וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לראש פרויקט "החץ" שהודח: "לא יכולנו להתפשר על המעידות"

1.1.2016 / 12:04

השר נפגש עם יאיר רמתי, ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון שהודח בשל עבירת מידע, ואמר לו בצער: "לא נותרה לנו ברירה אלא לסיים את עבודתך". עוד ציין: "צר לי על הדרך שבה פורסמה ההודעה על סיום תפקידך"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

שר הביטחון משה יעלון שוחח היום (שישי) עם ראש מנהלת "חומה" המודח יאיר רמתי, שעבודתו הופסקה לאחר ארבע שנים בעקבות עבירת ביטחון מידע חמורה, ואמר כי מדובר בהחלטה קשה שהתקבלה חרף תרומתו הרבה. "למרבה הצער ונוכח הנסיבות שנוצרו, נאלצנו להפסיק את עבודתך במשרד הביטחון. ההחלטה התקבלה בלב כבד מאוד, אך לא נותרה בידנו הברירה". מנהלת "חומה" אחראית בין היתר לפיתוח המערכות הקשורות בהגנה מפני טילים, ובהן מערכת "חץ".

לדברי יעלון, רמתי הודח על אף שפעל בתום לב. "חובתנו להקפיד קלה כחמורה בכל הקשור לסוגיות ביטחון מידע, בוודאי כשאדם במעמדך ובתפקידך אינו מקפיד על הכללים, גם אם לא היה בכך זדון. לכן לא יכולנו, לדאבון הלב, להתפשר כשגילינו את המעידות הללו, אלא לסיים את עבודתך".

לקריאה נוספת:
יאיר רמתי למקורבו על העבירה שביצע: "הרבה פחות ממה שזה נשמע"

יאיר רמתי ומשה יעלון. התעשייה האווירית לישראל, ניב אהרונסון
השר יעלון ויאיר רמתי, ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון שהודח/ניב אהרונסון, התעשייה האווירית לישראל

יעלון אמר לרמתי כי פעילותו השפיעה רבות על ביטחון תושבי ישראל. "אני מבקש להודות לך על שנות שירותך במשרד הביטחון כראש מנהלת 'חומה', ועוד לפני כן בתעשייה האווירית ובצה"ל. תרומתך לביצור ביטחונה של מדינת ישראל היא עצומה, והלוואי שיכולנו לספר לאזרחים מה עשית למענם. במיוחד אמורים הדברים במעורבות המשמעותית שלך בפיתוח שכבות ההגנה האקטיבית של מדינת ישראל, הכוללות את מערכות ה'חץ', 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים', אך לא רק בפיתוחים אלו. מדינת ישראל, אזרחיה ומתקניה האסטרטגיים בטוחים יותר בזכות הפיתוחים שהיית חלק מרכזי בהם, ושלמענם הבאת לידי ביטוי מגוון יכולות אישיות מרשים ביותר".

הוא הוסיף כי הדרך שבה קיבל רמתי את ההודעה אינה מקובלת. "צר לי עוד על הדרך שבה פורסמה ההודעה על סיום תפקידך. נדע להפיק מכך לקחים. אין בכך כדי להעיד על הערכתנו הרבה לעשייתך".

רמתי הודח בשבוע שעבר לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים, בניגוד לכללי אבטחת המידע במשרד הביטחון. ככל הנראה, מידע שהיה קשור למערכת השכבות להגנה מפני טילים של ישראל עמד בפני סכנת זליגה. בהודעת המשרד נמסר כי "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, אשר בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון. המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully