וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכן לקהילה": ראש המיליציה מאורגון יישאר במעצר עד תום משפטו

30.1.2016 / 6:42

השופטת קבעה כי אמון בנדי, מנהיג הארגון שפעיליו נעצרו בשלישי, עלול להשתלט על מתחם פדרלי נוסף. בנדי עצמו קרא לפעילים שנותרו במבנה להניח את נשקם. משפחת דובר המיליציה שנורה למוות טוענת: "הוא לא היה חמוש ולא היווה איום"

אמון בנדי, עומד בראש המליציה שהשתלטה על שטח באורגון, ינואר 2016. רויטרס
ימתין למשפטו. אמון בנדי, העומד בראש המיליציה/רויטרס

אמון בנדי, מנהיג המיליציה החמושה באורגון שבארצות הברית, שהשתלטה בתחילת החודש על מתחם פדרלי, יישאר במעצר יחד עם אחיו ריאן, עד לתחילת משפטם - כך פסקה הלילה (שבת) שופטת מחוזית. לדבריה, היא מאמינה שהוא ינסה להשתלט על מתחמים נוספים אם ישוחרר.

"אין תנאים שאני יכולה להטיל שיבטיחו את שלום הקהילה", אמרה בשימוע שנערך בבית המשפט בפורטלנד. "אני מודאגת שהוא ינסה להשתלט על מתחם פדרלי נוסף".

בנדי בן ה-40, שצפוי לעמוד לדין על קשירת קשר להפרעה לשוטר במילוי תפקידו תוך שימוש בכוח, נעצר ביום שלישי עם אחיו בן ה-43 ושישה בני אדם נוספים, חברי המיליציה. במהלך חילופי אש בין הצדדים, שאירעו במחסום משטרתי בשולי כביש מהיר, נהרג דובר הארגון, רוברט "לאבוי" פיניקום.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל דחתה את ההצעה הצרפתית: "ככה לא משיגים שלום"
בדרך להיות פושעות? חששות הנשים במדינות נגועות שאוסרות הפלות
האופוזיציה הסורית חזרה בה: תגיע לשיחות השלום בז'נבה

רוברט "לאבוי" פיניקום, דובר מיליציה חמושה שהשתלטה על מתחם פדרלי במדינת אורגון, ינואר 2016. רויטרס
נהרג בחילופי האש ביום שלישי. רוברוט "לאבוי" פיניקום/רויטרס

קבוצת הפעילים החמושים השתלטה ב-2 בינואר על מבנה בשמורת מלהאר באורגון במחאה על שליטת המדינה על קרקעות ציבוריות. הקבוצה כללה עשרות חוואים ופעילים אנטי-ממשלתיים, המכנים את עצמם "אזרחים למען חופש חוקתי", ובראשם עומד בנדי. המוחים התבצרו במקום והזהירו כי אינם פוסלים שימוש באלימות אם המשטרה או הבולשת תפרוץ למבנה.

ביום שלישי נעצרו רובם כשהיו בדרכם לאסיפת קהילה במרכז לקשישים בעיירה ג'ון דיי, שם התכוונו לשוחח עם התושבים. כיום עדיין מתבצרים במבנה ארבעה פעילים, ובבולשת אומרים שהם עובדים "מסביב לשעון" כדי לנהל עמם משא ומתן לעזיבתו.

בהודעה שמסר בנדי דרך עורך דינו, הוא קרא לפעילים להניח את נשקם ואמר כי הקבוצה תמשיך להילחם בבתי המשפט על מדיניות שליטת המדינה על קרקעות. עם זאת, הפעילים ספקנים באשר לאמינות ההודעה ומצפים לשמוע את הדברים מפיו של בנדי עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

משפחתו של דובר המיליציה שנורה למוות: "ידיו היו מורמות"

בתוך כך, משפחתו של רוברט "לאבוי" פיניקום, שנהרג בחילופי האש ביום שלישי עם המשטרה, טוענת כי הוא נורה בגבו כשידיו היו מורמות. לדבריהם, פיניקום בן ה-54 לא היווה איום, והם אינם מקבלים את גרסת הרשויות לפיהן הוא היה חמוש ועמד לשלוף את אקדחו ממעילו.

בסרטון ששחררה הבולשת נראים רגעיו האחרונים של פיניקום, לאחר שיצא מרכבו ושכב על השלג. בסרטון הוא אכן נראה מרים את ידיו, אך לאחר מכן מוריד אחת מהן - ובשלב זה נורה. לדברי הבולשת, זה הרגע שניסה להגיע לנשקו.

"לאבוי לא הסתער לעבר אף אחד", מסרה משפחתו באמצעות עורך דינה. "אנחנו נחכה לתוצאות החקירה, אבל בהתבסס על המידע שכרגע ברשותנו, אנו לא מאמינים שהירי בו למוות היה מוצדק".

צילום מתוך סרטון שמתעד את הירי ברוברט "לאבוי" פיניקום, דובר המיליציה החמושה מאורגון, שנורה למוות ב-27 בינואר 2016. רויטרס
פיניקום נראה שוכב על השלג, לצד מכוניתו/רויטרס

לדברי קרובי משפחתו של פיניקום, הסרטון מראה אותו עושה מחווה בידו, או מנסה לשמור על שיווי משקלו בשלג. "גם אם ייתכן שהוא זז, לא נראה שהוא מהווה איום על אף אחד", מסרו.

עדי ראייה שהיו במקום בעת התקרית גיבו את גרסת המשפחה. אחד מהם אמר שפיניקום "הוצא להורג". "הוא יצא מרכבו עם ידיו מורמות. לא ראיתי שום אקדח", אמר. עדת ראייה אחרת טענה שפיניקום נורה כאקדחו היה בנדנו, והוא היה עם ידיים מורמות, צועק ומנסה להתקדם לעבר השוטר. "זה כמו רצח", אמר עד ראייה אחר. "ככה זה נראה לי. הייתה להם אפשרות לעצור אותם ולסיים את כל העניין ללא אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully