וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתבצרות באורגון: דובר המיליציה החמושה נהרג, המנהיג נעצר

27.1.2016 / 9:55

שלושה שבועות לאחר שהשתלטה המיליציה על מתחם פדרלי במחאה על שליטת המדינה בקרקעות ציבוריות, עצרו אנשי ה-FBI ומשטרת אורגון שמונה מפעיליה. במהלך חילופי האש בשולי כביש מהיר נורה למוות אחד ממייסדי הארגון

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הבולשת הפדרלית (FBI) ומשטרת אורגון עצרה אמש (שלישי) את מנהיגי המיליציה החמושה שהשתלטה על המתחם הפדרלי באורגון בתחילת החודש. במהלך חילופי אש בין הצדדים, שאירעו במחסום משטרתי בשולי כביש מהיר, נהרג דובר הארגון, רוברט "לאבוי" פיניקום.

אמון בנדי, ראש המיליציה, ותומכיו היו בדרכם לאסיפת קהילה במרכז לקשישים בעיירה ג'ון דיי, שם התכוונו לשוחח עם התושבים המקומיים על השקפותיהם בנושא ניהול פדרלי של אדמות ציבוריות. העיתון "האורגוניאן" דיווח כי כמה מאות בני אדם התאספו במרכז אתמול בטרם נאמר להם כי הדוברים לא יגיעו לאירוע.

בהצהרה משותפת מסרו ה-FBI ומשטרת אורגון כי ביצעה שמונה מעצרים: בנדי בן 40, אחיו ריאן בן 43, בריאן קאבליר בן 44, שונה קוקס בת 59 וריאן פיין בן 32 במחסום משטרתי שהוקם אתמול אחר הצהריים. הרשויות מסרו כי שניים נוספים ג'וזף דונלד אושונסי בן 45 ופיטר סנטילי בן 50 נעצרו בנפרד בברנס. בלשי ה-FBI עצרו באריזונה אדם נוסף, ג'ון אריק ריזהיימר בן 32.

עוד בוואלה! NEWS:
חוששים מאנטישמיות ומסייעים לסורים: הזהות הכפולה של יהודי גרמניה
"תרומה מסעודיה": נסגר תיק השחיתות נגד ראש ממשלת מלזיה

רוברט "לאבוי" פיניקום, דובר מיליציה חמושה שהשתלטה על מתחם פדרלי במדינת אורגון, ינואר 2016. רויטרס
ההרוג בחילופי האש. פיניקום, דובר המיליציה/רויטרס

הרשויות מסרו כי כל אחד מהם יעמוד בפני עבירות פדרליות של קשירת קשר להפרעה לשוטר במילוי תפקידו תוך שימוש בכוח, וכן הפחדה ואיומים. טרם פורסמו האישומים בגינם יעמדו לדין. משטרת אורגון אישרה כי לוחמיה היו מעורבים בירי, אף שלא היא ולא הבולשת פרסמו פרטים על התקרית. אחד העצורים נפצע ופונה לבית חולים.

קבוצת הפעילים החמושים השתלטה ב-2 בינואר על מבנה פדרלי בשמורת מלהאר באורגון במחאה על שליטת המדינה על קרקעות ציבוריות. הקבוצה כללה עשרות חוואים ופעילים אנטי-ממשלתיים, המכנים את עצמם "אזרחים למען חופש חוקתי", ובראשם עומד בנדי. המוחים הזהירו כי הם לא פוסלים שימוש באלימות אם המשטרה או הבולשת תפרוץ למקום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הרוג בחילופי אש במהלך מעצר חברי המליציה החמושה שהשתלטה על מתחם פדרלי באורגון. רויטרס
זירת חילופי האש בברנס/רויטרס
אמון בנדי, עומד בראש המליציה שהשתלטה על שטח באורגון, ינואר 2016. רויטרס
בנדי, מנהיג המיליציה/רויטרס

האירוע שהוביל להשתלטות על המבנה הוא החלטה של בית המשפט הפדרלי להאריך את מאסרם של דווייט המונד בן 73 ובנו סטיבן בן 46, שהורשעו בהצתה של שטח בגודל של 500 מטרים רבועים הנמצא בשליטת המדינה. תחילה השניים נשפטו ל-12 חודשי מאסר – תקופה הנמוכה מהעונש המינימלי להצתה. אך לאחר שחרורם, שינה בית המשפט הפדרלי את ההחלטה והעלה את העונש לחמש שנות מאסר.
המוחים טענו כי הם רוצים להביא לשחרור בני משפחת המונד, להגן על זכויותיהם כחוואים ולגרום לרשויות לסגת משטחים במערב המדינה. בנדי אמר כי הוא נלחם למען חירותם של בני המונד, וטען כי מאסרם מגיע בעקבות סירובם למכור את החווה שלהם לממשל.

לאחר המעצרים, השתלטו כוחות הביטחון על השמורה ונשארו במקום בלילה. עם זאת עדיין לא ברור כמה בני אדם נשארו במתחם. רבים מתושבי מחוז הארני, שם נמצאת השמורה, דרשו כי בנדי יעזוב. אחרים תמכו בביקורת שמתח על המדיניות הפדרלית לניהול אדמות ציבוריות אך התנגדו להשתלטות האלימה. לאחרונה ערך ביקורים ברחבי האזור בניסיון להסביר את מעשיו ולעורר תמיכה בהם.

משטרה עוצרת את המיליציה החמושה שהשתלטה על מתחם פדרלי במדינת אורגון, ינואר 2016. רויטרס
משטרה עוצרת את המיליציה החמושה שהשתלטה על מתחם פדרלי במדינת אורגון, ינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully