאיר רמתי למקורבו על העבירה שביצע: "הרבה פחות ממה שזה נשמע"
יו"ר סוכנות החלל על הדחת "האבא של החץ": "ייתכן שנעשתה בלחץ אמריקני"
יעלון לראש פרויקט "החץ" שהודח: "לא יכולנו להתפשר על המעידות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר רמתי, ראש פרויקט "החץ" שהודח מתפקידו בשל עבירות ביטחון מידע/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, הגורם דיבר בשבחו של רמתי. "יש לו חלק גדול בפיתוח מערכת ההגנה הרב-שכבתית", סיפר. בנימה אישית הוא הוסיף כי ההדחה הייתה עבורו "נקודה קשה מאוד, ממש נקודת שבר". הגורם הביע אמונה כי "דבר לא נעשה בזדון", והוסיף כי "היו הרבה שמועות, והן לא נכונות. האמריקנים לא ידעו מאומה על שקרה והיינו צריכים לעדכן אותם".

לדבריו, רמתי קיבל את ההודעה שבוע לפני פרסומה, וכי טרם נבחר מחליפו. כמו כן, טרם נפתח מכרז לבחירת המחליף, אך כבר הועלו שמות של מועמדים מתוך התעשייה הביטחונית שעשויים להתאים, כמו גם שמות של אנשים שמילאו בעבר תפקידי מפתח במנהלת "חומה". אלוף משנה אבירם חסון, שאחראי על מערכות "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל", התמנה בשבוע שעבר לממלא מקומו של רמתי, אולם במשרד הביטחון סירבו להתייחס לשאלה אם יתמודד על התפקיד באופן רשמי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רמתי הודח לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים, בניגוד לכללי אבטחת המידע במשרד הביטחון. בכך היה סיכון כי מידע רגיש ידלוף לגורמים בלתי מורשים, בין היתר כזה שקשור למערכת השכבות להגנה מפני טילים של ישראל.

שר הביטחון משה יעלון שוחח עם רמתי כמה ימים לאחר ההדחה, הודה לו על ארבע השנים שבהן מילא את תפקידו ואמר כי הוא נאלץ לקבל את ההחלטה בלב כבד. "חובתנו להקפיד קלה כחמורה בכל הקשור לסוגיות ביטחון מידע, בוודאי כשאדם במעמדך ובתפקידך אינו מקפיד על הכללים, גם אם לא היה בכך זדון. לכן לא יכולנו, לדאבון הלב, להתפשר כשגילינו את המעידות הללו, אלא לסיים את עבודתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully