וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קבוצת מליציה חמושה השתלטה על מבנה פדרלי באורגון

פעילים אנטי-ממשלתיים השתלטו על המבנה הנמצא בשמורת טבע במחאה על שליטת המדינה על שטחים ציבוריים. זאת, על רקע החלטה של בית משפט להאריך את תקופת מאסרם של חוואים שהציתו שטח פדרלי. המליציה מאיימת: נשתמש באלימות אם המשטרה תפרוץ למקום

מליציה חמושה השתלטה על שטח פדרלי באורגון, ינואר 2016. רויטרס
חבר מליציה מפקח על השטח ממגדל שמירה/רויטרס

קבוצה של פעילים חמושים השתלטו בסוף השבוע האחרון על מבנה פדרלי בשמורת טבע במחוז מאלהר שבאורגון. זאת, במחאה על שליטת המדינה על קרקעות ציבוריות. הקבוצה כוללת עשרות חוואים ופעילים אנטי-ממשלתיים, המכנים את עצמם "אזרחים למען חופש חוקתי", ובראשם עומד אמון בנדי, חוואי בן 40. המוחים הזהירו כי הם לא פוסלים שימוש באלימות במידה והמשטרה תפרוץ לשטח, ולשכת החקירות הפדרלית (ה-FBI) פועלת יחד עם המשטרה המקומית כדי להביא לסיום האירוע ללא שימוש באלימות.

האירוע שהוביל להשתלטות על המבנה הוא החלטה של בית המשפט הפדרלי להאריך את מאסרם של דווייט המונד בן ה-73 ובנו סטיבן בן ה-46, שהורשעו בהצתה של שטח בגודל של 500 מטרים רבועים הנמצא בשליטת המדינה. תחילה השניים נשפטו ל-12 חודשי מאסר – תקופה הנמוכה מהעונש המינימלי להצתה, אך לאחר שחרורם, בית המשפט הפדרלי שינה את ההחלטה והעלה את העונש לחמש שנות מאסר.

השניים הגיעו אתמול לכלא הפדרלי בקליפורניה כדי לרצות את המשך מעצרם ואמרו כי הם אינם תומכים במאבק. "בני משפחת המונד הסגירו את עצמם בהתאם לחוק ונמצאים כעת במעצר בקליפורניה", אמר השריף המקומי, דייוויד וורד.

עוד כתבות מהעולם:
בדיקות רקע לכל קונה: התכנית של אובמה להגברת הפיקוח על הנשק
טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"
היעלמות מוכרי ספרים המתנגדים לסין מסעירה את הונג קונג

אמון בנדי, עומד בראש המליציה שהשתלטה על שטח באורגון, ינואר 2016. רויטרס
"נלחם למען משפחת המונד". בנדי/רויטרס

המוחים טוענים כי הם רוצים להביא לשחרור בני משפחת המונד, להגן על זכויותיהם כחוואים ולגרום לרשויות לסגת משטחים במערב המדינה. בנדי אמר כי הוא נלחם למען החופש של בני משפחת המונד, וטען כי מאסרם מגיע בעקבות סירובם למכור את החווה שלהם לממשל.

גברים חמושים מהמליציה שומרים על הכניסה ואחרים מפקחים על השטח ממגדלי שמירה. הדבר משפיע על האזור כולו – הלימודים בבתי הספר בוטלו ובית המשפט המחוזי נסגר "מסיבות בביטחוניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
חבר מליציה שהשתלטה על שטח פדרלי באורגון, ינואר 2016. רויטרס
קוראים לנסיגת המדינה מאדמות ציבוריות. לוחם מליציה בשטח באורגון/רויטרס

ארגונים רבים המתנגדים לפיקוח פדרלי ושליטתה של המדינה באדמות יצאו נגד ההשתלטות על השטח. ברנדון קרטיס, נשיא של מליציה הקוראת להסרת השליטה על האדמות, אמר כי "ישנה דרך טובה יותר לנהל את המאבק". לדבריו, "אם ברצונך לעשות שינוי כזה עליך לגייס את אנשי המחוז ולהיצמד לדרכים המקובלות".

ארגון גג של קבוצות מליציה במערב ארצות הברית, "הרשת הפטריוטית של אזור המערב", הודיע גם הוא כי הוא לא תומך בהשתלטות על שטח פדרלי. עם זאת, דובר הארגון ג'וזף רייס אמר כי ההשתלטות נובעת מייאוש של האזרחים.

מייק ונדרבו, מייסד ארגון דומה, אמר כי הוא חושש שהמחאה של בנדי תעורר תגובה אלימה של הרשויות, הדומה לזו שאירעה בשנת 1993 – אז נהרגו 87 בני אדם בעימות בין כוחות הביטחון לקבוצה מכת הדוידים במתחם הר כרמל הנמצא ליד העיר וייקו שבטקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully